15. 2. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
15. 2. 2002

Tragický způsob výuky na elektrotechnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni

K diskusi o kvalitě českého vysokého školství napsal jeden student elektrotechnické fakulty v Plzni toto. Je to kritika, kterou opakovaně slyšíme z mnoha stran:

Studuji elektrotechniku-obor, který mne vždy zajímal a o jehož perspektivnosti nemám sebemenších pochyb. Zájem bych projevil opravdu velmi rád, ale současný styl výuky na naší škole je z tragický:

1. Za tři roky jsem se naučil pouze kopu teorie, z níž si pamatuji, při dobré vůli, tak 10%.

2. Na exkurze nechodíme.

3. Když už napíšu nějakou práci ,kterou je podmíněno získání zápočtu, tak ji stejně učitel nečte, maximálně prolistuje.

4.O praxi si mohu tak nechat zdát.

5. Přednášející většinou nedokáží udělat svižnou a záživnou přednášku (argument, že to u některých disciplin nejde, neberu, stačí si zapsat libovolný kurs se zahraničním učitelem - zejména Kanada nebo USA - a je vidět naprosto zřetelný rozdíl).

6. Přednášky často trvají i 4 vyučovací hodiny, čas po kterém jsou zdecimováni posluchači i vyučující. To souvisí s bodem 5, protože nedokážou vybrat pro svojí přednášku podstatné věci a omezují se na přepis skript.

7. K 90% předmětů chybí literatura. Pochopím, že učitelé nechtějí, často ve svém volném čase, psát skripta, která jim, vydaná univerzitním nakladatelstvím, vynesou směšný peníz,ale proč proboha nepíšou alespoň pod soukromými nakladatelstvími a nedoporučí svoji knihu na přednášce.

8. atd.,atd.,atd....

Žádám tedy pana Tulku (viz jeho příspěvek zde), ať mi poradí, jak mám v tomto případě projevovat zájem o znalosti.

                 
Obsah vydání       15. 2. 2002
15. 2. 2002 Patologie podnikání: pozor na Stratosféru - bezostyšně lžou a neplní uzavřené dohody Jan  Čulík
15. 2. 2002 Občan má jistě právo dozvědět se pravdu, ale nesmí jí být moc! Petr  Pražák
15. 2. 2002 Sněmovna zamítla nový správní řád Tomáš  Pecina
15. 2. 2002 Soudní řád správního soudnictví přijat Tomáš  Pecina
14. 2. 2002 Mravoučný příběh o malé lži, z níž se stal velký problém Tomáš  Pecina
14. 2. 2002 CIA a Pentagon už připravují válku proti Iráku
15. 2. 2002 Tragický způsob výuky na elektrotechnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni
15. 2. 2002 Miloševič obvinil haagský tribunál ze zaujatosti
15. 2. 2002 Miloševiče jsme vytvořili my sami
14. 2. 2002 Jaké vyvodí Balvín z odvysílání pořadu "Chaos" důsledky? Radek  Batelka
15. 2. 2002 Ekonom "inside": Odejde Pícha, nebo Kasík?
14. 2. 2002 Islámský fundamentalismus není tradiční náboženství
15. 2. 2002 Jakub Patočka kdysi: sledujeme začátek frašky
15. 2. 2002 Tolik potřebné Rakousko Miroslav  Polreich
14. 2. 2002 Občanské sdružení Grébovka: Budou Havlíčkovy sady i nadále přístupné veřejnosti?
17. 2. 2002 Z třešně jablka nesklidíš Pavel  Bráborec
9. 2. 2002 Podáváme žalobu na Úřad pro ochranu osobních údajů za nezákonné utajování informací Tomáš  Pecina
21. 1. 2002 Příspěvky na investigativní práci Britských listů

Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby RSS 2.0      Historie >
15. 2. 2002 Miloševič obvinil haagský tribunál ze zaujatosti   
15. 2. 2002 Patologie podnikání: pozor na Stratosféru - bezostyšně lžou a neplní uzavřené dohody Jan  Čulík
15. 2. 2002 Tragický způsob výuky na elektrotechnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni   
14. 2. 2002 CIA a Pentagon už připravují válku proti Iráku   
14. 2. 2002 Islámský fundamentalismus není tradiční náboženství   
14. 2. 2002 Nejsou lidi? Opatrné změny v České televizi Jan  Čulík
13. 2. 2002 Chrám sv. Michaela Archanděla: Zpráva o duchovně-kulturní genocidě Jiří  Pešek
13. 2. 2002 Jak se stal chrám sv. Michaela Archanděla domovem pro disneyovskou show Jiří  Pešek
13. 2. 2002 KDU-ČSL nemá zájem: "Já za josefínský konfiskáty nebojuju! Chvátám k Maltézským rytířům!"   
13. 2. 2002 Senátoři Unie svobody chtějí zrušit trestní stíhání za pomluvu   
13. 2. 2002 Bouře ohledně civilních afghánských obětí   
13. 2. 2002 Thatcherová: radikální islám je nový bolševismus   
12. 2. 2002 Olga Kopecká stále cenzuruje Jan  Čulík
12. 2. 2002 Mein Kampf: Kdepak ses tu vzal, Adolfe? Radek  Mokrý
12. 2. 2002 O politice a o nezávislosti Jan  Čulík

Školství RSS 2.0      Historie >
15. 2. 2002 Tragický způsob výuky na elektrotechnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni   
14. 2. 2002 Studenti neprojevují zájem o znalosti Jiří  Tulka
4. 2. 2002 Ke školství a k panu Petříčkovi: Kdy diskuse asi není možná Ondřej  Hausenblas
4. 2. 2002 Kdo zastaví šikanování českých školáků? Vojtěch  Polák
3. 2. 2002 České školství a utopisté: vyvyšování formy nad obsah Vlastimil  Petříček
1. 2. 2002 Mně ústní zkoušky vyhovují lépe - ano, jsou subjektivní Ondřej  Hausenblas
1. 2. 2002 41 procent žáků českých základních škol je obětí šikanování Antonín  Mezera
1. 2. 2002 Známkování David  Bregar
31. 1. 2002 Zkoušky na vysokých školách v ČR a jinde Jan  Čulík
24. 1. 2002 Petice: Nechceme Gripeny, chceme zdravé, šťastné a vzdělané děti! Jiří  Mašek
17. 1. 2002 Fiasko: Bude Anglie univerzitní školné zase rušit? Jan  Čulík
9. 1. 2002 Lze řešit agresivitu dětí jejich vylučováním ze školy?   
7. 1. 2002 Můžou za to školy Jan  Čulík
6. 12. 2001 Děkan FF UK: Verbovka BIS na fakultě nás neznepokojuje   
27. 11. 2001 Internetová stávka učitelů: Provokatéři, vtipálci nebo naivisté? Ivo V. Fencl