11. 8. 2008
Odpověď na podání 3044Jak si Česká obchodní inspekce představuje ochranu spotřebiteleNa nicotný podnět jsem neočekával žádnou velkou reakci, jenom něco jako "děkujeme za podnět". Místo toho jsem byl poučen o tom, o co se ze zákona vůbec nemám starat. Proč mi z obchodní inspekce nemohli napsat, co skutečně udělali? Proč mě místo toho musí školit? ptá se Jan Vaněk. Jeho korespondence s ČOI viz níže: zdraví Jan Vaněk |
Obsah zprávy: Zpráva zaslaná z E-podatelny. Jméno a Příjmení: Jan Vaněk Věc: Stížnost - Zasílám stížnost Zpráva: Billa Budějovické náměstí: - tytéž banány prodává jako běžné a také v s označením BIO. - Zboží označené jako Akce se vztahuje pouze na Billa kartu. Toto není ze značení zcela zřejmé a cena pro běžné zákazníky je vyšší, např. sýr Vltavín. nákup 18.7.2008 18:28 stvrzenka č. 1191 pokladna 10 (sýr jsem vrátil, není na dokladu) Došlo dne: Pátek, Červenec 18, 2008 6:49 PM
Česká obchodní inspekce inspektorát Středočeský a Hl. město Praha Štěpánská 15, 120 00 Praha 2 Tel: 296 366 207 Fax: 296 366 199 E-mail: ph_coi@coi.cz Vážený pan Jan Vaněk E-mail: (...) Č. j. P 3044-10-08 Vyřizuje Poláchová V Praze dne 7.8.2008 Vyřízení podání Vážený pane, v návaznosti na Vaše podání, týkající se cen výrobků v hypermarketu Billa, Vás informujeme o ust. § 12 zák. č. 634/92 Sb., o ochraně spotřebitele, v pl. znění: (1) Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. (2) Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že: a) cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti, b) stanovení ceny závisí na okolnostech, na nichž ve skutečnosti nezávisí, c) v ceně jsou zahrnuty dodávky výrobků, výkonů, prací nebo služeb, za které se ve skutečnosti platí zvlášť, d) cena byla nebo bude zvýšena, snížena nebo nezměněna, i když tomu tak není, e) vztah ceny a užitečnosti nabízeného výrobku nebo služby a ceny a užitečnosti srovnatelného výrobku nebo služby je takový, jaký ve skutečnosti není. (3) Ustanovení odstavce 2 se vztahuje obdobně i na informace o způsobech stanovení cen. Výrobky nabízené v akci pro členy Billa clubu jsou označeny na regálové cenovce pro držitele Billa clubu cenou nižší a cenou pro běžného spotřebitele vyšší. Z regálové cenovky je tudíž zcela zřejmé, za jakou cenu je výrobek k prodeji nabízen a spotřebitel je včas s těmito cenami seznámen. Žádný zákon neurčuje prodávajícímu velikost písma na cenovkách. Podáváme Vám tuto zprávu a jsme s pozdravem Ing. Jan Štěpánek ředitel inspektorátu
Vážená paní Poláchová,
děkuji Vám za uvedenou citaci zákona. A nyní bych Vás rád poprosil, abyste reagovala též na mnou dříve uvedené dva zcela konkrétní případy, kdy podle mého mínění Billa tento zákon porušila. s uctivým pozdravem Jan Vaněk |