Vládní informační kampaň

1. 1. 2011 / Jan Čulík

replika k článku Jana Tuláčka "Jak se lidé stávají obětí exekutorů"

Slušná vláda by v této věci provedla vládní reklamní informační kampaň - asi takovou, jako když financovala přesvědčování o vstupu ČR do EU anebo k přijetí amerického radaru. Věcí by se měly systematicky zabývat i sdělovací prostředky, především televize, které by měly dávat publicitu nejdrastičtějším případům. Povinností slušné společnosti je zajistit, aby se lidé nestávali obětí lichvářů a lichvářských společností, které umožňují, aby se za nesplacený dluh 20 000 Kč člověku stoprocentně zničili existenci a připravili ho o střechu nad hlavou.

A že politické strany mají určité závažné přísliby ve svém předvolebním programu, který pak neplní? Občané přece na takové podvody nemohou rezignovat. Měly by vzniknout občanské lobbistické skupiny, které tyto podvody politikům neodpustí a budou bombardovat média i politiky samotné upozorněními, že spáchali politické podvody. Případně organizovat demonstrace před jejich sídly.

Opakuji: Nikdo za vás nic neudělá, když neprotestujete, všichni si myslí, že jste v pohodě.

Před časem jsem se snažil upozornit jednoho západního novináře na určitý problém v České republice. Řekl mi že o tom nebude psát, pokud v té věci nevzniknou veřejné demonstrace. "Jestliže Češi v té věci nedemonstrují, tak s tím zjevně nemají problém," řekl. A vlastně je takový úsudek správný.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 31.12. 2010