29. 11. 2004
Odstrašující chování České pojišťovny?"Chráníme vaše sny"Bohužel, zřejmě jenom sny. Na uvedené motto České pojišťovny jsem si vzpomněl, když mi vrchní ředitel úseku likvidace pojistných událostí definitivně odmítl zaplatit větší část faktury ve výši 138.175.- Kč za opravu mého vozu Opel Zafira po nezaviněné havárii na dálnici z Bratislavy do Brna. |
Vezl jsem v květnu kolem půlnoci z bratislavského letiště svoji dceru s rodinou domů do Brna. Dálnice byla prázdná a při 130 km/hod jsem doufal být brzy doma. Avšak náhle se přede mnou objevil zajíc a nebylo v mé moci zastavit. Náraz byl nepatrný a ještě jsme všichni litovali zmařeného zaječího života. Pokračoval jsem v jízdě stejnou rychlostí. Po nějaké době mi začala probleskovat kontrolka složení výfukových plynů. Poněvadž jsem si na tuto závadu stěžoval před půlrokem ve smluvním servisu BS auto Brno a nic se nenašlo (auto mi bylo vráceno aniž by na něm byla provedena oprava poněvadž kontrolka se "umoudřila"), pokračoval jsem v jízdě, až jsem najednou slyšel divné zvuky, asi z motoru. Poté jsem zastavil a poněvadž auto nešlo nastartovat, zavolal jsem odtahovou službu, která auto odvezla přímo do smluvního servisu BS auto Brno. V servisu prohlédl auto bez mé přítomnosti pracovník pojišťovny. Servis zjistil, že nárazem zajíce se u mé zánovní Zafiry (najeto 30.000 km) utrhl spodní přívod z umělé hmoty do chladiče a v důsledku toho vytekla chladicí kapalina a motor se zadřel. Levnější variantou nežli generálka motoru byla výměna polomotoru v ceně 99.000.- Kč. Servis ihned po domluvě s pracovníkem ČP rozdělil práci na dvě faktury. Abych získal auto zpět z opravy, musil jsem obě faktury servisu uhradit. Jednu ve výši 43.725.- Kč (zajíc prý poškodil nejen oba radiátory chlazení a klimatizace ale i nárazník a obě mlhovky??) mi poté ČP uhradila. Poškození motoru prý pokládá ČP za tzv. "následnou škodu", která prý nesouvisí s danou havárií a s odkazem, že podle nehradí škody vzniklé v důsledku nadměrného opotřebení či nedostatku provozních tekutin, odmítla fakturu uhradit. To i přesto, že jsem 35 let pojištěn u ČP a mám maximální bonus neboť jsem z havarijního pojištění naposledy čerpal před 20 lety asi 1200.- Kč za opravu nárazníku. Pokládám toto chování ČP za odstrašující pro všechny eventuální zájemce o havarijní pojištění. Je zcela zřejmé, že veškerá škoda vznikla v důsledku nárazu zajíce a v nejhorším by mi snad mohlo být kladeno za vinu, že jsem včas nerozpoznal hrozící poškození motoru. Proti tomuto jsem však, podle mého názoru, pojištěn. Nejsem si však jist, zda v současném stavu českého soudnictví bych se žalobou proti ČP domohl náhrady škody. Může mi někdo ze čtenářů BL poradit? |