22. 5. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
22. 5. 2006

Pendolino stálo mnoho peněz, možná že i zbytečně moc

Polemizuji již nějaký čas s lidmi, kteří jsou odpůrci Pendolina. Nehodlám tvrdit, že vlaky typu Pendolino naši zem nějak zachrání či pozdvihnou k nebeským výšinám, ale nesouhlasím s podobnými výroky, jako zjednodušeně uvádí Michal Polák.

Nevím, kolik stovek, či tisíců kilometrů najezdil ve vlacích všeobecně. Já mohu konstatovat, že jsem jich již už skutečně najezdil desetitisíce, tedy určitě ne celou Evropou, ale její podstatnou částí. A právě při těch mnohých cestách jsem si už dávno přál, možná tedy jako jedem z mála (ve skutečnosti si myslím ale opak), že by se i České dráhy mohly pozdvihnout ze své tzv. provincionality na úroveň trochu nadstandardní a tedy i nám, obyčejným pasažérům, dopřát při dlouhých jízdách obdobný komfort jako i jiné železniční společnosti, píše čtenář, který se redakci představil jako Jaroslav Mašinda.

Nevím, kolik stovek km najezdil pan Michal Polák po rakouských železnicích, o kterých tak zaujatě píše. Já tisíce. Ano Pendolino tam nejezdí, to je skutečně pravda. Ale je také pravda, že struktura rakouské železnice je podstatně jiná (i geograficky) než železnice česká.

Kdybychom takhle razantě odmítali modernizaci (v tomto případě např. železnice) mohli bychom stále ještě např. jezdit i žebřiňákem nebo dřevěňákem ČSD ve 3. vozové třídě. Vždyť i tyto spoje odvezly "všechny pasažéry" do svých cílů. I takový Boeing či jiná současná letadla (nevím jak se přesně jmenují, není to mým zájmem) by byl zbytečný, však např. i do té slavné Ameriky jede přeci také loď! Možná, že by pan Michal Polák jel také do té Ameriky, ale určitě by dnes letěl letadlem, neboť lodní spojení využívají spíše bohatí turisté (i pro tu nostalgii nehledě na čas a peníze).

Ano, Pendolino stálo mnoho peněz, možná že i zbytečně moc. Nechci tady hájit zájmy např. ČD. Hledejme viníky ve špatných smlouvách ( a nelitujme konkrétní jedince a jejich špatná rozhodnutí), ale pokrok, tedy i to tzv. poruchové Pendolino, doufám, že nikdo nezastaví.

Mimochodem, ještě jsem tady na BL nikde neslyšel o poruchovosti při náběhu rychlovlaků ve Francii (či Španělsku), také to nebylo ze dne na den (osobní zkušenost), nebo o stávající poruchovosti vlaků Eurotunel.

I nejmodejnější počítač je jednoho dne "zasekne". Já u takových "super" počítačů (super-tedy adekvátní době současných super), měnících se pomalu už za méně než dva roky, dík své profesi, sedím již přes dvacet let a někdy žasnu, proč se ten stroj, takový krásný a samozřejmě bezporuchový, najednou resetuje. A to si můžu říct, že o těch "střevech" trochu, ale dnes již "jen opravdu trošku" vím. Dovedou si dnes lidé typu Michala Poláka vůbec představit, co že je to vlastně v útrobách takového stroje, jako je např. i tohle Pendolino?

Pan Michal Polák píše:

Uvědomme si, že železniční koridory postavené v minulých letech jsou dimenzovány na maximální rychlost 160 km/h. Této rychlosti bez problému dosáhnou i současné vlaky EuroCity a InterCity, i když některé zatáčky musí tyto vlaky projíždět trochu menší rychlostí než pendolino s naklápěcím systémem.

Tuhle naprostou hloupost (tedy chybu) jsem si při své reakci ani neuvědomil. Stávající el. lokomotivy ČD maji max. povolenou rychlost 120km/h, pro náhradu Pendolin jsme si museli "půjčovat" upravené lokomotivy např. i ze Slovenska.

                 
Obsah vydání       22. 5. 2006
22. 5. 2006 New York Times: Raketová sila v České republice? Po volbách ! Štěpán  Kotrba
22. 5. 2006 V čím zájmu a proti komu je "protiraketový štít"? Jiří G. Müller, Stanislav  Kliment
22. 5. 2006 Těžko se v tom vyznat Jindřich  Kalous
22. 5. 2006 Michael  Marčák
22. 5. 2006 Toto je změna, kterou slibuje ODS? Štěpán  Kotrba
20. 5. 2006 Bude se ODS snažit vysvětlit zbabělost jako oprávněnou? Bohumil  Kartous
22. 5. 2006 Křivárny v České televizi Oldřich  Průša
22. 5. 2006 A je Oldřich  Čálek
22. 5. 2006 Bolí víc facka, nebo pomluva? Petr  Dušek
20. 5. 2006 Program ODS je mi nejbližší, ale...
22. 5. 2006 Proč nekritizujete Jandáka?
22. 5. 2006 Lůza bolševická a její propaganda
22. 5. 2006 Vyřizoval si Macek věci "jako chlap?" Petr  Wagner
22. 5. 2006 Článek Bohumila Kartouse není jen na facku
22. 5. 2006 Ve škole jsme říkali takovým Mackům zmetek Jan  Žižka
22. 5. 2006 Volební agitace Josef  Vít
22. 5. 2006 Michael  Marčák
22. 5. 2006 Černá Hora "zvolila nezávislost"
22. 5. 2006 Bezdrátový internet do britských měst
22. 5. 2006 Francie se snažila utajit dokument dokládající zranitelnost nových reaktorů EPR Jan  Beránek
21. 5. 2006 Podněcování k nenávisti, lhostejnost k nenávisti Štěpán  Kotrba
22. 5. 2006 Třeba se jednou naučíme argumentovat Jan  Klusáček
22. 5. 2006 O adrenalinové "analýze" zelených aneb Kotrbovi natvrdo Pavel  Pečínka
21. 5. 2006 Zelení hadi na politickém zápraží Štěpán  Kotrba
22. 5. 2006 Vyměňte poradce! Veřejné doporučení pro prezidenta republiky Milan  Daniel
22. 5. 2006 Konspirační teoretiky žádné argumenty nepřesvědčí Tomáš  Poláček
22. 5. 2006 Brezina pomáhá PR jaderného průmyslu a měl by raději mlčet Jan  Beránek
22. 5. 2006 Pane Kotrbo, opravdu věříte paranoidní vizi amerického spiknutí ovládajícího svět? Miroslav  Šuta
22. 5. 2006 To byl, panečku, argument Jan  Rovenský
22. 5. 2006 Zvláštní rafinovanost Greenpeace
20. 5. 2006 Jak to, že Human Rights Watch systematicky kritizuje americkou vládu? Jan  Rovenský
22. 5. 2006 Limity HRW Vladislav  Černík
22. 5. 2006 Nové Radě Kuba neoponuje. Na rozdíl od USA je členem. Štěpán  Kotrba
22. 5. 2006 "Kuba nebude komplicem mlčenlivého schválování čachrů mezi Washingtonem a jeho západními spojenci" Felipe Pérez Roque
19. 5. 2006 Digitální vysílání -- Velká Británie Jan  Čulík
22. 5. 2006 Kdo se podnikáním nedokáže ani uživit, nemá co podnikat Tomáš  Stýblo
22. 5. 2006 Máte můj obdiv Jan  Hošek
22. 5. 2006 Podnikatelé jsou téměř zloději Miroslav  Kodet
19. 5. 2006 Český rozhlas k případu Aleš Cibulka
22. 5. 2006 Opětná nevyváženost Českého rozhlasu 7 Štěpán  Kotrba
19. 5. 2006 Jak je to přesně s dálnicí D 47 Jaroslav  Štemberk
22. 5. 2006 Pendolino stálo mnoho peněz, možná že i zbytečně moc
21. 5. 2006 Bundestag schválil nejvyšší zvýšení daní v dějinách SRN Radek  Vogl
21. 5. 2006 Příběh novin
22. 5. 2006 Češi za elektřinu zaplatí více než průměrný Evropan Jan  Beránek
19. 5. 2006 Odcizování přírodě -- důsledek či příčina krize člověka a společnosti Petr  Sak
19. 5. 2006 Zákaz potravin z GMO v moskevských školách Miroslav  Šuta
6. 5. 2006 Hospodaření OSBL za duben 2006
22. 11. 2003 Adresy redakce