SCOTRAIL:

Omlouváme se za zpoždění vlaku, vracíme vám 50 procent ceny jízdenky

18. 1. 2010

Vážený pane Čulíku,

děkuji vám za váš email datovaný 1. ledna 2010 týkající se vaší cesty s námi z Glasgow do Mallaig a zpět dne 28. prosince 2009.

Je mi velmi líto, že jsme vám způsobili nepřijemnosti. Jak asi víte, váš vlak měl zpoždění, protože v Tullochu přestaly fungovat výhybky. Mohu vás ujistit, že navzdory tomu, jaký mohl vzniknout dojem, vyvinuli jsme veškeré úsilí snížit zpoždění na minimum.

Je naším cílem ve ScotRail poskytovat za všech okolností spolehlivé spojení, které jede načas. Je mi líto, že tentokrát jste shledal, že tomu tak nebylo. Plně chápeme, jaký dopad může mít takové zpoždění na plány našich zákazníků a dovedu si představit, že jste za těchto okolností byli rozhněváni. Prosím, přijměte mé upřímné omluvy, že jsme vám způsobili nepříjemnost.

Znepokojilo mě, že jste zjistili, že během vaší cesty ráno nefungovaly ve vlaku záchody. Od té doby, co jsme v říjnu 2004 převzali koncesi na tuto trať, zdůrazňujeme, že usilujeme o zásadní zlepšení prostředí ve vlaku ve ve stanicích pro naše zákazníky. Zdvojnásobili jsme počty intenzivního čištění naší vlakové flotily, což nám umožnilo zlepšit správu toalet ve vlacích. Bohužel, někteří zákazníci záchodů zneužívají, a tak jsou někdy ucpány.

Zaměstnanci, kteří se starají o vlak na klíčových stanicích, však problém okamžitě řeší, jakmile vlak dojede do cíle, pokud ho nelze napravit už cestou.

Je mi také velmi líto, že ve vlaku bylo zima. Hlavním důvodem je to, že v první části cesty jede vlak relativně pomalu, jen asi 50-60 km/h. Vlakové vytápění je založeno na cirkulaci chladicí směsi ve vlaku a po značnou část cesty motor nepracuje na plné obrátky. Nedostatečně vyhřátá chladicí směs byla faktorem v extremně mrazivých podmínkách, jaké jsme v poslední době zažili ve Skotsku.

Náš technický tým zavádí celou řadu opatření, jejichž cílem je zefektivnit vytápění vlaků. Připravujeme předběžné vytápění vlaků, než vyjedou z odjezdové stanice. Prosím, přijměte mou omluvu za tuto situaci. Doufám, že z mého dopisu je zjevné, že bereme tyto věci vážně a uděláme všechno, co je v našich silách, abychom zlepšili cestovní prostředí pro naše zákazníky.

Pokud bylo zpoždění vlaku větší než hodinu v důsledku okolností, zaviněných naší firmou, máte nárok na odškodnění, které se rovná polovině ceny jízdenky pro cestu, při níž došlo ke zpoždění.

Děkujeme vám, že jste napsali firmě ScotRail. Pokud bychom vám mohli jakkoliv dále pomoci, prosím, neváhejte se na nás znovu obrátit.

S pozdravem

Kim Gillman

Customer Relations Advisor

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 18.1. 2010