Psaní pro pana ministra dopravy a rozumné lidi
6. 4. 2011 / Jan Sláma
Teplý víkend vylákal řadu automobilistů k cestě na chatu, či chalupu nebo k návštěvě kulturních památek, jak nám radí v rozhlase, aby měly na provoz. Mnozí vyjeli radostně, aby po pár kilometrech pokračovali za skřípění zubů a s trnutím u páteře po každé díře a výmolu, kterým se nestihli vyhnout. Místo pozorování krajiny jeli se zraky upřenými na vozovku a promýšleli, kudy nejlépe ve zdraví projet. Též jsem si projel svých 400 km na jih po silnicích 1. a 2. třídy. Vesměs hrůza, silničáře nevidět. Zato spoustu motorkářů a cyklistů, o automobilistech nemluvě. Zejména cyklistů je mi líto, protože okraje silnic jsou v tom nejhorším stavu.
Tady je na místě položit závažnou otázku. Proč pokračovat sveřepě s výstavbou dálnic, nemáme-li na důkladné a kvalitní opravy těch silnic, které používá většina daňových poplatníků. Nechť mi pan ministr, kterého si platíme, zdůvodní, proč mám financovat zbytečnou kamionovou přepravu!! Ať mi zdůvodní, proč je kdejaké zboží, které se může převézt drahou, nutné vozit po silnici. Ať mi pan ministr zdůvodní, proč náhle, během několika desítek let, zmizela soběstačnost většiny jen trochu větších měst. Ještě nedávno téměř každé město mělo svůj pivovar, svá jatka, své zahradnictví, byla zde řada mlékáren, cukrovarů atd. Proč je nutné uhánět se zeleninou a třeba se sazenicemi jabloní až z Holandska? To co ještě poměrně nedávno zvládli formani s koňskými povozy, je dnes nutné provádět autokamiony. A jestliže to Evropská unie považuje za nutné, ať si výstavbu dálnic zaplatí ze svého. Většina nás občanů, kteří jsme násilím nuceni se na tomto nesmyslném a nelogickém podniku podílet, o něj vůbec nestojí.
Přitom dochází k tak absurdním situacím, že soukromníci a ochranáři přírody, kteří se nechtějí smířit s drancováním krajiny, jsou stavěni do role nepřátel nebohých obyvatel obcí a měst, kteří nemohou ani přejít přes cestu kvůli kamionům a dusí se jejich exhalacemi. Skutečný nepřítel, který vše zavinil, se ale vychytrale schovává. Kvůli nesmyslným stavbám mizí desítky, stovky a tisíce hektarů kvalitní orné půdy. Uvědomují si vůbec tito tak zvaní národohospodáři co provádějí? Příjde čas, kdy se budou tyto nesmyslné stavby za nesmírných nákladů opět likvidovat a krajina se bude vracet ke své původní kráse a užitečnosti. Do té doby, než se k nám rozum navrátí, ale stop dálnicím a peníze věnujme na silnice sloužící většině občanů!
VytisknoutObsah vydání | Středa 6.4. 2011
-
6.4. 2011 / Jiří HrebenarPříspěvek na péči v sociální reformě způsobí chaos a komercionalizaci sociálních služeb6.4. 2011 / Ivo ŠebestíkPocta pro českého spisovatele. Ovšem, pokud je Milan Kundera ještě českým spisovatelem?6.4. 2011 / Škárka, loajalita za peníze a novinářská etika6.4. 2011 / Karel DolejšíJak EU a Česká republika "podporují" demokracii a lidská práva na Blízkém Východě6.4. 2011 / Jiří BaťaA je to tady. Eventuální vlastníci soukromých penzijních fondů si už brousí zuby.5.4. 2011 / Daniel VeselýČlověk v tísni otevřeně přiznává dvojí metr ohledně přístupu k lidským právům5.4. 2011 / Vladimír HejnicSpolečnost, ať socialistická či kapitalistická, nesmí být založena na vládním vydírání4.4. 2011 / Jaromír DrábekMísto jednoho štvavého článku denně by bylo záhodno hledat konstruktivní řešení4.4. 2011 / Oni, my a zánik Západu ve dvanácti obrazech4.4. 2011 / Kaddáfí zahajuje diplomatickou ofenzívu4.4. 2011 / Daniel VeselýKritik izraelské ofenzívy v Gaze soudce Goldstone čelí židovskému hněvu a zpytuje svědomí8.3. 2011 / Hospodaření OSBL za únor 2011