Jak funguje Česká pošta

9. 12. 2010 / Boris Cvek

Objednal jsem si přes internet zboží na svou olomouckou adresu. Poštovní doručovatel mne nezastihl, tak mi nechal "Výzvu k vyzvednutí zásilky", kde byla zaškrtnuta možnost "Na Vaši žádost dodáme zásilku zvláštní kurýrní pochůzkou na kteroukoli adresu v místě, v pracovní dny 14:00-20:00 hod., v sobotu 8:00-12:00 hod., za cenu uvedenou v ceníku pošty." Telefoní číslo uvedeno 585224084. Když na takové číslo však zkoušíte volat, zjistíte, že neexistuje.

Našel jsem si tedy na internetu správné číslo na Českou poštu na nám. Republiky v Olomouci (to končí trojkou a ne čtyřkou). Telefon mi zvedla jakási paní, která mi vítězoslavně sdělila, že za tu službu budu muset platit 80 Kč. Nenechal jsem se odradit a řekl jsem, že tu cenu zaplatím. Na to mi bylo řečeno, že když tedy opravdu chci, musím volat jinam, totiž na číslo 585572050.

Tady jsem opět byl odrazován (tón hlasu je všeříkající) informací o 80 Kč poplatku, ale když jsem se nenechal odradit, pečlivě jsem nadiktoval požadovaná čísla o mé zásilce. A už jsem si myslel, že se dohodneme jenom na hodině (večerní) a je to za mnou. Chyba lávky! Bylo mi řečeno, ať udám rozmezí dvou hodin, kdy budu doma, např. 16:00-18:00.

To jsem se zasekl, protože dvě hodiny sedět doma a čekat, až mi doveou zásilku, to je opravdu pro mne mnohem vyšší cena než 80 Kč. Nakonec jsem paní přece jen zlomil, ať napíše čase "po 18:00" či "mezi 18:00 a 19:00".

Tak takto funguje Česká pošta. Jen se modlím, aby zvládli dodržet to, co už je domluveno.

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 9.12. 2010