16. 9. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
16. 9. 2002

Petice "Město pro lidi" má podporu Pražanů

Oživení- Bohemian Greenways nashromáždilo za pouhé tři dny 1600 podpisů podporujících petici Město pro lidi. Usiluje o omezení automobilové dopravy a podporu MHD a jízdního kola jako dopravního prostředku. Podpisy pod petici byly sbírány na třech různých místech v centru města. Petice, jejíž text podpořil i senátor Jan Ruml, bude sbírána každý všední den až do konce října. - Toto je tisková zpráva organizace Oživení.

Situace po povodni prolomila v Praze některá tabu v dopravě. Centrum bylo uzavřeno individuální automobilové dopravě (IAD). Po kolapsu metra byly zřízeny jízdní pruhy pro autobusy na severojižní magistrále i jinde. Obdoba německého S-bahn - městská hromadná doprava (MHD) na železnici začala fungovat prakticky z hodiny na hodinu, když ČD zahájily "kyvadlovou" dopravu mezi Smíchovem a hlavním nádražím.

Tu později rozšířily do Běchovic a na Zličín. Lidé začali spontánně využívat jízdní kolo jako dopravní prostředek k dojíždění do práce. Pražské mosty, uzavřené pro IAD, se zaplnily pěšími. O metro oslabená MHD posílená "kyvadlovou" dopravou , kola a chůze dokázaly dopravit Pražany do práce i za zábavou, automobilová zátěž centra přitom klesla na minimum. MHD byla do 25. srpna zdarma, dnes platí osmikorunový lístek třicet minut, dvanáctikorunový devadesát minut i ve špičce. Podle přísloví "všechno zlé je k něčemu dobré" popovodňová situace ukázala nové možnosti regulace dopravy v Praze. Text petice zní :

Vyzýváme zastupitele, radní, primátora, starosty i úředníky, aby:

  • zachovali a rozšířili městskou hromadnou dopravu po železnici -
  • metropolitní linky ČD (S-Bahn) a zkrátili intervaly příměstských vlaků
  • ponechali a rozšířili systém jízdních pruhů pro autobusy i po obnově metra
  • přesunuli investiční miliardy do opravy metra a zastavili práce na "dálničních" stavbách dovnitř silničního okruhu
  • uzavřeli Pražskou památkovou rezervaci pro automobily s výjimkou vjezdu pro místní obyvatele (24 hodin denně) a zásobování (od večera do rána)
  • změnili priority parkování v centru - upřednostnili místní před dojíždějícími
  • snížili povolenou rychlost na magistrále na 50 km/h a přeměnili ji v městský bulvár
  • instalovali u škol zpomalovací prahy a další bezpečnostní prvky
  • zahájili rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň 1% výdajů na dopravu
  • Poznámka JČ: V britských městech jsou na výpadovkách z města systematicky používány jízdní pruhy pro autobusy, které nesmějí používat automobily. Tyto jízdní pruhy jsou označeny jinobarevným asfaltem.

                     
    Obsah vydání       16. 9. 2002
    15. 9. 2002 Špidla odmítl trojkoalici, lidovci znervózněli
    Jednat se bude patrně celou noc
    Štěpán  Kotrba
    16. 9. 2002 Špatná Marvanová? Fabiano  Golgo
    16. 9. 2002 Hana z Arku na hranici Zdeněk  Jemelík
    15. 9. 2002 Třikrát a dost Haně Marvanové Karel  Mašita
    16. 9. 2002 Proč jedná Hana Marvanová ve prospěch KSČM? Jan  Čulík
    13. 9. 2002 Sněmovna má svého Wagnera, koalice svou povodeň...
    Budeme mít my novou vládu?
    Štěpán  Kotrba
    16. 9. 2002 Chystají USA a Rusko vzájemnou dohodu o Iráku a Gruzii?
    16. 9. 2002 "Buďme rádi, že nejsme závislí na britském zdravotnictví." Daniela  Pilařová
    16. 9. 2002 IBC Pobřežní: Libor Ambrozek svým způsobem uspokojil Jaromíra Kohlíčka Štěpán  Kotrba
    16. 9. 2002 Antifašistický koncert pod záštitou ministra vnitra Štěpán  Kotrba
    16. 9. 2002 ČTK: "Muzika bije nácka"
    16. 9. 2002 Akce Music Beats Local Nazi přerušena policií
    16. 9. 2002 Nekrolog za Katovnu Roman  Sikora
    16. 9. 2002 Petice "Město pro lidi" má podporu Pražanů
    16. 9. 2002 Státní zaměstnanci, plaťte! Radek  Sárközi
    16. 9. 2002 Tak co dál Jan  Čulík
    12. 9. 2002 Konto Občanského sdružení Britské listy Jan  Čulík

    Automobilismus RSS 2.0      Historie >
    16. 9. 2002 Petice "Město pro lidi" má podporu Pražanů   
    13. 9. 2002 Brno: úředníci zakázali cyklojízdu ke Dni bez aut   
    12. 9. 2002 Petice: Uvolněte Prahu lidem   
    23. 8. 2002 Automobilisté v Londýně budou platit za jízdu do města   
    20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu   
    19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
    5. 8. 2002 Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů   
    25. 6. 2002 Starosta Vysokého Mýta, který rozpustil blokádu, opravdu nepochybil ? Martin  Škop
    4. 6. 2002 "Ošklivá Evropská unie" - bude muset ČR přemalovávat značky na silnicích? Daniela  Pilařová
    27. 5. 2002 V Brně se konala demonstrace - pro automobilisty "ztráta času" Filip  Sváříček
    13. 5. 2002 Mobilní telefony mohou u benzínových čerpadel vyvolat výbuch Jan  Čulík
    26. 4. 2002 Středočeský krajský úřad nezveřejnil alternativu k dálnici D3   
    23. 4. 2002 Policajt ve škodovce: Hospodine, řiď naši ruku! Jan  Čulík
    27. 2. 2002 Za vjezd do centra Londýna zaplatíte 250 Kč   
    26. 2. 2002 Účty pro řidiče prostřednictvím satelitních čidel: co si o tom myslí (někteří) Britové   

    Doprava RSS 2.0      Historie >
    16. 9. 2002 Petice "Město pro lidi" má podporu Pražanů   
    12. 9. 2002 Petice: Uvolněte Prahu lidem   
    23. 8. 2002 Automobilisté v Londýně budou platit za jízdu do města   
    20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu   
    20. 8. 2002 Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? Jan  Stejskal
    19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
    7. 8. 2002 Kuřáci a nekuřáci nejen na železnici Daniela  Pilařová
    5. 8. 2002 Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů