18. 4. 2003
AOL bude žalovat šiřitele spamů, ale sama sebe neNejvětší světový poskytovatel internetových služeb, AOL, se rozhodl žalovat osoby a firmy, které rozesílají jejím zákazníkům miliony spamů. Sama však, jak se zdá, bude spamy rozesílat nerušeně dál. Ve čtvrtek večer vysílal britský rozhlas v této věci rozhovor se zástupcem firmy AOL Jonathanem Lambethem.
|
AOL: Zahájili jsme právní řízení proti desítkám firem i jednotlivcům, na něž nás naši zákazníci upozornili, že jim opakovaně posílají nevyžádané komerční emaily. Některé jsou urážlivé, jiné jsou v podstatě jen marketing. Budeme je žalovat a doufáme, že na nich vysoudíme odškodné. Už jsme to udělali i v minulosti proti jiným komerčním rozesilatelům spamu. Koncem loňského roku jsme vyhráli jednu žalobu proti komerčnímu rozesilateli spamů a dostali odškodné ve výši 7 milionů dolarů.
V reakcích posluchačů následující den poukázal jeden posluchač na to, že je mu nepochopitelné, proč má odškodnění za rozesílání nevyžádaných mailů dostávat internetový poskytovatel služeb, když se obětí spamů stává nikoliv on, ale uživatelé jeho služeb. Jiný posluchač poukázal na to, že AOL rozesílá s většinou počítačových časopisů zadarmo cédéčka pro připojení k jejich sítí -- většina těchto cédéček končí nepoužita v koši a je to jen neekologické plýtvání energií a materiálem. |
Spam a šíření dezinformací na internetu | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
18. 4. 2003 | AOL bude žalovat šiřitele spamů, ale sama sebe ne | ||
8. 11. 2002 | Monitor Jana Paula: Jaroslav Hutka a jeho agitační spamy | Jan Paul | |
1. 5. 2002 | Jak se bránit proti spamům | ||
24. 4. 2002 | Ještě jednou: jak zamezit spamu | Petr Kuča | |
19. 4. 2002 | Jak se bránit proti spamům v emailu | ||
11. 4. 2002 | Příliš skvělé na to, aby to byla pravda | Miloš Kaláb |