26. 11. 2004
Vykutálená služba SME: nucený sponzoring Českého telecomuPokud uvěříte tvrzením Severomoravské energetiky (SME) "rádi zodpovíme vaše otázky" nebo "naši pracovníci jsou vám k dispozici 24 hodin každý den" , může se vám snadno stát, že ze svých peněz "zasponzorujete" Český telecom. Zavoláte-li totiž na doporučené číslo infolinky 840 113 114 někdy vpodvečer, je velmi pravděpodobné, že po několika vteřinách čekání zvedne na druhém konci telefon automat a vy uslyšíte za své peníze jednu jedinou větu: "Promiňte, volaná stanice je obsazena, zkuste prosím zavolat později." Ihned poté automat zavěsí. -- Vtipné, že? Dvakrát jsme se v různou denní dobu dotazovali na infolince Českého telecomu, zda za takový hovor zákazník platí. V obou případech nám bylo řečeno, že ano. |
Již od dětských let vím, že linka, která je obsazená, se vyznačuje rychlým krátkým vyzváněním. Proto nechápu, proč tuto informaci -- tedy že linka je momentálně obsazená a já se v tomto okamžiku nemohu dovolat -- SME skrze Český Telecom zpoplatnila. NORMÁLNÍ přece je, že pokud je obsazeno, mohu volat stále dokola -- třeba 30krát po sobě -- až se nakonec dovolám , aniž bych přišel o jednu jedinou svou korunu. Nebo mohu dokonce využít funkce moderních telefonů, které mi tuto práci ušetří a umožňují automatické opakované volání. Pominu-li názor, že klient SME je tak hloupý, že nerozezná vyzváněcí a obsazovací tón a je třeba mu pomocí automatu slovně poradit, aby nečekal marně a zbytečně u sluchátka, když je obsazeno a tedy již může zavěsit, nebo stejně hloupý názor, že SME chce ve skutečnosti drobnými platbami svých klientů dosáhnout toho, aby na infolinku nikdo nevolal, napadá mě už pouze jediné logické vysvětlení: Nějaký "švagr" či "strýc" nějakého vysokého manažera ze SME pracuje u Českého telecomu a ten potom má prémie za dodatečné zisky. Pokud opravdu nutně potřebuji od SME nějakou informaci, může se mi stát, že automat mi zvedne sluchátko pětkrát nebo i desetkrát po sobě. Nebo stokrát. A já pokaždé zaplatím za dvě minuty hovoru. Ve dne 2,80 Kč, večer "pouze" 1,40 Kč. Velmi snadno tak přijdu třeba o 20 korun, aniž bych se cokoliv dozvěděl. Toto má být SLUŽBA? Vynásobíme-li toto číslo počtem marně volajících klientů, kteří se stejně jako já nechají nalákat na větu "rádi zodpovíme vaše otázky", zjistíme, že Český telecom společně se SME vynalezli zcela novou a unikátní metodu, jak snadno (a především nezaslouženě) přijít k penězům. Je zřejmé, že takto vykutáleným "službám" se klienti SME mohou jen těžko bránit. Nevíte jak? |