19. 12. 2006
Konečný rozchod s EurotelemUž jsme na tomto místě několikrát referovali o marných bojích s byrokratickým Eurotelem -- pardon, dneska je to prý "západní" telekomunikační firma Télefonica - O2. Nic se ale nezměnilo. Před cestou do Prahy minulý týden jsem se pokusil zprovoznit český mobil Britských listů, který jsme doposud měli u Eurotelu. Na telefonní lince ze zahraničí jsem musel čekat 15 minut, než mi automat společnosti O2 odříkal všechny své reklamy -- zákazníka, milá společnosti, když se chce dovolat na nějakou službu, opravdu při volbě vašich číselných alternativ nezajímá, co zrovna mu v tu chvíli chcete prodávat. Jenom ho to naštve, zvlášť když se prokousává vaším nepřehledným systémem automatických voleb při telefonování ze zahraničí. Vzhledem k tomu, že volám na číslo, určené pro styk ze zahraničí, neměl by tomu být kontakt od společnosti přizpůsoben a neměl by být brán ohled na to, že telefonovat ze zahraničí nemusí být pro uživatele zrovna levné? Objevil jsem zajímavou metaforu rozdílů mezi Českou republikou a Británií. |
Velké britské podniky veřejných služeb používají bohužel také pro styk se zákazníky automatické počítačové volby alternativ typu "Zadejte to či ono číslo". Existuje však jeden zásadní rozdíl. Když v Británii zákazník výzvy k zvolení příslušné alternativy ignoruje, systém ho hned přepojí na živého operátora. V České republice systém automatických voleb proběhne a -- skončí. Nebo se systém voleb opakuje znovu. Když neposloucháte, co po vás automat chce, nedostanete se nikam. Přednost má firma, nikoliv zákazník. Když jsem se tedy po patnácti minutách čekání konečně dostal k živému operátoru firmy Telefonica - O2, sdělili mi s eurotelí mentalitou, že mobil mi nezprovozní, protože je na něm prý nezaplacený účet "asi 600 Kč".. Že by však nám na tuto částku předtím poslali účet, to ne. Měl jsem možnost částku zaplatit na internetu bankovním převodem, ale to by trvalo až čtyři dny -- vzhledem k tomu, že jsem jel do Čech jen na šest dní, bylo by zprovoznění českého mobilu na dva dny zcela zbytečné. "Můžete zaplatit dlužnou částku osobně na jakékoliv naší pobočce. Tam vám mobil hned zprovozníme," oznámila radostně operátorka. Bohužel to není tak jednoduché. Pražská kolegyně, na níž je mobilní telefon Britských listů registrován, neměla možnost prodejny firmy Telefonica O2 obíhat, tak se nabídl, že částku zaplatí a věc pro nás vyřídí někdo jiný. Se zlou se potázal. Víte proč? Ale je to jednoduché, i když neuvěřitelné. Chcete-li zaplatit účet za mobil, musíte se splečnosti Télefonica O2 prokázat občanským průkazem majitele telefonního účtu. Bylo by to přece hrozné, kdyby někdo přišel a zaplatil účet za někoho jiného! Myslím, že s takto byrokratickou firmou nemusíme mít nic společného. |