25. 7. 2007
DopingO dopingu již jsem psal a na svých názorech nemám důvod nic měnit. Spíš mne zaujaly úvahy o současných problémech na Tour de France. Kdo zná trochu dění kolem cyklistiky, asi je mu jasné, že informace o dopingu unikají do medií zcela řízeně. |
Nejde již o klasiku ze Soulu a souboje Ben Johnson versus Carl Lewis, kde šlo o olympijské zlato. Zde jde o sledovanost medií, a tak příjem z reklam. Tour se trochu vyčerpala. Ale "dopingové skandály" jí opět zcela nedostižně dostanou na první stránky medií. A tak je potřeba někoho obětovat. Dnes je to Vinokurov. Vrcholový sport si žádá mnohé. Jak stran metabolické modulace a podpory, tak stran peněz. A ty přináší jenom reklama. A ta se prodává dle sledovanosti. A tam jde o rekordy nebo alespoň o skandály. Úvahy velkých firem, že zruší reklamní podporu kvůli "dopingovým" skandálům, jsou vysloveně pokrytecké. Naopak tyto skandály jsou pro ně extrémně zajímavé. Zvyšují sledovanost a tak efektivitu reklamy. Rovněž tak pro obrovský tým lidí sledujících "čistotu" sportu. Máte představu co stojí jedno takové "antidopingové" vyšetření? Jde o desítky tisíc eur. Je mi smutno z toho, že naše media se věnují jenom vrcholovým výkonům. Sport, ten opravdový, ne profese se odehrává přece dnes a denně. Třeba na českých řekách na českých silnicích, v českém ráji. Pokud se podíváte na media třeba ve Spojených státech tak college nebo high school sport tam mají samostatné rubriky. Doping byl a je realitou současného, bohužel nejenom vrcholového sportu. To pokrytectví o "čistotě a nepodvádění" by už mělo skončit. Na tom ovšem zájem nikdo nemá. Víte jak asi zvedne sledovanost aféra o "přistižení" vrcholového sportovce? A o tom to bohužel je. Na zdraví a informovanost sportovců držitelé a dárci peněz z vysoka ....... kašlou. |