28. 7. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
28. 7. 2003

Tudy nemůžete, jede se tu Rallye Pačejov

Taky už vidím, jak mi policejní ředitelství odpovídá na mé upozornění, že všechny podmínky byly s organizátory projednány předem, že však bohužel nebylo možné organizátory donutit, aby je dodrželi. Bylo to možné a je to možné:

Organizátoři ať složí na tuto akci mastnou kauci, a když nebude jediná podmínka splněna, ztratí ji -- a bude za co zalepit pár děr, které ostatně nadělali ve vozovce i oni.

Kde hledat kořeny českého hulvátství? V městských zastupitelstvech, která nejsou s to zavřít pár uřvaných hospod? Nebo až v Parlamentu, který není s to udělat pár slušných zákonů? Kdepak. Je to hlouběji, jděte k lidu...

Možná nejde o hulvátství, ale spíše o stupiditu v odborném slova smyslu.

To jest: proč tak často narážím na lidi, kteří něco udělají ve svůj soukromý prospěch a silně tím omezí (nejen) moje práva, třebaže ze svého titulu a funkce dobře vědí, že se v dané situaci tak dělat nesmí, že náleží postupovat s ohledem na zájmy mnohem většího počtu lidí a s ohledem na to, že principy a zákony se musejí zachovávat.

Když už nemůžeme spoléhat, že by se majitel hlučné restaurace obával ostudy (chacha, to tedy opravdu ne!), ani že by dodržoval zákony, proč bychom neměli zavést u tak rizikových akcí, jako je restaurační amplion, autorallye, diskotéka, technoparty a sto dalších zběsilostí, které uspořádali jejich baštiči sobě, jednoduše pořádnou zálohu na slušnost?

Organizátoři -- Autoklub ČR, pokud něco takového opravdu existuje - jakéhosi závodu osobních automobilů lesnatou krajinou Blatenska a Horažďovicka vedli dne 26.7. některé úseky zběsilé jízdy také po státních silnicích. To jest po těch, které jsou tak rozbité, ale na které přesto platím daně, a po kterých jezdím k starým rodičům na vesnici.

V Blatné odbočím na Vrbno -- bodejť ne, když silnice první třídy z Blatné na Nepomuk a Plzeň, kudy jezdím obvykle, má přeškrtané směrovky, a ještě minulý týden na ní dokonce stála ohrádka s cedulí zákaz vjezdu. Pojedu výjimečně raději vlevo po podstatně horší silničce, ale skrze lesy a kolem rybníků. (Vím sice, že zákaz vjezdu směrem na Lnáře byl nesmyslný, protože opravovaný most je snadné objet po zcela veřejných a kvalitních silnicích ve Tchořovicích směrem na Hradiště a zpět po hrázi do Lnář, a dál zase po silnici první třídy... Ale zákaz je silniční předpis, to se dodržovat určitě má, cožpak jsou místní policajti nějací blbečci, aby o objížďce nevěděli nebo aby nechali silničáře zablokovat prvotřídní silnici bez náhrady?)

Po asi 6 km jízdy děravou, ale utěšenou lesní silničkou však vidím stát frontu aut, někteří Holanďani už sedí na trávě a jedí. Předjedu, a dorazím až k pásce, za níž z postranní cesty s vřeštěním motorů vyjíždějí na mou hlavní počmárané škodovky. Dál nelze, u pásky stojí diváci. Vylezu a říkám si "Nenaštvu se, ale půjdu a najdu toho policajta nebo pověřeného ignoranta, co to má na starosti, a řeknu mu, že už u odbočky v Blatné mělo být upozornění, že cesta je dnes slepá." Kupodivu mě vůbec nenapadlo, že ta fronta a ti diváci nejsou obdivovatelé smradu a hluku, nýbrž jako já, čekatelé na to, až nám organizátoři zase blahovolně dovolí jezdit po veřejné silnici.

Vidím muže v svítivých vestách s nápisem Autoklub ČR a ptám se. Nevědí, a říkají, že tam přece cedule je, že ji asi někdo sundal, a že přece nemůžou mít všude někoho, aby to hlídal. No ano. Já si ovšem myslím, že přesně to je úkol, který měl hlavní organizátor těmto přičumujícím zřízencům dát. Tady u Vrbna jich šest dřepět nemusí... Neudržím svůj slib, a ptám se, zda tu není nějaká vylízaná palice, která to celé organizuje. Není. Skončí to prý za hodinu a půl.

Couvám, otáčím a jedu zpět do Blatné. Známou škrtnutou cestou bezpečně dorazím přes Tchořovice do svého cíle, aspoň půl hodiny nadávám jak špaček a slibuju si zase: že si najdu jména odpovědných nedbalců a udělám jim ostudu veřejně.

Na webu jsem našel tohle:

Agropa Sprintrally Pačejov

Pačejov, 25.-26.7.2003 + HA

pořadatel: AK Pačejov v AČR

kontakt: Pavel Štípek

mobil: 602 811 531

e-mail: stipek@raz-dva.cz

web: www.zah.cz/jwmotorsport

nový web: asi mysleli tenhle? Chyba! Odkaz není platný.

Jak asi uvažuje nějaký stupido, který se nenamáhal slušně oznámit lidu, že pro kroužek svých kamarádů zabere na půl dne veřejnou silnici, a ani se nenamáhal zajistit, aby se to každý, kdo tou cestou chce projet, aspoň na křižovatce dozvěděl?

Nehodlám se uklidňovat tím, že si řeknu, že fanklub auťáků asi nemá schopnost uvažovat. Vím, že to je, jako bych chtěl od zedníků, kteří zabrali na měsíce chodník v Praze ve Spálené, aby napsali na ceduli na plot "Omlouváme se chodcům za nemilé obtěžování -- přejděte prosím na protější chodník, zajistili jsme Vám na něj přístup tím, že jedno parkovací místo je stále prázdné." Chápu, oni asi neumějí psát.

Ale domnívám se, že už je na čase říkat, že ten, kdo pro své zábavičky nebo pro svůj prospěch omezuje ostatní v jejich veřejných právech, je bezohledné hovado. Proč jim to trpět?

Už vidím, jak odpovídají "Bohužel naše vývěsky s upozorněním zlovolní automobilisté strhávají..." Jako bych nebyl viděl těch šest lenochů, co "drželi službu" na samém konci té uzavírky. Taky už vidím, jak mi policejní ředitelství odpovídá na mé upozornění, že všechny podmínky byly s organizátory projednány předem, že však bohužel nebylo možné organizátory donutit, aby je dodrželi. Bylo to možné a je to možné:

Organizátoři ať složí na tuto akci mastnou kauci, a když nebude jediná podmínka splněna, ztratí ji -- a bude za co zalepit pár děr, které ostatně nadělali ve vozovce i oni.

Bylo by taky velmi pěkné, kdyby po příštích sedm až deset let nedostali povolení svou bezohlednou závodnickou akci pořádat -- ať zatím šetří na tu kauci. Vím, že Rallye Pačejov se opakuje, a myslím, že by se už vůbec opakovat nemusela. Ale taky tuším, že samosprávné úřady mi odpovědí, že jsou vlastně rádi, že se významná akce v okrese koná, že to přivede hosty a zvýší prestiž kraje. Byl bych rád, kdyby se z médií dozvěděli, že to ve skutečnosti snížilo jejich prestiž a že se ukázalo, že ta akce je amatérsky zpackaná. Dokud budou mít dojem, že kvůli autorallye Pačejov (zapamatujme si to jméno) všichni rádi dvě tři hodiny ztratíme ze svého víkendu, bude u nás stupidita pravým domovem.

                 
Obsah vydání       28. 7. 2003
28. 7. 2003 Gavyn Davies: "Blairovo zastrašování zničí BBC"
28. 7. 2003 Předseda Rady BBC: "Tyto hrozby vznášené proti BBC jsou vážné a nebezpečné"
28. 7. 2003 Tudy nemůžete, jede se tu Rallye Pačejov Ondřej  Hausenblas
28. 7. 2003 Pranýřujte zpupnost! Pavel  Mareš
28. 7. 2003 O cestě Jana Urbana do Iráku Jan  Čulík
28. 7. 2003 Podolek staré svazácké košile Jiří  Šoler
28. 7. 2003 Debata o geneticky modifikovaných potravinách II. Fabiano  Golgo
24. 7. 2003 Debata o geneticky modifikovaných potravinách založena více na emocích než na vědě Fabiano  Golgo
28. 7. 2003 Geneticky manipulované plodiny a argumenty profesora Drobníka Karel  Vaníček
26. 7. 2003 Monsanto a GM potraviny: Trable už i v Číně a v USA Miroslav  Šuta
28. 7. 2003 Česká digitální média VI.
Podzimní rozhodování se blíží
Zdeněk  Duspiva
28. 7. 2003 "Staročeský luncheon meat" od firmy Krahulík je hnus Eduard  Vacek
28. 7. 2003 Lúpež storočia a neoekonómia. Kto Vás okradol o prácu a o milióny Andrej  Sablič
28. 7. 2003 Špidlova promarněná šance Jiřina  Fuchsová
25. 7. 2003 Svatý obrázek v Lidových novinách Jan  Čulík
1. 7. 2003 Hospodaření OSBL za červen 2003
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech

Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby RSS 2.0      Historie >
28. 7. 2003 "Staročeský luncheon meat" od firmy Krahulík je hnus Eduard  Vacek
28. 7. 2003 Česká digitální média VI.
Podzimní rozhodování se blíží
Zdeněk  Duspiva
28. 7. 2003 Debata o geneticky modifikovaných potravinách II. Fabiano  Golgo
28. 7. 2003 Gavyn Davies: "Blairovo zastrašování zničí BBC"   
28. 7. 2003 Tudy nemůžete, jede se tu Rallye Pačejov Ondřej  Hausenblas
28. 7. 2003 Předseda Rady BBC: "Tyto hrozby vznášené proti BBC jsou vážné a nebezpečné"   
28. 7. 2003 O cestě Jana Urbana do Iráku Jan  Čulík
25. 7. 2003 Tlustá modrá šance Petr  Baubín
25. 7. 2003 I my můžeme být v Evropě avantgardou Josef  Brož
25. 7. 2003 Jiná čtvrť, jiný mrav Jan  Čulík
25. 7. 2003 Obvinění z trestného činu pomluvy jako pokus o zastrašování obecného zmocněnce policií Zdeněk  Jemelík
24. 7. 2003 Ontológia postkomunistickej pravice Joseph Grim Feinberg
24. 7. 2003 Amnesty International obvinila americkou armádu, že v Iráku porušuje lidská práva   
24. 7. 2003 Kapitalismus po vietnamsku aneb jak jsem sháněl kalhoty Štěpán  Kotrba
24. 7. 2003 Absolutní vrchol nevkusu - "Rockquiem" Jan  Čulík

Narušování občanského soužití RSS 2.0      Historie >
28. 7. 2003 Tudy nemůžete, jede se tu Rallye Pačejov Ondřej  Hausenblas
28. 7. 2003 Pranýřujte zpupnost! Pavel  Mareš
25. 7. 2003 Jiná čtvrť, jiný mrav Jan  Čulík
25. 7. 2003 Proti hluku z hospody lze účinně bojovat   

Automobilismus RSS 2.0      Historie >
28. 7. 2003 Tudy nemůžete, jede se tu Rallye Pačejov Ondřej  Hausenblas
24. 6. 2003 Mobilní telefony třetí generace by mohly vykonávat důležitou veřejnoprávní službu   
24. 6. 2003 Británie: řidiči nebudou smět používat mobilní telefon   
9. 6. 2003 Staré a nové pohledy na klimatickou změnu Darius  Nosreti
3. 6. 2003 Sen ministra dopravy... Štěpán  Kotrba
27. 5. 2003 Vstup do EU z hlediska ochrany životního prostředí Jan  Zeman
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
16. 5. 2003 Teror z EU: Řidič, který jel rychlostí 250 km/h, byl odsouzen na pět měsíců nepodmíněně Jan  Čulík
14. 4. 2003 Ověření slabomyslnosti Robert  Vašíček
17. 3. 2003 Monitor Jana Paula:
O zbrani jménem automobil a falešné loajalitě k asociálnímu chování
Jan  Paul
17. 3. 2003 O (českém) sebebičování a společenské odpovědnosti Jan  Čulík
12. 3. 2003 Havárie autobusu: "Zavřete řidiče!" Jan  Čulík
7. 3. 2003 Informácie o zvýhodneniach pre PSA Peugeot Citroën sú "obchodným tajomstvom"   
3. 3. 2003 Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá Jaroslav  Hlaváček
19. 2. 2003 10 000 řidičů nezaplatilo poplatek za vjezd do Londýna