23. 9. 2004
REGIONÁLNÍ ROZVOJ V BRNĚMá být Brno Senior City?Po nářcích architektů, že kolejové tratě jako Vlárská a Přerovská kolej zamezuje rozvoji jižní části města napadá otázka. Není možné tento nedostatek povýšit na přednost? Není možné místo automobilové dopravy dát přednost kolejové dopravě? Proč rušit kolejovou dopravu a nahrazovat ji silničními vozidly? |
Pokud v Brně bude bydlet až polovina seniorů, většinou v poproduktivním věku, proč pro ně nevytvořit místo bez aut, kde by jezdila upřednostněně kolejová doprava s bezbariovými tramvajemi i vlaky? Stačí jen rozšířit počet kolejí, či vyměnit vlaky za tramvaje a projekt je hotov. V městě Brně, ani na území státu není vyhrazena ani část města seniorům, kteří se musí stát účastníky silničního provozu minimálně jako chodci. Navíc zvyšování nájemného mnohdy velice komplikuje pozdní věk nejednomu důchodci. Proč zde nezřídit výstavbu domů s pečovatelskou službou a sociálními byty, kde by bylo možné se dovolat pomoci? Byla by zde i funkční rozvážková služba, ulice by byly průjezdné jen po kolejiště a parkoviště, mimo veřejné služby. V domech se sociálními byty by mohly v horních patrech být umístěny i mladé vícečetné rodiny s třemi i více dětmi, které by se zavázaly pomáhat seniorům. Tak by vznikla čtvrt s prakticky nulovou kriminalitou. Chce to jen vzít rozum do hrsti a povýšit nedostatek na přednost. Možná, že v Evropě budeme první, včetně pomoci z fondů EU. Autor (61) je kandidát do Senátu za HSMS - Hnutí za samosprávu Moravy a Slezska ve volebním obvodě Brno-venkov |