23. 1. 2008
V Praze by jen blázen jezdil na koleArgumentace účastníků AutoMatu mi připadá opravdu otřesná. Chápu snahu autorů "dát autům MAT" a považuji ji za legitimní - zároveň se však domnívám, že myslící bytost se nemůže vrhat do zjevného nebezpečí jen proto, že změny, které se snaží prosadit, jdou pomalu, případně vůbec o jejich relevanci dosud není konsensus. Pouze MAT v mozku může někoho přimět proplétat se na kole po přecpaných pražských ulicích - které jsou pro cyklistiku jak svou koncepcí, tak svým stávajícím dopravním vytížením, naprosto nevhodné, a lokat přitom tuny smogu a špíny. Považoval bych za přirozenější a evolučně úspěšnější, aby cyklisti jezdili POUZE tam, kde jsou pro cyklojízdu vhodné podmínky - tedy cyklistické stezky, dost místa, čistý vzduch, a minimální provoz. To se s Prahou vylučuje. |
<
Pokud tedy "V současné době neexistuje v Praze souvislá infrastruktura umožňující cyklistům zapojit se do městského provozu . . . . a téměř žádná křižovatka neumožňuje cyklistům bezpečné řazení například při odbočování vlevo" - no tak se tam přece nepohrnu jako magor, ale budu jezdit jinde a jinam. Nikdo soudný není "nucen" jezdit jako dobytek, jinak řečeno porušovat pravidla silničního provozu - neexistuje žádná omluva ani žádný dostatečný důvod pro kličkování mezi auty, předjíždění mimo pruhy, jízdu jednosměrkou proti srsti, na červenou, nebo dokonce jízdu po chodníku pro chodce. AutoMat, přinejmenším ústy pana Fillera, tedy pražskou cyklistickou realitu nejen ignoruje - ale ještě bučí, až se to rozléhá. Děcka - neblázněte!!!!! V Praze je smrad, špína, málo místa a velký provoz - nic pro cyklisty. Možná se to postupně zlepší, až dnešní kverulanti zastanou zodpovědná místa ve státní a magistrátní administrativě - ale cyklisti patří na cyklostezky, a těch je v Praze málo. Silnice jsou pro auta!!! Pokoušet se organizovanou sebevraždou prokázat opak, nebo na tento zjevný fakt demonstrativně upozornit - za to snad žádný lidský život nestojí. A kdo že tedy taky ještě může za smrt Jana Bouchala? Rozhodně ne chudák řidič, který jede na zelenou rovně, a pod kola mu vletí "chybující" cyklista. Ano, protijedoucí má při odbočování vlevo přednost - tečka. I cyklista je účastník silničního provozu a je povinen se řídit dopravními předpisy. Ano - dítě které vběhne do vozovky, může za svou smrt stejně jako cyklista, který nedá přednost tuně železa - tečka. Chtěl snad pan Hanke a další naznačit, že přijímají zodpovědnost za organizovanou hovadinu zvanou AutoMat? Kdo řekl mladému klukovi, že bicykl mezi tisíce aut, svištících ve stísněném prostru, je dobrý nápad? Kdyby se rozhodoval sám, třeba by soudnost převládla. Mohl jet do školy tramvají, mohl po škole metrem zajet třeba do Prokopáku projet se tam na kole, a mohl dneska ještě žít. Fakt to stálo za to? Komu?
|