Greenpeace slaví vítězství: Kimberly-Clark bude zelenější

6. 8. 2009

Tisková zpráva Greenpeace ČR

Největší světový výrobce papírových hygienických potřeb, společnost Kimberly-Clark, oznámil zavedení přísných ekologických standardů pro výrobu svých produktů. Výrobce značek Kleenex, Scott, Kotex nebo Huggies tímto krokem zachrání obrovské plochy lesů a pralesů na celém světě. Greenpeace, které s firmou na standardech pracovalo, tím zároveň ukončuje svoji několikaletou globální "Kleencut" kampaň, která byla namířena právě na společnost Kimberley-Clark a její značky, aby zabránila plošnému kácení pralesů v Severní Americe a Kanadě. Do kampaně se zapojilo i Greenpeace v České republice, které při této příležitosti vydalo Průvodce šetrným nakupováním, zaměřeným právě na papírové hygienické potřeby.

"Chceme využívat dřevo ekologicky šetrným způsobem a dnešní oznámení posiluje naši vedoucí pozici v této oblasti," prohlásil Suhas Apte, viceprezident Kimberly-Clark. "Věříme, že s využitím certifikovaného dřeva a recyklace můžeme dosáhnout kvality výrobků, které zákazníci od našich dobře známých značek očekávají. Děkujeme Greenpeace za pomoc při tvorbě ekologičtějších standardů."

Kimberly-Clark si stanovila postupné cíle, na jejichž konci bude pro své papírové výrobky, včetně značky Kleenex, používat ze 100% pouze dřevní vlákno pocházející z ekologicky šetrných zdrojů. Výrazně větší recyklací a využitím dřeva pocházející lesů, kde se řídí mezinárodními pravidly zdravého hospodaření (Forest Stewardship Council -- FSC) přispěje k ochraně ohrožených pralesů. Společnost se zavázala, že do roku 2011 bude v Severní Americe již 40% jejich papíru recyklovaného nebo FSC certifikovaného. Do roku 2011 Kimberly Clark také zcela zastaví nákup necertifikovaného dřeva z kanadského boreálního pralesa. Jde o největší severoamerický prales a jednu z největších zbylých pralesních ploch na světě, která je domovem početných a vzácných druhů živočichů a rostlin. Jedná se také o největší pozemní zásobárnu uhlíku na světě, proto má jeho ničení i významné dopady na ochranu klimatu.

Nové standardy rovněž posilují dlouholetý závazek společnosti Kimberly-Clark nepoužívat dřevo z ilegálních zdrojů. Jak dodal Scott Paul, vedoucí lesní kampaně Greenpeace v USA, "nové standardy Kimberly-Clark dokazují, že začnou-li odpovědné firmy a Greenpeace spolupracovat, výsledek je dobrý nejen pro byznys, ale i pro planetu."

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 7.8. 2009