1. 10. 2007
Jak média pomáhají Grossovi obchodovat s akciemiHysterická mediální kampaň, která se strhla okolo Grossova akciového nákupu, má trojí efekt. Jednak definitivně znevěrohodňuje Grosse před očekávanou defenestrací Paroubka, Tvrdíka a jejich lidí ve vedení ČSSD a následnou výměnou a blokuje i veškeré Grossovy zákulisní politické aktivity, jednak přináší nadměrnou pozornost na obchody Tomáše Chreneka. Většinový vlastník firmy Energo Moravia veřejně tvrdí, že by se Grosse coby akcionáře rád zbavil, neb mu kazí obchody. Média svou kampaní pouze zvyšují cenu, kterou Gross ve výsledku zinkasuje - legálně a bez koruny vlastních vložených peněz. |
Spekulace architektů tohoto obchodu tak nejspíše vyjde dík hlouposti novinářů, neb vydělají všichni - ČSSD eliminuje možného pretendenta na Paroubkův trůn a zchladí tak naděje středočeské lobby; ti, kteří z Chreneka nemohli dostat dost velké peníze za svůj podíl; Gross, který dodal pouze své miliónové mediální know-how a vydělá pod mediálním drobnohledem legálně balík, i nakonec Chrenek, který se zbaví minoritních partnerů. Vydělají i novináři, neb jsou mezi ostatními za obávané křepelky, šéfredaktor si pomlaskává a náklad stoupá... Soukromník Gross se může stát cenným partnerem i do dalších obchodů tohoto stylu, neboť zdrama a bez námahy disponuje takovým nátlakovým prostorem v médiích, který by každá vlivová agentura platila zlatem... Stačí někomu z hloupějších novinářů nenápadně říci, které akcie zase Gross nakoupil a za jak bájnou sumu. A je jedno, že prodejní cena byla 17 miliónů, Gross za nákup ručil oněmi akciemi (stále mu tudíž neříkají pane) a cena měla velmi daleko k tržní hodnotě až 300 milionů korun, avizované týdeníkem Euro a MfD. |