Koutek reklamní tuposti:

Slovosled

16. 2. 2011 / Štefan Švec

Přečtěte si poslední žlutou větu na plakátu. Zjevně byla myšlena jako výzva, jako výzva má za sebou i vykřičník, ale slovosled má jako otázka. Dopravní podnik hlavního města Prahy mívá obvykle komunikaci zvládnutou docela dobře, takže za tímhle plakátem bude stát asi spíš policie.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 16.2. 2011