9. 10. 2007
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
9. 10. 2007

Podprahový efekt reklamy

Problémem reklamy není až to, zda a jak vnucuje člověku ten "přístroj, co cvičí za něj". U toho přístroje je možno použít znalosti a inteligenci a třeba i nějaký nezávislý rozbor a takové tvrzení potvrdit či vyvrátit, poznamenává Petr Novotný.

Problémem reklamy je to, že v člověku primárně vzbuzuje pocit "někdo jiný někde jinde se má lépe než ty". Reklama tohoto pocitu využívá k podsunutí druhé části tvrzení "ale když utratíš peníze za tohle, tak to napravíš". Člověk dokáže tuto druhou část tvrzení vědomě odmítnout - ale ta první část v něm zůstává; *tahle* manipulace je podvědomá.

Osobně za velkou část negativního konzumerismu a za velkou část poruch depresivního typu viním právě tuto všudypřítomnou reklamní manipulaci: "Někdo jiný někde jinde se má lépe než ty."

Lidská psychika proti tomu ještě nenašla obranu.

Pokud je legitimní pomoci zákazu chránit člověka před kouřením, jedovatými hračkami nebo vysokými rychlostmi v autě, je určitě legitimní jej bránit i před tímto útokem.

                 
Obsah vydání       9. 10. 2007
9. 10. 2007 Výsledky ověřování hygienické studie ministerstva obrany na Marshallových ostrovech jsou nevěrohodné
9. 10. 2007 Obering: Měli jsme dobrý cíl a nebyla mlha
9. 10. 2007 Lhostejná země Michal  Černík
9. 10. 2007 Barma a Chevron aneb lidská práva na prodej Daniel  Veselý
9. 10. 2007 Aféra jménem Andula (V. část) Josef  Brož
9. 10. 2007 Slovinsko vzkvétá Jaroslav  Polák
9. 10. 2007 Osobní zkušenost ze Slovinska Jiří  Patermann
9. 10. 2007 Putin -- Zubkov -- Putin Tomáš  Lipták
9. 10. 2007 Výzva 5 bodů Auto*matu Hynek  Hanke
9. 10. 2007 Reklama je mentální odpad
9. 10. 2007 Reklama Josef  Vít
9. 10. 2007 Podprahový efekt reklamy
9. 10. 2007 Je jiný svět možný?
9. 10. 2007 R jako Reklama Petr  Pojar
9. 10. 2007 Noviny versus Elity (a naopak) Miloš  Štěpánek
9. 10. 2007 Zakarpatsko ovládla Juščenkova Naša Ukrajina Ivan  Hopta
9. 10. 2007 Ožehavá historie Pavel  Kopecký
9. 10. 2007 Nerealistický zákaz propagandy, reklamy a 'public relations', aneb Nezapomněl někdo náhodou, že už nejsme Neandrtálci? Uwe  Ladwig
9. 10. 2007 Manipulace v Britských listech: Jsme v plusu !
9. 10. 2007 Bezohlednost ODS nezná mezí: platbu i za kojence v inkubátoru
9. 10. 2007 Drsný smysl pro humor redakce Lidových novin Jiří Š. Cieslar
8. 10. 2007 "Svět bez loga" by byl světem spravedlivějším, ale nebude Štěpán  Kotrba
8. 10. 2007 K zákazu reklamy: raději regulace
8. 10. 2007 Zakažte reklamu a zhroutí se společnost Bohumil  Kartous
8. 10. 2007 Uvádějme zkreslování mainstreamových médií systematicky na pravou míru
8. 10. 2007 Podle ČTK se distribuují v Kodani drogy Dalibor "Exx" Záhora
8. 10. 2007 Hnědí a zelení. Vzájemný boj, ale i prorůstání Pavel  Pečínka
8. 10. 2007 Iránská státní televize informuje o holocaustu Richard  Seemann
8. 10. 2007 K diskusi o vzdělávání Pavel  Barák