16. 9. 2002
Petice "Město pro lidi" má podporu PražanůOživení- Bohemian Greenways nashromáždilo za pouhé tři dny 1600 podpisů podporujících petici Město pro lidi. Usiluje o omezení automobilové dopravy a podporu MHD a jízdního kola jako dopravního prostředku. Podpisy pod petici byly sbírány na třech různých místech v centru města. Petice, jejíž text podpořil i senátor Jan Ruml, bude sbírána každý všední den až do konce října. - Toto je tisková zpráva organizace Oživení.
|
Situace po povodni prolomila v Praze některá tabu v dopravě. Centrum bylo uzavřeno individuální automobilové dopravě (IAD). Po kolapsu metra byly zřízeny jízdní pruhy pro autobusy na severojižní magistrále i jinde. Obdoba německého S-bahn - městská hromadná doprava (MHD) na železnici začala fungovat prakticky z hodiny na hodinu, když ČD zahájily "kyvadlovou" dopravu mezi Smíchovem a hlavním nádražím. Tu později rozšířily do Běchovic a na Zličín. Lidé začali spontánně využívat jízdní kolo jako dopravní prostředek k dojíždění do práce. Pražské mosty, uzavřené pro IAD, se zaplnily pěšími. O metro oslabená MHD posílená "kyvadlovou" dopravou , kola a chůze dokázaly dopravit Pražany do práce i za zábavou, automobilová zátěž centra přitom klesla na minimum. MHD byla do 25. srpna zdarma, dnes platí osmikorunový lístek třicet minut, dvanáctikorunový devadesát minut i ve špičce. Podle přísloví "všechno zlé je k něčemu dobré" popovodňová situace ukázala nové možnosti regulace dopravy v Praze. Text petice zní : Vyzýváme zastupitele, radní, primátora, starosty i úředníky, aby: Poznámka JČ: V britských městech jsou na výpadovkách z města systematicky používány jízdní pruhy pro autobusy, které nesmějí používat automobily. Tyto jízdní pruhy jsou označeny jinobarevným asfaltem. |
Doprava | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
16. 9. 2002 | Petice "Město pro lidi" má podporu Pražanů | ||
12. 9. 2002 | Petice: Uvolněte Prahu lidem | ||
23. 8. 2002 | Automobilisté v Londýně budou platit za jízdu do města | ||
20. 8. 2002 | V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu | ||
20. 8. 2002 | Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? | Jan Stejskal | |
19. 8. 2002 | Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato | Jindra Vavruška | |
7. 8. 2002 | Kuřáci a nekuřáci nejen na železnici | Daniela Pilařová | |
5. 8. 2002 | Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů |