Krize přiměla velké britské firmy víc naslouchat zaměstnancům
23. 8. 2010
Z nového výzkumu, který provedl britský týdeník Observer, vyplývá, že velké firmy konečně usilují porozumět svým zaměstnancům a vstupují s nimi do kontaktu. Zda to však povede k smysluplným změnám, je nejasné, píše Ruth Sunderland v týdeníku Observer.
Od roku 2006 mají britské firmy podle zákona povinnost "zohledňovat zájmu zaměstnanců" a ve svých výročních zprávách musejí každoročně zahrnout informaci o interakcích se zaměstnanci.
Výzkum firmy Transparent Consulting zkoumal, jak 100 nejvýznamnějších britských firem, kótovaných na londýnské burze, informuje ve svých výročních zprávách a interakcích se zaměstnanci, a zveřejnil 30 nejlepších příkladů jako ukázky "good practice". Vědci také zkoumali, jak firmy dodržují principy rovnosti a rozmanitosti, kolik mají žen ve správních radách a jakou mají firmy interní politiku rovnosti příležitostí.
Podniky chtějí přilákat a udržet si nejtalentovanější lidi a chtějí se vyhýbat nákladných a poškozujícím stávkám. Osvícené firmy také vědí, jak získávat od řadových zaměstnanců nové nápady. Jsou si vědomi, že jak se mění charakter práce, budou potřebovat tvůrčí angažovanost zaměstnanců k svému úspěchu.
Nita Clarke, spoluautorka vládou financované analýzy Engaging for Success konstatuje: "Je pozoruhodné, jak malou pozornost věnuje investiční komunita skutečnosti, že angažovanost zaměstnanců má opravdu velký dopad na výkon firmy ve střednědobé a v dlouhodobé perspektivě."
V oblasti služeb může nespokojenost zaměstnanců vážně poškodit styky se zákazníky.
Z průzkumu týdeníku Observer vyplývá, že téměř 70 procent velkých firem usiluje o interakci se zaměstnanci. Téměř 70 procent provádí pravidelné průzkumy. Jen 25 procent firem al
e zveřejňuje údaje, které lze porovnat rok od roku. Jen 13 procent britských firem posílá vrcholový management na rozhovory s řadovými zaměstnanci. Jen 4 procenta firem pořádají pohovory se zaměstnanci, kteří z firmy odcházejí.
Podrobnosti v angličtině ZDE
VytisknoutObsah vydání | Pondělí 23.8. 2010
-
22.8. 2010 / Nynější krizi způsobila revoluce z r. 196823.8. 2010 / Chybami se člověk učí20.8. 2010 / Manažerské poradenské firmy jsou podvod20.8. 2010 / Mělčiny: Způsobuje internet naše zblbnutí?21.8. 2014 / Proti zapomnění a manipulaci: O co šlo v roce 196823.8. 2010 / Škabrahův článek je blábol bez vztahu k realitě20.8. 2010 / V zemích s nižší kupní silou je zboží dražší20.8. 2010 / Jan ČulíkVíte, co brání prodeji západního zboží v Česku za levnější ceny? České nálepky22.8. 2010 / Švédská prokuratura zrušila žalobu ze "znásilnění", uvalenou na zakladatele Wikileaks Juliana Assangeho22.8. 2010 / Jan ČulíkAmerika hysterčí ohledně Libyjce Megrahiho, avšak důkazy naznačují, že je nevinný3.8. 2010 / Hospodaření OSBL za červenec 2010