Koutek reklamní tuposti 9 -- Na na na

26. 1. 2011 / Štefan Švec

Předložka "na" je běžnou součástí češtiny, jenom je jaksi nečekaně progresivní a vyskakuje leckde, kde bychom to nečekali. Tak už nějaký čas bydlíme "na Praze 8", zboží si můžeme vyzvednout "na prodejně", případně dokonce koupit "na e-shopu", a jak to tak vypadá, brzo budou věci i "na pronájem" místo "k pronájmu". I když někteří pronajímatelé si tím ještě nejsou úplně jistí... (Za námět a fotografii s pronájmy děkujeme Jiřímu Nermuťovi).

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 26.1. 2011