Bezstarostná, nebo bezohledná jízda vlády?

19. 11. 2010 / Jiří Baťa

Jednosměrný provoz, přednost v jízdě, zákaz odbočení, zákaz zastavení, neomezená rychlost -- podobnými příměry můžeme hodnotit styl "jízdy" našich vládních činitelů.

Pro pochopení: jednosměrný provoz = nastolená linie politiky pravicového vládnutí "vlády rozpočtové odpovědnosti", přednost v jízdě = programové prohlášení vlády je priorita, všechno ostatní není podstatné, zákaz odbočení = nepřipouští se možnost manévrování či změny nastavených parametrů, zákaz zastavení = stále vpřed v realizaci programového prohlášení, neohlížet se na nějaké nesouhlasy, odpory, protesty nebo na následky svého počínání, neomezená rychlost = co nejrychleji schvalovat svá opatření a návrhy, využívat "legislativní nouze".

Těmito a mnohými jinými příměry lze srovnávat  riskantní panskou jízdou excelentních "řidičů" (rozuměj členů) naší vlády. Během dosavadní jízdy, přes jisté šrámy, škrábance nebo drobné přestupky (velkého významu), se vládě (zatím) daří dodržovat jak směr a rychlost, tak všechny zákazy a příkazy. Zkrátka, jejich "zelená vlna" jim, rovněž zatím, vychází. Jenže provoz je stále hustší a komplikovanější, na začátek prosince zasáhnou do vládní jízdy dost výrazné "výluky v provozu", bude řada objížděk, omezení rychlosti na mnoha úsecích vládních tratí -- a není dokonce vyloučeno, že bude zastaven veškerý provoz, což ostatní řidiči budou výrazně podporovat. Jak bude reagovat vláda na tyto překážky ve své naprogramované jízdě? Budou nuceni jen zpomalit, použít složité objížďky, nebo dokonce zařadí zpátečku, aby se nedostali do havarijní šlamastyky?

Jakkoliv se zdá, že dodržují pravidla "svého" provozu, jejich jízda je riskantní, bezohledná a společenský značně nebezpečná., neboť výrazně ohrožují ostatní řidiče a uživatele, tedy občany. Je načase "řidiče" jako pana Nečase, Kalouska, Drábka, Johna, Schwarzenberga, Hegera a celou řadu jiných důrazně umravnit, pokutovat, nebo snad i odebrat jim oprávnění. Takové řidiče společnost nepotřebuje, řidiče, kteří svou bezohlednou jízdou připravují ostatní o možnost plynulé a bezpečné jízdy, způsobují časté nehody, někdy s velkými následky a důsledky, za které nejsou hnáni k odpovědnosti, ale doplácí na to obyčejní řidiči.

Doufejme, že připravované "omezení a výluky" provozu, chystané na 8. prosince 2010, je poněkud zklidní, že si uvědomí nebezpečnost svého počínání a zařadí když ne doslova zpátečku (to nejspíše ne), ale alespoň výrazně zmenší rychlost, výrazně omezí své nebezpečné jednání a uzpůsobí jízdu potřebám a požadavkům ostatních uživatelů. Měli by tak učinit dřív, než dojde k nějaké velké, ale opravdu velké nehodě. Jen mám takové tušení či obavy, že si o tu srážku, tedy tu velkou nehodu, přímo říkají. Nu což. Komu není rady, tomu není pomoci, že?

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 19.11. 2010