Bém přiznal prodražení Blanky. Uzná konečně prohranou sázku?

22. 3. 2013

Tisková zpráva Auto*Matu

Bývalý primátor hlavního města Pavel Bém poprvé připustil, že tunel Blanka se prodražil. Přestože současné vedení Prahy o tom mluví již řadu měsíců, bývalý primátor prodražení odmítal. Jeho přiznání zaznělo v projevu na čtvrtečním zasedání zastupitelstva hlavního města. Iniciativa Auto*Mat znovu vyzvala Béma, aby splnil svůj slib a odpracoval padesát hodin ve prospěch obyvatel města. Bém uzavřel s Auto*Matem v roce 2007 sázku, že se Blanka neprodraží.

"Když Pavel Bém konečně uznal, že Blanka se prodražila, měl by dostát svému slibu a odpracovat veřejně prospěšné práce. Pražanům to sice vytunelované miliardy nenahradí, ale dostane se jim alespoň symbolického zadostiučinění. Víc jako občanské sdružení udělat nemůžeme. Skutečné potrestání viníků je úkolem policie a soudů," řekl Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.

Pavel Bém se vsadil před pěti lety s tehdejším mluvčím Auto*Matu Michalem Křivohlávkem na zasedání zastupitelstva podáním ruky. Když cena Blanky přesáhne 25,7 miliard, slíbil tehdy Bém, odpracuji padesát hodin ve prospěch Auto*Matu. Cena Blanky dnes dosahuje 40 miliard, Bém se však plnění své sázky dosud vyhýbá.

Pražané mohou posílat na web Auto*Matu své návrhy, jak přesně by si měl bývalý primátor veřejně prospěšné práce odsloužit. Zatím například navrhli, aby Pavel Bém řídil dopravu na křižovatce U Bulhara, montoval v centru města nájezdy a sjezdy pro kočárky na chodníky s vysokými obrubníky nebo rozdával informační letáky o prodražení tunelu Blanka a o jeho dalších negativních dopadech ve vestibulu metra Dejvická.

"Recesistických nápadů by bylo hodně. Nicméně si myslím, že by bylo vhodné využít postavení a vlivu pana Béma k prosazení masivní kampaně snažící se přesvědčit motoristy, že normální a ohleduplné není používat k cestám po Praze auto, ale MHD," zní jeden z návrhů, které lidé píší.

"Blanka je velmi drahým důkazem toho, že Praha nutně potřebuje přehodnotit svou zastaralou dopravní koncepci. Předražené betonové stavby pouze polykají veřejné peníze, přitom jejich skutečný přínos obyvatelům města je pochybný. Kvůli čtyřiceti miliardám za šestikilometrový tunel pro auta je Praha finančně skoro na dně, přitom za zlomek této částky by město pořídilo řadu daleko užitečnějších věcí," dodal Vratislav Filler z Auto*Matu.

Vytisknout

Související články

Barabové

17.8. 2015 / Václav Dušek

Tunelování má tradici. Pomineme tunel karpální, není totiž k popukání. Z nábřeží na Letnou se razil tunel v letech pionýrských i stalo se, účetní nahlédl realitu v režimu tuhém k nežití, sebral výplaty barabů a ádijé za hranice všedních dnů.

Obsah vydání | Pátek 22.3. 2013