6. 7. 2008
Karlovy Vary:Pronikání do složitostí registračního systémuDopustím se asi v této poznámce urážlivé národnostní stereotypizace. Různé národy, připadá mi, si vypěstovaly různý druh organizačních schopností, pořádku a předvídavosti. Proč například, jsou čeští návštěvníci v Británii vždycky tolik překvapeni, že anglické a skotské vesnice jsou úpravné? (Přitom v ulicích anglických měst bývá obrovský nepořádek, odpadků daleko víc než v městech českých.) Proč jezdí německé vlaky na čas a české ne? Řekl bych, že na škále zorganizovanosti je Česká republika někde tak uprostřed. Velké veřejné akce, jako je např. v ČR karlovarský filmový festival, bývají na Západě (Cannes) dokonale zorganizovány. V ČR je to všechno tak napůl, víceméně to funguje, přesto však vznikají chyby a nedomyšlenosti. Proč to čeští organizátoři a programátoři nedokážou myšlenkově dovést do perfektního stavu? Cynik by řekl - šlendrián. |
Vstávat za úsvitu - systém nefungujeVzhledem už k zmíněným problémům se získáváním vstupenek jsem se obětoval a vstal jsem v neděli před sedmou hodinou ráno, podle festivalových instrukcí lze vstupenky na další den objednat prostřednictvím esemesek od sedmi hodin od rána. Z předchozích let mám zkušenosti, že i když se člověk vzbudí v sedm, účastník festivalu s normální, "plebejskou" akreditací (za niž zaplatil 1000 Kč) žádnou vstupenku nedostane. Potřeboval jsem zamluvit vstupenky na pondělí na dvě novinářské akreditace a na dvě akreditace normální. Zadal jsem všechno, systém nefungoval. Nereagoval. Přiznám se, že v takové situaci člověk karlovarský festival proklíná. Večer přišel pozdě z filmu, ukradl si hodiny spánku, aby ráno v sedm stihl zaregistrovat vstupenky, a systém je mrtvý. Asi ve třičtvrti na osm se systém konečně probudil a přišlo asi deset automatických esemesek. Automatické reakce od rezervačního systému. Rezervace na novinářské akreditace bez problémů přijaty, na "plebejské" akreditace se podařilo rezervovat jen dvě vstupenky. Opakované pokus pak už byly neúspěšné. Z esemeskových rezervací soudě, celý festival byl na pondělí beznadějně vyprodán. Jak tedy ten systém funguje? Vzhledem k tomu, že byl nefunkční, mé esemeskové žádosti o plebejské akreditace musely být bezpochyby mezi prvními. Přesto byly do značné míry neúspěšné. Nedělá si z nás Vodafone, který systém esemesek zabezpečuje, legraci? Vzhledem k tomu, že systém esemeskových rezervací v neděli ráno nefungoval, poslal jsem rezervační esemesky několikrát. Za jednu rezervační esemesku se platí 5 Kč. Budu hodně rozladěný, jestliže mi Vodafone bude za své chyby, a nutnost poslat rezervační esemesky několikrát, účtovat poplatek několikrát. Ale to nebyl konec anabáze. Zážitky v pokladněPo úspěšné rezervaci dvou vstupenek na jednu z našich "plebejských" akreditací jsme si je šli vyzvednout do pokladny. Jaké bylo naše překvapení, když jsme zjistili, že přestože jsme od systému dostali na mobil potvrzení obou rezervací, v počítačovém systému festivalu byla rezervována vstupenka jen jedna. Ukazoval jsem pracovníkům hlavní pokladny, že mám na mobilu rezervovanou i druhou vstupenku. Dostal jsem "typickou českou" odpověď: "To není náš problém, to zařizuje Vodafon." Snažil jsem se vysvětlit, že jako zákazníka festivalu mě jeho interní organizace nezajímá - pracovníci pokladen zastupují vůči veřejnosti festival a vykládat o tom, který subdodavatel dodává v rámci jejich interního systému co, není zákazníkova věc. Až po určité době se příslušnou pracovnici podařilo přesvědčit, aby vytiskla chybějící rezervovanou vstupenku, mohla to udělat jen proto, že vstupenky, jak se ukázalo, nebyly ještě vyprodány. A to je další, pozoruhodná, zvláštnost systému. I když už v sedm hodin ráno signalizuje esemeskový systém, že všechny lístky jsou pryč, ve skutečnosti tomu tak není. Většina vstupenek je pořád k dispozici, ale musíte si přivstat a trmácet se osobně k pokladně. Proč nemohou být esemeskovou rezervací k dispozici vstupenky všechny? Jako by tu přežíval zvyk z komunismu, že má-li divák mít schopen získat vstupenku, musí za to podstoupit určitý fyzický výkon, musí si ji vystát ve frontě. Proboha proč? Mobilní telefony k rezervaci vstupenek má dnes snad každý. Lístek na jiný film nedostanete, i když je k dispoziciNaštěstí, rezervace vstupenek na novinářské akreditace funguje skoro bezchybně. Bez novinářské akreditace by se o festivalu nedalo vůbec psát. Jenže jsem si v sobotu na neděli rezervoval čtyři vstupenky a po úvaze jsem chtěl jednu z nich vrátit a vyměnit za vstupenku na jiný film. Byl jsem zdvořile informován, že to prostě nejde, přestože novinářské vstupenky na tento jiný film k dispozici stále ještě jsou. Počítačový systém k tomu není systemizován a přece by nešlo, aby se lidé pořád vraceli a v systému si měnili vstupenky. Proč ne? Nefrustrovalo by vás to? |
Filmový festival Karlovy Vary 2008 | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 7. 2008 | Pronikání do složitostí registračního systému | Jan Čulík | |
6. 7. 2008 | Jakubiskova Bathory: Typický "euroentertainment" | Jan Čulík | |
5. 7. 2008 | Stručný pozdrav z Karlových Varů | Jan Čulík | |
5. 7. 2008 | Lidská společnost není k žití? | Jan Čulík | |
5. 7. 2008 | Agresivní politika hotelu Thermal je zaměřena proti ženám |