Přesto však blogy Nicka Dentona na trhu uspěly. Recept? Vlajkovou lodí se před třemi lety stal blog Gawker.com, jehož název odkazuje k čumilům a podomním prodavačům, a který komentuje společenský život v New Yorku s příslušnými odkazy na zdejší zajímavé akce a události. Později vznikly podobné blogy s tematikou Washingtonu (Wonkette), San Francisca (Valleywag), Hollywoodu (Defamer), erotiky (Fleshbot), spotřební elektroniky (Gizmodo) či cestování (Gridskipper). Lidé je navštěvují nikoli kvůli informacím, které lze získat i jinde na internetu, ale kvůli výběru těchto informací a kvůli názorům na ně. Denton o nich prohlašuje: jsme pohotoví, nejsme objektivní, ale zaujatí, osobní a nekonvenční. Každý blog připravuje několik málo editorů. Za poslední rok se souhrnná návštěvnost Dentonových blogů zdvojnásobila na 4,2 miliony pageview měsíčně, což je pro reklamní agentury již zajímavé číslo. Otázkou však zůstává, zda Dentonovy vydělávající produkty, které mu vyrábějí námezdní novináři, jsou ještě blogem v původním slova smyslu, tj. subjektivně orientovanou publikační platformou ve formě deníčkových zápisů.. Podle některých názorů je Dentonův výprodej dalším důkazem toho, že popularita blogů, která vrcholila před dvěma lety, je na ústupu. Pokud mají blogy vydělávat peníze, dostávají podobu tradičních online médií provozovaných velkými vydavatelskými podniky. Článek vychází dnes - ve čtvrtek - v týdeníku Ekonom |