17. 9. 2002
Ekologická koalice do voleb pro PrahuSdružení nezávislých (SNK), Strana zelených (SZ) a Strana pro otevřenou společnost (SOS) postavily společnou kandidátku založenou na komunálně orientovaných politicích v kombinaci s představiteli občanských iniciativ s programem Moderní město. Tito lidé po léta usilovali o "demokracii zdola" po linii občané - městská část - město. Koalice usiluje o prosazení principu subsidiarity - přenesení rozhodovacího procesu na nejnižší možnou úroveň - známého z Evropské unie. Sdružení nezávislých - Moderní město postaví kandidátky ve všech pěti volebních obvodech do Zastupitelstva HMP a do téměř všech městských částí. (Usiluje o rozumnou, ekologickou dopravní a jinou politiku pro hlavní město Prahu, jaká se prosazuje ve většině západoevropských měst, pozn. JČ)
Toto je tisková zpráva nové "koalice". |
Kandidátem na primátora je vysokoškolský pedagog, někdejší mluvčí koalice SOS Praha a bývalý poslanec Národního výboru hlavního města Prahy Petr Štěpánek ze Strany pro otevřenou společnost (SOS - volební obvod V). Lídry v jednotlivých obvodech jsou starostové Petr Jirava z Jižního Města (III), Josef Novák z Újezda u Průhonic (II), Miloslava Lippertová z Petrovic (IV - všichni SNK). Volební obvod v centru vede ekolog Karel Jech ze SZ (I). Do zastupitelstva kandiduje i místostarosta Prahy 15 a předseda Strany zelených v Praze Tomáš Bräuner. Na společných kandidátkách se představí dvě desítky současných a bývalých starostů, místostarostů a zastupitelů a zhruba stejné množství kandidátů z občanských iniciativ. Koaliční partneři jsou přesvědčeni, že toto spojení jim umožní prosadit hlavní cíl krajských voleb - změnu neutěšených poměrů na pražské radnici. Tento týden probíhá Evropský týden mobility se zaměřením na městskou hromadnou dopravu a cyklistickou dopravu, v Česku se bude konat 20. září Den bez aut (kandidát na primátora Štěpánek se zavázal spolu s dalšími politiky nepoužít na Den bez aut automobil). Sdružení nezávislých - Strana zelených - SOS (Moderní město) má ve svém programu k dopravě právě preferenci městské hromadné dopravy a výstavbu cyklostezek:
|