12. 3. 2008
Odpověď na dopis č. 08-10558Bydlím pár kilometrů za Prahou v dosahu integrované městské dopravy zvané Ropid. Protože po poslední reorganizaci (rozuměj zdražení) mi žádný řidič příměstského autobusu nebyl schopen sdělit, jakou jízdenku si mám zakoupit, rozhodl jsem se dopátrat toho sám průzkumem webových stránek společnosti ROPID (vřele doporučují ). Je to daleko složitější záležitost, než by se na první pohled zdálo. Tarifní pásma jsou definována od středu Prahy směrem ven. Vzhledem tomu, že bydlím v 2. tarifním pásmu, mohlo by mne, člověka prosté mysli, napadnout, že budu potřebovat 2 pásmovou jízdenku. Chyba lávky, je zapotřebí jízdenky šestipásmové. Důvod ? Do 2. pásma vede přímočará cesta přes následující pásma: P,P,0,8,1,2 (přitom P se někdy označuje jako P1 či P2, 8 jako B). Na jednoduchý dotaz, jsem od vedoucího marketingu ROPID dostal následující srozumitelné vysvětlení (viz níže), píše čtenář Pavel Drs. |
Subject: Odpověď na dopis č.08-10558 Vážený pane, od 1. ledna 2008 došlo ke změně jízdného na území Prahy, o jehož výši (26 korun) bylo rozhodnuto v termínu, který z hlediska nezbytného projednání změn v tarifu s ostatními obcemi v Pražské integrované dopravě, zastupovanými Krajským úřadem Středočeského kraje (například sjednocení ceny čtyřpásmové jízdenky pro jednotlivou jízdu a od ní se odvíjejících cen jízdenek pro jiný počet tarifních pásem) a po něm následujícím důkladném detailním proškolení řidičů všech dopravců, byl velmi problematický. Pro snížení tarifní tvrdosti pro cestující, využívající jízdenky pro jednotlivou jízdu při cestách ze Středočeského kraje jen do zastávek na okraji Prahy a naopak, bylo vytvořeno nové tarifní pásmo. Všechny zastávky mají zařazení do tarifních pásem a po zvážení možností ve velmi krátké době (takřka jen přes Vánoce) do zavedení nového tarifu s přihlédnutím jak ke změně pásma pro co nejmenší počet zastávek, tak pro technickou proveditelnost, bylo zřízení dalšího tarifního pásma, přijatelného pro zobrazovač času a pásma a označeného písmenem B, resp. číslicí 8 v některých ostatních zařízeních odbavovacího systému (např. v označovačích jízdenek). Věřím, že toto vysvětlení přijmete s pochopením. Ing. Filip Drápal vedoucí odboru marketingu Zpracoval : Tošovský |