12. 9. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
12. 9. 2002

Petice: Uvolněte Prahu lidem

Situace po povodni prolomila v Praze některá tabu v dopravě. Centrum bylo uzavřeno individuální automobilové dopravě (IAD). Po kolapsu metra byly zřízeny jízdní pruhy pro autobusy na severojižní magistrále i jinde. Obdoba německého S-bahn - městská hromadná doprava (MHD) na železnici začala fungovat prakticky z hodiny na hodinu, když ČD zahájily "kyvadlovou" dopravu mezi Smíchovem a hlavním nádražím. Tu později rozšířily do Běchovic a na Zličín. Lidé začali spontánně využívat jízdní kolo jako dopravní prostředek k dojíždění do práce. Pražské mosty, uzavřené pro IAD, se zaplnily pěšími. O metro oslabená MHD posílená "kyvadlovou" dopravou , kola a chůze dokázaly dopravit Pražany do práce i za zábavou, automobilová zátěž centra přitom klesla na minimum. MHD byla do 25. srpna zdarma, dnes platí osmikorunový lístek třicet minut, dvanáctikorunový devadesát minut i ve špičce. Podle přísloví "všechno zlé je k něčemu dobré" popovodňová situace ukázala nové možnosti regulace dopravy v Praze.

Sběr podpisů pod petici "Město pro lidi" zahájilo občanské sdružení Oživení, koalice SOS Praha a Pražské Matky. Občané mohou podepsat petici u mobilního stánku Oživení, který se objeví v příštích měsících v různých částech Prahy. Petiční archy si lze stáhnout na internetové adrese: www.greenways.cz.

Zde je článek o tom, že budou v Londýně automobilisté od února 2003 platit za vjezd do centra každý den poplatek 250 Kč.

Oživení formou petice vyzývá zastupitele, radní, primátora, starosty i úředníky, aby:

  • zachovali a rozšířili městskou hromadnou dopravu po železnici - metropolitní linky ČD (S Bahn) a zkrátili intervaly příměstských vlaků
  • ponechali a rozšířili systém jízdních pruhů pro autobusy i po obnově metra
  • přesunuli investiční miliardy do opravy metra a zastavili práce na "dálničních" stavbách dovnitř silničního okruhu
  • uzavřeli Pražskou památkovou rezervaci pro automobily s výjimkou vjezdu pro místní obyvatele (24 hodin denně) a zásobování (od večera do rána)
  • změnili priority parkování v centru - upřednostnili místní před dojíždějícími
  • snížili povolenou rychlost na magistrále na 50 km/h a přeměnili ji v městský bulvár
  • instalovali u škol zpomalovací prahy a další bezpečností prvky
  • zahájili rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň 1% výdajů na dopravu
  • <> Petr Štěpánek (0608 702 154)

    předseda Oživení

                     
    Obsah vydání       12. 9. 2002
    12. 9. 2002 Budou povodně zneužity k omezení pravomocí veřejnosti?
    12. 9. 2002 Pomoc povodněmi postiženým kulturním organizacím
    12. 9. 2002 Petice: Uvolněte Prahu lidem
    12. 9. 2002 Chudoba a nevědomost plodí extremismus Petr  Vařeka
    12. 9. 2002 Akademicky trvalá udržitelnost Topí  Pigula
    12. 9. 2002 Kubánská vláda, Johannesburg a ekologie
    12. 9. 2002 Proč musím platit předvolební kampaň ODS? Michal  Kubíček
    12. 9. 2002 Špona & spol. Užitečný produkt nebo odpad? Josef  Trnka
    11. 9. 2002 Strach: úvaha z osobního hlediska Hannah  Čulík
    12. 9. 2002 Konto Občanského sdružení Britské listy Jan  Čulík
    12. 9. 2002 Chtěl jsem odhalit Pecinovo podivné chování už dávno Fabiano  Golgo
    10. 9. 2002 BL podávají trestní oznámení na bývalého jednatele Občanského sdružení Britské listy
    10. 9. 2002 Případ Tomáš Pecina: Naléhali jsme dlouho, avšak bezvýsledně. Nyní nelze reagovat jinak než podáním trestního oznámení Jan  Čulík
    9. 9. 2002 Pražské metro: Subterra čerpá tam, kam ji poslalo město Praha Štěpán  Kotrba, Radek  Mokrý
    11. 9. 2002 Případ mrtvého Roma byl vrácen inspekci MV k náležitému šetření
    11. 9. 2002 Co vlastně znamenaly nedávné záplavy Eugen  Haičman
    11. 9. 2002 Výzva Tisíciletí v Evropě unavené z válek Jaroslav  Pour
    11. 9. 2002 Škromachovo tažení proti mládeži Petr  Jindra
    11. 9. 2002 Obavy se potvrdily: Dioxiny ze Spolany jsou v Labi

    Automobilismus RSS 2.0      Historie >
    12. 9. 2002 Petice: Uvolněte Prahu lidem   
    23. 8. 2002 Automobilisté v Londýně budou platit za jízdu do města   
    20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu   
    19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
    5. 8. 2002 Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů   
    25. 6. 2002 Starosta Vysokého Mýta, který rozpustil blokádu, opravdu nepochybil ? Martin  Škop
    4. 6. 2002 "Ošklivá Evropská unie" - bude muset ČR přemalovávat značky na silnicích? Daniela  Pilařová
    27. 5. 2002 V Brně se konala demonstrace - pro automobilisty "ztráta času" Filip  Sváříček
    13. 5. 2002 Mobilní telefony mohou u benzínových čerpadel vyvolat výbuch Jan  Čulík
    26. 4. 2002 Středočeský krajský úřad nezveřejnil alternativu k dálnici D3   
    23. 4. 2002 Policajt ve škodovce: Hospodine, řiď naši ruku! Jan  Čulík
    27. 2. 2002 Za vjezd do centra Londýna zaplatíte 250 Kč   
    26. 2. 2002 Účty pro řidiče prostřednictvím satelitních čidel: co si o tom myslí (někteří) Britové   
    25. 2. 2002 Boj proti dopravním zácpám: Britská vláda plánuje zavést satelitní poplatky pro řidiče   
    19. 10. 2001 Kontraprohlášení kolektivu Ulice patří lidem   

    Doprava RSS 2.0      Historie >
    12. 9. 2002 Petice: Uvolněte Prahu lidem   
    23. 8. 2002 Automobilisté v Londýně budou platit za jízdu do města   
    20. 8. 2002 V Praze došlo v pondělí k téměř naprostému dopravnímu kolapsu   
    20. 8. 2002 Proč se nedělají v pražské MHD operativní změny? Jan  Stejskal
    19. 8. 2002 Dobrá rada (cestujícím pražskou MHD) nad zlato Jindra  Vavruška
    7. 8. 2002 Kuřáci a nekuřáci nejen na železnici Daniela  Pilařová
    5. 8. 2002 Britští řidiči zuří nad navrhovaným zákonem EU pro ochranu cyklistů