20. 2. 2008
Populistická hra policajtoreportérů s veřejnostíPolicejně přítulným se stal deník Mladá fronta Dnes a jeho internetový portál. Skočil na špek ministru Langerovi v jeho nehynoucí snaze změnit v policii vše, nač přijde. Naposledy se změna týkala barevnosti policejních vozů. Do hledání nového grafického designu chce podle MfD ministr zapojit nejen odborníky, ale i veřejnost. A partnerem projektu se stal iDNES.cz. Ministr Ivan Langer vyzval čtenáře, aby zasílali redakci své grafické návrhy. |
Psychologická hra komunikační strategie ministerské oblíbenosti zabírá, i když o racionalitě zadání lze vést polemiku. Čtenářské soutěži totiž zcela chybí funkční zadání. Mají být policejní vozidla nápadná, nebo ne? Do jaké míry se mají odlišovat od běžného komerčního designu? Jak agresivně mají působit? To vše mění užití písma i barev a není to otázkou grafické libovůle, ale součástí spolupráce psychologů a grafika. Když jsem v dávné minulosti nějakou chvíli působil za Československo jako expert ženevské komise ISO TC145 pro standardizaci grafického označování, existoval zde promyšlený soubor zásad, obsahující výsledky psychologických testů, které určují parametry kvality, a tudíž i mezinárodní standardizovatelnosti předkládaného designu. Jednou z jeho součástí byl test rychlosti, rozlišitelnosti a snadné zapamatovatelnosti značek. Na co největší vzdálenost za co nejkratší čas co největší odlišitelnost a zapamatovatelnost. Teprve pak je grafický design kvalitní. Racionalita mi v té záplavě vnitráckého populismu chybí. Zůstává jen pachuť stamiliónového kšeftu a podezřelé reklamní koketování novinářů s policajty. iDnes: Pomozte ministru Langerovi najít nový vzhled policejních vozů ZDE |