Strhnout studenty je důležité

24. 1. 2011

Jako vysloužilého kantora mě samozřejmě "vybudily" diskutované problémy zájmu či nezájmu příslušných objektů ve školních škamnách, píše Karel Dostál. Plně se podepisuji pod Váš imperativ, že první podmínkou je vybudování patřičného respektu formou získání maximálního zaujetí. To však vyžaduje, zvláště u začínajících kantorů, náročnou a někdy dosti bolavou přípravu na hodinu. Tady se už v raném stadiu ukáže zda "na to dotyčný má".

V metodické oblasti jsem vždy preferoval práci ve skupinách, ale stálých v čele se silnými vůdčími osobnostmi třídy a hlavně soutěživou formou s příslušným vyhodnocením nejen úkolu, ale i průběžně všech "týmů". Že lze takto dobře vyhodnotit a ocenit aktivitu jednotlivců, určitě pozná každý, kdo to zkusil.

Třetím nezbytným předpokladem je "moderátorská schopnost" vyučujícího. Nedovedu si představit, že by na příklad u Pakistánu nezabral Usáma nebo hrozba atmového nebezpečí v konfliktech s Indií. Pokud na takovéto problémy příslušní "studenti" nereagují, pak tam opravdu nepatří.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 24.1. 2011