9. 3. 2009
Oxfordský profesor doporučuje, aby teenageři chodili do školy až od 11 hodinŘeditel anglické střední školy, proslulý svými úspěšnými experimentálními vyučovacími metodami, argumentuje,že by vyučování na středních školách mělo začínat až v 11 hodin dopoledne. Dr Paul Kelley, ředitel Monkseaton Community High School v Severním Tyneside argumentuje, že by se tím zamezilo aby -náctiletí zombies usínali před polednem při vyučování. |
Russel Foster, oxfordský profesor neurovědy, zkoumal pamět 200 žáků ze školy v Monskeatonu v 9 hodin ráno a ve 14 hodin odpoledne za pomoci dvojicí slov. Zjistil, že odpoledne paměť žáků fungovala o 9 procent lépe. Studenti odpoledne správně identifikovali 51 procent slovních dvojic, zatímco ráno jen 42 procent slovních dvojic. Patnáctiletý Tayler McCullogh vyjádřil názor, že většina žáků by přivítala, kdyby mohli o dvě hodiny dál spát. Kelley je přesvědčen, že odsunutí vyučování až od 11 bude mít podstatný pozitivní vliv na výkon žáků při zkouškách. Dodal: "Teenageři nejsou líní. Připravujeme je o spánek, který potřebují v důsledku čistě biologických faktorů, které oni nemohou ovlivnit. To má záporný vliv na jejich studium a možná i na jejich duševní a fyzické zdraví. Teprve jsme se to dověděli, ale měli bychom na základě toho okamžitě jednat." Z výzkumu profesora Fostera vyplývá, že od věku 10 let se vnitřní hodiny lidského organismu změní, takže je lepší, když zůstanou mladí lidé v posteli. Změna vyvrcholí ve věku 20 let a pak se pomalu interní hodiny lidského organismu vracejí zpět, ale na úroveň před pubertou se vrátí až přibližně v 55 letech. Časový posun je průměrně asi dvě hodiny, takže by měli teenageři vstávat o dvě hodiny později. Podrobnosti v angličtině ZDE |