27. 10. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
27. 10. 2005

Jak odstranit image arogantního Američana

Vedoucí pracovníci amerických firem by měli vyvinout velké úsilí na to, aby odstranili negativní obraz Američanů a Spojených států po celém světě, který podstatně poškozuje jejich podnikatelské zisky, zdůraznil Keith Reinhard, předseda organizace Business for Diplomatic Action a šéf reklamní agentury DDB Worldwide v listě New York Times. Poukázal na to, že 37 procent britské inteligence zásadně nekupuje americké výrobky v důsledku "kulturní totožnosti" USA. V osmi dalších zemích se 18 procent obyvatelstva systematicky vyhýbá americkým výrobkům. Nejméně populární je tam firma Marlboro, jiným vysoce nepopulárním výrobkem jsou panenky Barbie, silně nepopulárním jsou i restaurace McDonald's.

Zdrojem nepopularity Spojených států je podle Reinharda "arogance, nevědomost a necitlivost Američanů". Antiamerické pocity sílí po světě také v důsledku všudypřítomnosti americké pop kultury. Dalším důvodem je globalizace. V rozvojových zemích se lidem nelíbí, že americká globalizace je ignoruje.

Po pádu komunismu se Američané rozhodli, že skončila historie a že vyhráli. Omezili kulturní výměnu, zejména hudbu a umění, především jazz. Zredukovali rozpočet americké US Information Agency a Hlasu Ameriky. Pak snížily geopolitické události a nesouhlas s americkou geopolitickou politikou popularitu USA. Za půldruhého roku, od léta 2002 do jara 2004, klesla v Británii popularita USA z 75 procent na 58 procent. Ve Francii klesla ze 63 procent na 37 procent a v Německu z 61 procent na 38 procent.

Americké firmy by měly začít pracovat s mladými lidmi, s další generací občanů-diplomatů. Reinhardova organizace požádala lidi ve 130 zemích světa, aby poskytli Američanům 10 rad, jak se mají při cestách do zahraničí chovat. Vydali pak Průvodce světového občanství pro 200 000 mladých Američanů, kteří jezdí každoročně studovat do zahraničí.

Důležité je také podle Reinharda změnit americkou vízovou politiku, kterou svět považuje za nepřátelskou, nevstřícnou a arogantní. "Měli bychom povzbuzovat lidi, aby jezdili do Ameriky. Například pracujeme s organizací jménem Young Arab Leaders, která identifikovala 500 arabských a muslimských mladých lidí, o nichž si myslíme, že by měli být pozváni do USA a do amerických firem. Dělejme verbovací práci lépe než bin Ladin!

Američané by se měli zajímat o místní kulturní podmínky. V Německu, pokračoval autor, jsem se ptal, proč si německý ředitel firmy myslí, že jsou Američané arogantní. Řekl: "Tak dobře, firma Wal-Mart nutí své zaměstnance, aby se každý den ráno postavili a hlasitě zpívali hymnu Wal-Martu. To je nám v důsledku naší historie nepříjemné."

Americká vláda je ve všech těchto věcech nesmírně neúspěšná. Al Hurra, americká televize, vysílající na Blízký východ, která stojí americké poplatníky 60 milionů dolarů ročně, je pro místní lidi jen vtipem. Jeden mladý Palestinec řekl Reinhardovi: "Víme, co je jejím účelem, takže té stanici nikdo nevěří."

Podrobnosti v angličtině ZDE

                 
Obsah vydání       27. 10. 2005
28. 10. 2005 Jihočeský 28. říjen 2005 Miroslav Václav Steiner
29. 10. 2005 Státní svátek Petr  Jindra
28. 10. 2005 Cheneyho poradce rezignoval a bylo proti němu zahájeno trestní stíhání
29. 10. 2005 Ve svobodných poměrech začalo být velmi rychle zřejmé, že problém spolužití Čechů a Slováků federalizace nevyřešila Václav  Klaus
27. 10. 2005 Člověk, který chce zavraždit smrt
28. 10. 2005 Česká televize šíří neodůvodněně strach a xenofobii vůči muslimům
27. 10. 2005 Orloj z Kavčích Hor Michal  Vimmer
27. 10. 2005 Mediální vraždy: za agresivitu krásnější Oldřich  Průša
26. 10. 2005 Názorová pluralita v MF Dnes
26. 10. 2005 Paroubek: Reuters lže Štěpán  Kotrba
27. 10. 2005 Propaganda Jany Bobošíkové Jaroslav  Štemberk
27. 10. 2005 * * * Luboš  Majzlík
27. 10. 2005 Hrubeš a Mareš jsou naši souputníci Tomáš  Koloc
27. 10. 2005 Příběh Josefa K. aneb Grand Slam Alex  Koenigsmark
27. 10. 2005 Rath má pro funkci ministra zdravotnictví ty nejlepší předpoklady Petr  Wagner
27. 10. 2005 Pravice chce zrušit v Albertě školné v postsekundárním školství Jiří  Jírovec
27. 10. 2005 Microsoft se bude podílet na digitalizaci světových knihoven
27. 10. 2005 Jak odstranit image arogantního Američana
31. 10. 2005
27. 10. 2005 Nenechám se zastrašit Stanislavem Hoškem Ivan Odilo Štampach
26. 10. 2005 Pozor na inzeráty v Annonci a na Čechy či Slováky, kteří nabízejí práci v Británii!
27. 10. 2005
26. 10. 2005 Mediář, Mladá fronta Dnes a krácení anketní odpovědi Štěpán  Kotrba
4. 11. 2005
26. 10. 2005 Haider se vytrácí z rakouské politické scény Richard  Seemann
26. 10. 2005 Je ukazatel "průměrná míra neefektivity", použitý ve výzkumu Transparency International, transparentní? Karel  Dolejší
26. 10. 2005 Křehká rovnováha Oskar  Krejčí
26. 10. 2005 Středoasijská šachovnice Oskar  Krejčí
25. 10. 2005 New York Times: Jak se major Zeman stal agentem CIA
24. 10. 2005 Štvanice Štěpán  Kotrba
24. 10. 2005 Na rektora kandidovaly dvě osoby, které se měly právo samy volit! Jiří  David
22. 11. 2003 Adresy redakce
8. 10. 2005 Hospodaření OSBL za září 2005