Britské tabloidy zvyšují náklad. Londýnský bulvární list Evening Standard zvýšil minulý měsíc svůj náklad o 8.3 procent na 341 983 výtisků v důsledku toho, že přešel od 2. května na plnobarevný tisk ve svých oddílech věnvaných zpravodajství, sportu, podnikatelství a magazínové příloze. Snížil tím celoroční úpadek svého nákladu na pouhých 1, 98 procent. Úspěch zaznamenal i londýnský deník City AM, který se rozdává zadarmo a který vydávají bývalí zaměstnanci koncernu Metro International. Zvýšil svůj náklad na 82 549 denních výtisků. Náklad deníku Metro, který se také rozdává zadarmo, zůstal v Londýně stabilní ve výši 1 112 285 výtisků.
Bulvární list Mirror bude publikovat podcasty od známého komika. Společnost Trinity Mirror začala umísťovat na svých internetových stránkách mirror.co.uk kanál pro stahování audiopořadů. Plánuje zpřístupnit veřejnosti exkluzivní vystoupení známého britského televizního komika Ricky Gervaise. Poprvé vyzkoušel nedávno tuto technologii deník Guardian, který zpřístupnil svým čtenářům zadarmo první seriál audiopořadů Rickyho Gervaise. Další epizody tohoto seriálu se pak prodávaly na internetovém serveru iTunes.
BBC zatím nezavede reklamu. Společnost BBC odložila kontroverzní rozhodnutí zavést na své mezinárodní zpravodajské internetové stránky reklamu. Stránky užívá každoročně 40 milionů osob. Více než 150 zaměstnanců společnosti BBC podepsalo tento týden dopis, protestující proti plánu BBC zavést reklamu. Poukázali na to, že by toto rozhodnutí poškodilo globální pověst BBC jako nezávislé a autoritativní instituce. Rozhodnutí o reklamě bylo v BBC odloženo na konec roku. Zdroj z vedení zahraničního zpravodajství BBC konstatoval, že společnost nezamýšlí poškodit integritu značky BBC a že počet reklam by byl výrazně omezen jen na některé stránky.
MTV medializuje problém obchodu s bílým masem. Charitativní oddělení televize MTV zahájilo globální reklamní kampaň během fotbalového mistrovství, jejímž cílem je upozornit na problém "obchodu s bílým masem" a na problém dívek, nucených k prostituci. Fotbalová organizace Fifa zároveň poskytuje televizním společnostem pětivteřinové reklamní spoty "Odmítněte rasismus". Reklama televize MTV začíná zdánlivě humornou scénou, kdy na fotbalové hřiště během zápasu vběhne nahá žena. Pak se však ukáže, že ženě agresivně vyhrožovali v průjezdu dva muži, kteří ji nutí, aby se svlékla. Reklama končí slovy: "Stále se bavíte? Tisíce žen bude během světového mistrovství ve fotbale donuceno v Německu k prostituci. Ukončete vykořisťování a prodej žen." MTV nabízí tento reklamní spot v 17 jazycích televizním společnostem zadarmo.
|