31. 1. 2007
Poslední zhasne!Česká pošta zdražuje. Už jsme si na podobná oznámení zvykli. Samozřejmě, zmíněná státní organizace z toho nic mít nebude, to jen reagují na zvýšení nákladů. Tu či onde. Alespoň něco v tom smyslu se lze dočíst na jejich webových stránkách. Věřit tomu člověk může, či nemusí, ale v praxi mu to při monopolním postavení této organizace u nás nebude nic platné. Pokud už dávno nepřišel na to, že je často levnější a rychlejší doručit příslušnou zásilku osobně. A kdyby ho to dosud nenapadlo, pošta sama se snaží ze všech sil, aby se mu v hlavě rozbřesklo. |
Můj známý podal dne 27.12.2006 na poště 357 35 v Chodově u Karlových Varů 1 balíček. Adresován byl do Prahy 2. Řádně za doručení zaplatil. Balíček dorazil do Prahy za dva dny, leč na uvedené adrese nebyl nikdo doma. Tak skončil na poště 120 00 v Praze 2. Potud by bylo vše v pořádku. Pracovník, který ovšem balíček přivezl, neudělal to nejdůležitější: nevložil do schránky upozornění, přestože mu to předpisy pošty nařizují. Nedošlo ani na II. upomínku. O zásilce jsem se dověděl od odesilatele. Nechápal, že jsem nic nedostal a zahájil oficiální reklamační řízení. A na bezplatné lince 800 177 889 se dověděl, že zásilka BX0003120665X 956 UC, podaná 27. 12. 2006 na poště Chodov 1, leží nevyzvednuta na dodací poště Praha 2. Vyzbrojen údaji vyrazil jsem na poštu. Dověděl jsem se, že zásilka už byla odeslána zpět do Chodova. Na otázku, proč jsem o zásilce nebyl vůbec vyrozuměn, následovala odpověď pokrčením ramen. Šel jsem za vedoucí. Byla celkem ochotná a volala do Chodova, kam to zatím nedošlo. Ujistila mne, že až tam balíček dorazí, nebudou ho doručovat odesilateli, ale pošlou zpět do Prahy. Nechal jsem vedoucí své telefonní číslo a dohodli jsme se, že se mi ozve. Kalendář ukazoval 17. leden 2007. Pár dní se nedělo nic. 24.1. 2007 se mi ozval odesilatel, že dostal vyrozumění o výsledku reklamace: "Zásilka uložena na poště Praha 2 od 28. 12. 2006. Dne 16. 1. 2007 zaslána zpět nevyžádána. 19. 1. 2007 odeslána zpět na poštu Praha 2 na žádost poštmistra." I vyrazil jsem na poštu. "Ještě nic nepřišlo", tato informace byla veškerý výsledek mého snažení. 26.1.2007, tedy týden poté, co byla podle informací odesilatele odeslána už podruhé z Chodova, jsem opět navštívil poštu v Moravské ulici v Praze 2. Paní vedoucí mne přijala vlídně, a měla pro mne dvě nové informace. Ta dobrá byla, že je zásilka už v Praze. Ta špatná pak, že není na obvodní poště Praha 2, ale na balíkové poště Praha 06, tedy nedobytná. To je prý ta samá pošta, co zásilku původně nedoručila a bez jakékoliv informace o ní ji nechala svému osudu. Na otázku, proč ji už nedoručila alespoň na tu obvodní poštu, když z Chodova odešla podruhé právě před týdnem, jsem byl informován, že v Praze je kalamita a že se už dva dny nedoručuje. Na dotaz, zda by ji nebylo možné na balíkové poště vyzvednout, jsem se dověděl, že samozřejmě nikoliv, neb je to sklad, kam nikdo nemůže. Navíc je pátek odpoledne. Telefon se ozval až 30.1.2007. Sníh v neděli 28.1. roztál a pošťáci mohli opět plni elánu vyrazit do ulic. Týž den jsem si balíček na obvodní poště vyzvedl. Byl na cestě třicet čtyři dny. Cestu dlouhou asi 140 km urazil balíček průměrnou rychlostí 172 m/hod. Na kilometr cesty potřeboval 5 hodin. Turista, který by denně ušel 20 km (což není nijak závratná vzdálenost), by na doručení zásilky potřeboval týden. Zákazník, který na začátku 21. století zaplatí za doručení balíčku 44 Kč a pak víc jak měsíc trne, aby se zásilka někde ještě neztratila, je asi z dalšího používání služeb České pošty vyléčen. Rád bych se zeptal, kolik sleví Česká pošta z poštovného, když jsou její zaměstnanci v takto virtuózní formě, ale je to zbytečné, odpověď znám. Ze celé to půlstoletí, co jsem na světě, se nezměnila. |