24. 9. 2004
O pravicovém filmovém festivalu v USA:"Osa BBC-Guardian zosobňuje vážné nebezpečí zájmům Spojených států" "Proveďme invazi do jejich zemí, zabijme jejich vedoucí politiky a proveďme konverzi těchto zemí na křesťanství." Filmový festival American Film Renaissance, který se nedávno konal v Dallasu, argumentuje, že je Hollywood obětí protináboženských, homosexuály prosazujících, zbraně nenávidějících, cizincům ustupujících levicových zvrhlíků, kteří záměrně a pošetile ignorují většinové mínění americké společnosti. Reportér listu Guardian James Meek navštívil první světový pravicový filmový festival. |
"Náš filmový festival ani tak nekritizuje levičáky, jeho účelem je kritizovat konzervativce," sdělil britskému reportérovi v Dallasu jeho zakladatel Jim Hubbard. "Přestaňte bědovat ohledně Hollywoodu, vstupte na trh myšlenek a bojujte za to, v co věříte. Existuje obrovský nedostatek hraných i dokumentárních filmů, natočených z konzervativního hlediska. Z nějakého důvodu nebývají konzervativci filmaři. Mají spíš tendenci být malíři. Nevím proč." Hubbard založil svůj pravicový filmový festival poté, co šel jednou do kina filmového umění a měl tam volbu mezi Moorovým filmem Bowling for Columbine a filmem Frieda, o "komunistické umělkyni", stěžuje si Hubbard. "Ty filmy prostě nereprezentují náš světový názor." Hubbard si stěžuje, že Hollywood spoustu věcí ze svých filmů vynechává. Proč například změnili ve filmové verzi románu Toma Clancyho The Sum of All Fears původní islámské teroristy na pravicové teroristy z Evropy? A lze najít nějaký film, který by ukázal komunistické bojovníky z Vietcongu jako darebáky? Na festivalu vystoupil i Anglična Jonathan Boyd Hunt se svým výzkumem, jímž dokazoval "opravdu vážnou hrozbu, kterou tvoří zájmům Spojených států osa BBC-Guardian". Přítomen byl i marketingový pracovník Matt Tibbitts, který prosazoval svůj film Echoes of Innocence. Je to o dívce, které se v dětství zamilovala do chlapce svého věku, ten se pak ztratí, ale ona mu zůstane věrná. Zůstává pannou. "Chceme, aby tento film zhlédli lidé všech náboženských věr, protože panenství není důležité jen pro křesťanství," konstatuje Tibbitts. Festival American Film Renaissance zuřil nejen ohledně úspěchu Moorova filmu Fahrenheit 9/11, ale i kvůli kritice vznesené proti Gibsonově filmu The Passion of the Christ (Kristovo utrpení). Pravicový rozhlasový moderátor Michael Medved si stěžoval, že americká média systematicky idealizují homosexuály a prosazují legalizaci homosexuálního partnerství. (Medved se označil za žida a vysvětlil, že nemůže používat mikrofonu, protože je šábes.) Festival zahájil jeden z pouhých dvou celovečerních hraných filmů - DC 9/11: Time of Crisis, dramatizace událostí v Bushově vládě od 11. září 2001. Vysílal se v Showtime TV a pak vyšel na DVD. Britský recenzent poznamenává, jak idealizovaně v tomto filmu vyhlížení Bush, Rumsfeld (ve filmu předvídá události a to dělá na americké generály obrovský dojem) či Wolfowitz. Cituje z filmu ukázku dialogu, který vypadá takto: George Bush: Mám víru. Laura Bushová: Oba máme víru. George Bush: Miluju tě. Laura Bushová: A já miluju tebe. George Bush: Amen. Na festivalu se také promítal film The Siege of Western Civilisation (Obklíčení západní civilizace), který natočil Herb Meyer, svého času méně významný pracovník Reaganovy vlády. Meyer je podle britského recenzenta "tímto filmem" - hovoří totiž na plátně po celých 42 minut o tom, proč je zapotřebí, aby byl islám za pomoci zbraní přiveden do moderního amerického světa a proč je důležité, aby Američanky rodily děti a nechodily do zaměstnání. Vysvětluje také, proč v důsledku potratů přicházejí američtí důchodci o svou záchrannou sociální síť. "Povolené potraty jsou lidskou, ale i hospodářskou tragedií," argumentuje. Roger Aronoff natočil film Confronting Iraq, argumentující, že bylo správné, že Spojené státy zaútočily na Irák. Aronoff je velmi hrdý, že je celý jeho film "naprosto věcně správný", ale jaksi se v něm vůbec nehovoří o tom, že v Iráku nebyly nalezeny žádné zbraně hromadného ničení. Ann Coulter diskutovala na festivalu se studenty: "Řekněme, že se tato válka vedla pro ropu. Proč ne? My potřebujeme ropu. Proč bychom nemohli vést válku kvůli ropě?" Film Innocents Betrayed (Zrazená neviňátka) argumentoval, že nejhorší masakry a genocidy, k nimž došlo během dvacátého století, byly důsledkem zákazu vlastnictví střelných zbraní. Podrobnosti v angličtině ZDE |