Teenageři nepoužívají Twitter

13. 7. 2009

Obrovský zájem investorů a ředitelů mezinárodních mediálních společností vyvolala informace, kterou napsal patnáctiletý brigádník v investiční bance Morgan Stanley o mediálních zvycích teenagerů.

Analytikové evropských médií z americké investiční banky požádali Matthewa Robsona, žáka z jedné londýnské školy, který je v bance na stáži, aby napsal zprávu o tom, jak teenageři používají moderní technologii. Matthew napsal "nesmírně jasné a myšlenkově stimulující poznatky. Tak jsme to zveřejnili," konstatoval šéf výzkumného týmu. Zpráva patnáctiletého školáka vyvolala pět až šestkrát větší zájem od manažerů investičních fondů a ředitelů mediálních společností než pravidelné analýzy investiční banky.

Matthew Robson ve své informaci poukázal na to, že spotřebitelé budoucnosti používají stále více digitálních médií, ale nejsou ochotni za to platit.

"Teenageři nepoužívají Twitter," zdůraznil. Posílat zprávy z mobilních telefonů na twitter totiž stojí kredit, a mladí lidé "si uvědomují, že nikdo se na twitteru na jejich profil nedívá, takže posílat zprávy na twitter je bezvýznamné." Teenageři daleko raději využívají svého kreditu na mobilu pro posílání esemesek svým kamarádům přímo.

Matthewovi patnáctiletí kamarádi se málokdy dívají na tradiční televizi a daleko raději poslouchají hudbu bez reklam z internetových serverů, jako je Last.fm, než aby poslouchali tradiční rozhlas. I na internetu považují teenageři reklamu za "zbytečnou a nesmírně iritující".

Mladí lidé dnes "nejsou ochotni" platit za hudbu a většina z nich si nikdy nekoupila jediné cédéčko. Většina teenagerů si stahuje hudbu ilegálně ze serverů pro sdílení hudby.

Teenageři věnují čas a peníze za kino, koncerty a videohry, jichž nyní daleko častěji používají k chatování s kamarády než telefonu. Stahování filmů z internetu není populární, protože filmy jsou často špatné kvality, je nutno se na ně dívat na malé obrazovce a existuje riziko virů, zdůraznil Robson.

Matthew Robson varoval, že žádný teenager, kterého zná, dnes nečte noviny, protože většina z nich "nemá zájem číst dlouhé stránky textu", stačí jim shrnutí zpráv na internetu nebo v televizi.

Podrobnosti v angličtině ZDE ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 13.7. 2009