11. 4. 2005
Církev a její právo na existenci v současném světě
reakce na článek "380 - 2005: Historie plná zločinů proti lidskosti"
Jako křesťan nemůžu mlčet. Autor v tomto článku pokládá otázku "Má vůbec tato organizace v dnešním světě právo na existenci?". |
S autorem článku, který se ale nestačil podepsat, v mnohém souhlasím, ale v mnohém také ne. Určitě se napáchalo v historii lidstva mnoho bezpráví a je škoda, že se na tom podílela i instituce ustanovená Bohem - církev. Různé výpravy, které masakrovaly nejen židovské ale také muslimské obyvatelstvo. Což jistě nepřispělo k důvěryhodnosti církve. Minulost už nelze změnit, potom zbývá jediné řešení, jak se s touto minulostí vyrovnat. Přiznat vinu, přiznat zodpovědnost. Nesnažit se nic tajit. To by mělo být také jedno z misijních poslání církve. Ano přiznáváme ve velké míře negativní postoj, který tady panuje už od založení církve. Je to negativní postoj vůči židům. Šóá je jenom důsledek nahromaděné nenávisti, která je spojená s křesťanskou církví téměř od jejího počátku. Nedovedu vysvětlit proč tomu tak bylo. Snad to byla obava z jinak smýšlejícího obyvatelstva. Nedovedu to racionálně vysvětlit. Ale křesťanská církev se provinila nejen vůči židům, ale také vůči muslimům. Její vina je v mnohém značná. Ale a to musím podotknout. Mnozí církevní představitelé si to uvědomují. Ze strany církve už probíhají mnohé nápravné kroky. Třeba takové, že se katolíci omluvili židům za násilí a vinu spojenou proti nim. Jako další změnu chování křesťanské církve můžeme vidět ve vedeném dialogu s jinými náboženstvími. Vždyť to, že s nimi diskutujeme, ukazuje, že je jistým způsobem respektujeme. Nemusíme s naším partnerem v tomto dialogu souhlasit, ale už diskuze s ním ukazuje na změnu postoje církve. To je také jedno z poselství a odkazů papeže Jana Pavla II. Jak vidíte, vážení čtenáři, přestože jsou výtky v tomto bodě oprávněné, já si je plně uvědomuji. A nesnažím se nějak zastřít vinu a temnou minulost křesťanské církve. Pokud jde o dnešní politiku církve. Povětšinou byly argumenty a výtky směrovány katolické církvi. Vzhledem k tomu, že jsem evangelikální křesťan, mnohé z nich se mne netýkají. Ale k jedné z námitek se přece jenom vyjádřím. Hovoří se o genetickém inženýrství, klonování. Mám jeden věcný argument. Nesouhlasím s klonováním lidí. Proč? Protože jako civilizace jsme se nevyrovnali s menšinami. Chcete mi snad říct, vážení čtenáři, že v dnešní době neexistuje problém s menšinami? Že například v této společnosti neexistuje problém s Romy? Na Slovensku není problém s maďarskou menšinou? A jak by lidé začali brát lidské klony? Měli by tyto lidské bytosti stejná práva? Ještě více otázce bych mohl položit. Ale tyto vyjadřují mé jasné ne ke klonování lidí. Mám ještě jednu námitku. Často se mluví o temném středověku. Ale domnívám se, i když se to nedá ověřit, že středověk mohl být ještě temnější. Jaký by byl vývoj lidské civilizace (tady se mnou nemusíte souhlasit) bez církve a bez svaté knihy Bible? Pohybujeme na poli předpokladů a hypotéz. Já se však domnívám, že minulost lidstva mohla být ještě temnější. Což je diskutabilní závěr. Nebýt alespoň jistého řádu, který byl dán křesťanstvím, lidstvo by se ubíralo jinými cestami. A chcete mi snad, vážení čtenáři, namluvit, že bychom dnes na tom byli lépe? Kdyby tady nebyla církev? Takové tvrzení rezolutně odmítám. K posledním výtkám a námitkám ohledně krutého Boha "Starého zákona". Jednání tohoto Boha se mohlo zdát kruté. Ale dělo se tak v rámci konkrétní doby a konkrétních situací. Náš Bůh je Bohem spravedlivým, ale také milosrdným. A že se ta spravedlnost jeví jako krutá, nechám na čtenáři. |
Katolická církev | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
11. 4. 2005 | Papež byl váženou osobou | David Šafránek | |
11. 4. 2005 | Pápež, akého potrebuje svet | Braňo Ondruš | |
11. 4. 2005 | Antikapitalistického papeže neměly Britské listy kritizovat | Andrej Sablič | |
11. 4. 2005 | Vatikán, sex a kondomy | ||
11. 4. 2005 | 380 - 2005: Historie plná zločinů proti lidskosti | ||
11. 4. 2005 | Katoliká církev o antikoncepci: Manželství zacíleno k plození | ||
11. 4. 2005 | Zdiskreditovaný kardinál má celebrovat mši za mrtvého papeže | ||
11. 4. 2005 | Mluvme kriticky o roli katolické církve | Bohumil Kartous | |
11. 4. 2005 | Církev a její právo na existenci v současném světě | Karel Sýkora | |
11. 4. 2005 | Ludské posolstvo Karola Wojtylu | Eduard Chmelár | |
10. 4. 2005 | Chce se mi zvracet | ||
10. 4. 2005 | Kdo páchá genocidu? | Boris Cvek | |
10. 4. 2005 | Britské listy nechápou odkaz člověka Karola Wojtyly | Michal Rusek | |
10. 4. 2005 | Edikty Jana Pavla II. usmrtily miliony lidí | ||
10. 4. 2005 | Vatikán a antikoncepce | Boris Cvek |
Karol Wojtyla - papež Jan Pavel II. | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
11. 4. 2005 | Ludské posolstvo Karola Wojtylu | Eduard Chmelár | |
11. 4. 2005 | Papež byl váženou osobou | David Šafránek | |
11. 4. 2005 | Pápež, akého potrebuje svet | Braňo Ondruš | |
11. 4. 2005 | Antikapitalistického papeže neměly Britské listy kritizovat | Andrej Sablič | |
11. 4. 2005 | Vatikán, sex a kondomy | ||
11. 4. 2005 | 380 - 2005: Historie plná zločinů proti lidskosti | ||
11. 4. 2005 | Katoliká církev o antikoncepci: Manželství zacíleno k plození | ||
11. 4. 2005 | Marks vzjal zerno u Chegela | Ladislav Žák | |
11. 4. 2005 | Mluvme kriticky o roli katolické církve | Bohumil Kartous | |
11. 4. 2005 | Církev a její právo na existenci v současném světě | Karel Sýkora | |
10. 4. 2005 | Britské listy nechápou odkaz člověka Karola Wojtyly | Michal Rusek | |
10. 4. 2005 | Edikty Jana Pavla II. usmrtily miliony lidí | ||
10. 4. 2005 | Dogma, dogma | Bohumil Kartous | |
10. 4. 2005 | Chce se mi zvracet | ||
10. 4. 2005 | Kdo páchá genocidu? | Boris Cvek |