25. 7. 2007
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
25. 7. 2007

YouTube/CNN vytvářejí nové paradigma

Snaží se zaangažovat do politické debaty mladé lidi

V pondělí večer vysílala televize CNN pořad, v němž odpovídali všichni prezidentští kandidáti z Demokratické strany na otázky od uživatelů YouTube.

Když jsem uviděl na YouTube reklamy, vyzývající lidi, aby začali posílat uchazečům o americký prezidentský úřaad své videootázky, domníval jsem se, že to bude mít chabou úroveň. Neměl jsem tušení, jak nahradí seriózní, dobře zkonstruované, profesionální otázky od novinářů těmito otázkami od laiků z internetu. Ale právě v tom spočívá největší inovace: kandidáti reagují na skutečné voliče a nikoliv na uhlazené televizní osobnosti. Inovativní otázky dodaly nejstaršímu fóru v politice charakter jednadvacátého století.

Bratři, kteří krmili lžičkou otce, trpícího Alzheimerovou chorobou, se dotazovali na výzkum v oblasti kmenových buněk, jedna žena, která si sundala paruku a řekla, že doufá, že přežije svou rakovinu prsu, chtěla vědět, co udělají kandidáti se zdravotnictvím.

Videootázky na YouTube se zabývaly nejrůznějšími tématy: od krizi v Darfuru, přes válku v Iráku, náboženství v Bílém domě až po rostoucí hospodářskou moc Číny.

To, co býval televizní pořad, který nudil ty lidi, kteří se nezajímají o politiku, získal určité lidové charakteristiky, avšak v jejich důsledku nepřestal být pořad seriózní, prostě jen byl lidštější.

V jednom volnějším příspěvku se pokoušel občan ze státu New Hampshire sjet na snowboardu po trávníku a zeptal se, co udělají kaididáti proti globálnímu oteplování, které má způsobit, že v jeho státě už nebude tolik padat sníh.

Zatímco ve standardním modelu takovýchto pořadů by se chladně zeptal novinář, jak se stavějí kandidáti k homosexuálním manželstvím, v této nové verzi tohoto pořadu jsme viděli záběry dvou ctihodných lesbiček, sedících ve svém obývacím pokoji, které se ptaly: "Dovolíte nám, abychom uzavřeli manželství?" Dopad takové otázky na interviewované i na divák je daleko silnější, protože je lehčí říci ne na teoretickou otázku, ale obtížnější to říci dvěma zjevně normálním lidem.

Otázky z YouTue jsou intimní, emocionální, osobní. Tazatel je ve svém prostředí, přivádí vás do svého světa, do své reality. Má to obrovský dopad.

YouTube, která při poslední prezidentské kampani neexistovala, už projevila vliv na tuto kampaň. Více než dva a půl miliony lidí zhlédly za poslední měsíc video "Miluju - Obamu" a pokračování o ženách, které se mezi sebou perou o senátora Obamu a Rudolpha Gulianiho, předního republikánského kandidáda, si stahuje více než půl milionu uživatelů týdně.

Akci charakterizují pozorovatelé jako mezník pro nová média. Uvádí se, že je srovnatelná s tím, jaký dopad na politiku mělo, když v roce 1960 v televizi Richard Nixon debatoval s Johnem Kennedym.

YouTube a CNN plánují obdobnou akci pro devět republikánských kandidátů na 17. září 2007.

                 
Obsah vydání       25. 7. 2007
25. 7. 2007 Vladimir Frolov: Hrozící konflikt o Arktidu
25. 7. 2007 Nesmysly a lži kolem referenda aneb jsou USA sexy? Michal  Kuklík
25. 7. 2007 Hospodářské noviny a bengázská šestka Petr  Wagner
25. 7. 2007 Buď free Jan  Smolák
25. 7. 2007 Buď svobodný! František  Řezáč
25. 7. 2007 YouTube/CNN vytvářejí nové paradigma Fabiano  Golgo
25. 7. 2007 YouTube a CNN - opravdu nový začátek?
25. 7. 2007 Utíkají z Castrova nebe... Fabiano  Golgo
25. 7. 2007 Osm amerických studentů získalo lékařské doktoráty na Kubě
25. 7. 2007 Referendum by se mělo vyjádřit k morálnímu aspektu radaru Jaroslav  Klíma
25. 7. 2007 MZV ČR nezná Ústavu ČR a Listinu základních práv a svobod
25. 7. 2007 George Tabori mrtev (1914 -- 2007) Richard  Seemann
25. 7. 2007 Více dětí, aneb Radostná zpráva, ale pro koho? Uwe  Ladwig
25. 7. 2007 Doping Petr  Wagner
25. 7. 2007 Topolánku, co nás ochrání před ruskými jadernými raketami? Josef  Vít
25. 7. 2007 Utrpení mladého Radara Ivan  Eckhardt
25. 7. 2007 Jak ví Přibáň, jaké jsou proti Lugovému důkazy?
25. 7. 2007 Jen čtyřnásobně větší emise CO2
24. 7. 2007 Jen tak mimochodem vyšlo najevo, že Spyra pracoval pro polskou rozvědku Štěpán  Kotrba
24. 7. 2007 Základna v Brdech: Čínský ohlas očima washingtonských analytiků Pavel  Barák
24. 7. 2007 Plug-in hybridní technologie pohřbena ČTK - neodbornost či záměr? Michal  Brož
24. 7. 2007 Exekuce vyžadují preciznější pravidla Miroslav  Uhlíř
24. 7. 2007 Informace nebo propaganda? -- MZV ČR informuje o webu www.radarbrdy.cz Michal  Rusek
24. 7. 2007 Továrny hrůzy: Made in America Nikola  Čech

Sdělovací prostředky RSS 2.0      Historie >
25. 7. 2007 YouTube/CNN vytvářejí nové paradigma Fabiano  Golgo
25. 7. 2007 YouTube a CNN - opravdu nový začátek?   
24. 7. 2007 Plané naděje Petr  Wagner
24. 7. 2007 Dear Mr. President od Pink na ČT24 - změna politického kurzu veřejnoprávní televize? Štěpán  Kotrba
24. 7. 2007 Mladí Češi se skutečně už nedívají na televizi   
20. 7. 2007 Pochvala České televizi - Lindě Jablonské a Michalu Komárkovi Michal  Rusek
19. 7. 2007 Podvody v BBC   
16. 7. 2007 Podnět Radě pro rozhlasové a televizní vysílání: plíživá propaganda Robina Hooda Ladislav  Žák
16. 7. 2007 Superprestižní pořad Jana Krause legitimuje osobnosti Jiří  Zajíc
16. 7. 2007 Mediální kultura v Čechách a v Británii Jan  Čulík
16. 7. 2007 Oslava etického policajtství Bohumil  Kartous
16. 7. 2007 Správná věta z nesprávných úst Štěpán  Kotrba
13. 7. 2007 Multimediální sdílení obav Štěpán  Kotrba
10. 7. 2007 OFCOM považuje zpravodajství za důležitou součást digitální éry Irena  Ryšánková
3. 7. 2007 Konec analogového vysílání ČT na Domažlicku