19. 12. 2006
Komerční banka v Olomouci = chaosJsem bohužel zákazníkem Komerční banky. Rád bych to změnil, ale přátelé a známí, kteří se nechávají vysávat a ponižovat jinými bankami (gaunerský přístup českých bank je patrný ze srovnání s bankami západními a Britské listy o tom již často psaly), mi tvrdí, že nikde to není lepší. Tak se snažím kontaktům s bankou vyhýbat, leč přece jen došlo i na mne... |
Platím si internetové bankovnictví a někdy v září mi bylo ze strany banky sděleno, že k jeho využívání budu potřebovat mobilní telefon, a to z bezpečnostních důvodů. Já však mobilní telefon nevlastním. Chtěl jsem odejít k jiné bance, ale všechny to tak mají. Našlo se však řešení: čipová karta a čtečka. Mohl jsem možná raději zrušit internetové bankovnictví, vždyť ho používám jen na jedno poslání jedné částky jednou za měsíc. Ale řekl jsem si, že si tu kartu a čtečku nakonec koupím. Na stránkách KB bohužel neexistuje e-mailový seznam pracovníků jednotlivých poboček, a tak jsem psal na univerzální adresu, kde mi řekli, kolik co stojí -- ale žádný kontakt na nikoho mi nedali. To až po uvedení mého rodného čísla (zásadně využívám mailovou komunikaci, je transparentnější, klidnější a dává klientovi více času přemýšlet). Nakonec jsem se spojil s mi přidělenou pracovnicí a několik týdnů s ní domlouval termín, kdy bych si pro kartu a čtečku mohl dojít. Mezitím jsem v žádném případě nemohl plnohodnotně využívat internetové bankovnictví, byť jsem si ho platil. Zde je pár mailů na ukázku (další velkou výhodou mailové komunikace je dokumentace).
6.12. 11.05
Cipovou kartu Vam muzeme na pobocce pripravit, zakoupeni cipove karty je zpoplatneno castkou 300 CZK, jedna se o jednorazovy poplatek za zakoupeni cipove karty. Certifikat je nahrany rovnou na cipove karte takze zadny dalsi není treba vytvaret. V pripade Vaseho zajmu mi prosim dejte vedet abychom Vam mohli cipovou kartu prichystat a domluvit se na schuzce pro predani karty. V soucasne chvili jsem Vasi bankovni poradkyni ja, takze pokud budete něco potrebovat tak se na mne muzete kdykoliv obratit. S pranim prijemneho dne
16.12. 05.35 Vazeny pane Cvek, Můžeme se tedy domluvit na pondělí 18/12/06 na 16:00, Že bychom vám Vám připravili čtečku a čipovou kartu ? Přeji příjemny den
18.12. 13.40
Dobrý den, Poplatek se Vám strhne z účtu, takže prostředky v hotovosti Není třeba mít u sebe. Najdete mne na Třídě Svobody, v přízemí když vejdete do hali Se dáte do leva a já sedím v zadnejší části. Pěkný den Tak jsem tedy potvrdil účast a urval se z práce. Ještě jsem si běžel domů pro notebook, abych činnost karty a čtečky mohl vyzkoušet hned po návratu do práce. Když jsem asi v 16.08 do KB na tř. Svobody v Olomouci došel, milá paní se bavila s jiným klientem. Dobře, zpozdil jsem se. Potom jsme šli nahoru za jinou paní (a propos mají tam místnostech strašlivé teplo, ono se to dobře topí, když klientům sedřou kůži z těla!) -- a nastalo nervózní hledání čipových karet. Někdo je patrně zamkl. Ty dvě ženy telefonovaly na všechny možné strany a zřejmě bych tam seděl ještě na Štědrý den, kdybych je nepožádal o to, aby mne dovedly k řediteli banky. Ten se jakž takž omlouval... no a sliboval, že mi kartu se čtečkou předají tento týden. Můžete věřit někomu, kdo šéfuje takovému chaosu? Bože, dej, abych mohl přejít k nějaké jiné, lepší bance! Dej, Bože, aby kartel lidí, kteří se rozhodli z klientů jen týt a nedat jim možnost konkurenční volby, šel co nejdříve a navždy do pekel. Amen. |