20. 10. 2002
Praha ruší jízdní pruhy pro autobusy! |
Fatální chybu činí pražská radnice a radní pro dopravu Hejl, když otvírá autobusový pruh na magistrále pro auta po zprovoznění pouhých tří stanic metra z původních 23 zatopených stanic. 20 stanic metra je stále mimo provoz. Kapacita magistrály s autobusovým pruhem byla 300 000 přepravených osob (230 000 v pruhu pro autobusy a po 60 - 70 000 v každém pruhu pro automobily). Po otevření autobusového pruhu automobilům je její kapacita pouze 100 000 přepravených osob. Motoristům radnice dává falešný signál, že je Praha průjezdná. Nesjízdná nebo uzavřená je přitom většina nábřežních komunikací a pruh pro autobusy na magistrále je často jediným volným pruhem pro průjezd hasičů, záchranky i policie. Systém přepravy autobusy ze Severního města se osvědčil a bylo by dobré jej zachovat minimálně do postavení metra na Severní město. Pruh pro autobusy užívali rovněž přepravci provozující linky z oblastí na jih a na sever od Prahy. Budou-li mít Středočeši jistotu, že se autobusem dostanou z okraje Prahy za 15 minut do centra po preferenčním pruhu namísto hodinového popojíždění automobilem, budou využívat veřejnou hromadnou dopravu a nechají auto spíše doma. Sdružení nezávislých - Strana zelených - SOS (Moderní město) vyzývají město, aby zachoval pruh pro autobusy na magistrále jako trvalé dopravní opatření a zavedl linky na Severní město jako pravidelné, vzhledem k jejich oblibě mezi Pražany. www.modernimesto.cz Toto je tisková zpráva výše uvedených organizací. - Dodejme, že v západoevropských městech se pruhy výlučně pro autobusovou dopravu z okraje do centra měst stále více zavádějí. Je to běžné opatření a jejich rušení je retrográdní, neinteligentní a zaostalý krok. |