Bezstarostná, nebo bezohledná jízda vlády?
19. 11. 2010 / Jiří Baťa
Jednosměrný provoz, přednost v jízdě, zákaz odbočení, zákaz zastavení, neomezená rychlost -- podobnými příměry můžeme hodnotit styl "jízdy" našich vládních činitelů.
Pro pochopení: jednosměrný provoz = nastolená linie politiky pravicového vládnutí "vlády rozpočtové odpovědnosti", přednost v jízdě = programové prohlášení vlády je priorita, všechno ostatní není podstatné, zákaz odbočení = nepřipouští se možnost manévrování či změny nastavených parametrů, zákaz zastavení = stále vpřed v realizaci programového prohlášení, neohlížet se na nějaké nesouhlasy, odpory, protesty nebo na následky svého počínání, neomezená rychlost = co nejrychleji schvalovat svá opatření a návrhy, využívat "legislativní nouze".
Těmito a mnohými jinými příměry lze srovnávat riskantní panskou jízdou excelentních "řidičů" (rozuměj členů) naší vlády. Během dosavadní jízdy, přes jisté šrámy, škrábance nebo drobné přestupky (velkého významu), se vládě (zatím) daří dodržovat jak směr a rychlost, tak všechny zákazy a příkazy. Zkrátka, jejich "zelená vlna" jim, rovněž zatím, vychází. Jenže provoz je stále hustší a komplikovanější, na začátek prosince zasáhnou do vládní jízdy dost výrazné "výluky v provozu", bude řada objížděk, omezení rychlosti na mnoha úsecích vládních tratí -- a není dokonce vyloučeno, že bude zastaven veškerý provoz, což ostatní řidiči budou výrazně podporovat. Jak bude reagovat vláda na tyto překážky ve své naprogramované jízdě? Budou nuceni jen zpomalit, použít složité objížďky, nebo dokonce zařadí zpátečku, aby se nedostali do havarijní šlamastyky?
Jakkoliv se zdá, že dodržují pravidla "svého" provozu, jejich jízda je riskantní, bezohledná a společenský značně nebezpečná., neboť výrazně ohrožují ostatní řidiče a uživatele, tedy občany. Je načase "řidiče" jako pana Nečase, Kalouska, Drábka, Johna, Schwarzenberga, Hegera a celou řadu jiných důrazně umravnit, pokutovat, nebo snad i odebrat jim oprávnění. Takové řidiče společnost nepotřebuje, řidiče, kteří svou bezohlednou jízdou připravují ostatní o možnost plynulé a bezpečné jízdy, způsobují časté nehody, někdy s velkými následky a důsledky, za které nejsou hnáni k odpovědnosti, ale doplácí na to obyčejní řidiči.
Doufejme, že připravované "omezení a výluky" provozu, chystané na 8. prosince 2010, je poněkud zklidní, že si uvědomí nebezpečnost svého počínání a zařadí když ne doslova zpátečku (to nejspíše ne), ale alespoň výrazně zmenší rychlost, výrazně omezí své nebezpečné jednání a uzpůsobí jízdu potřebám a požadavkům ostatních uživatelů. Měli by tak učinit dřív, než dojde k nějaké velké, ale opravdu velké nehodě. Jen mám takové tušení či obavy, že si o tu srážku, tedy tu velkou nehodu, přímo říkají. Nu což. Komu není rady, tomu není pomoci, že?
VytisknoutObsah vydání | Pátek 19.11. 2010
-
19.11. 2010 / Lékař: Své léky už nedostanete19.11. 2010 / Britská vláda otevřela veřejnosti své účetnictví18.11. 2010 / MAFRA hodlá Lidové noviny rozvíjet19.11. 2010 / Lidové noviny: Jsme nesmírně úspěšný deník19.11. 2010 / Hrozba svobodného Internetu, dohoda ACTA, je vyjednána19.11. 2010 / Vězeň z Guantánama osvobozen skoro od všech obvinění19.11. 2010 / Americké volby: Zmatené pobouření19.11. 2010 / Daniel VeselýSu Ťij je na svobodě, ale západní korporace s barmskou juntou spolupracují nerušeně dál19.11. 2010 / NATO hodlá odejít z Afghánistánu do roku 201418.11. 2010 / Naděje se vzdát neumím18.11. 2010 / Jan PaulPražský literární dům německého jazyka pravděpodobně hrubě porušil pravidla veřejné obchodní soutěže na vytvoření pamětní desky Rainera Maria Rilkeho18.11. 2010 / Štěpán KotrbaAnarchisté nedemonstrují, tak proč proboha volební systém ignorují ostatní???18.11. 2010 / Čína začne dotovat potraviny17.11. 2010 / Scotland Yard si vynutil likvidaci serveru, který poskytoval právní poradenství studentům17.11. 2010 / Poučení z nouze s bídou7.11. 2010 / Hospodaření OSBL za říjen 2010