6. 6. 2006
666 - Odbytá recenze...Jak se dělá PR satanoviTo se vezme polotovar - téma, známé z románu Rosemary má děťátko, okoření se to kamerou (vrazí se do toho americký horor, vychrtlé hvězdy Hollywoodu, jako například Mia Farrow, satanisté, Vyšehrad co si hraje na Jeruzalém, Karlův most a pražská filmová kavárenská kultůra, kterou Levin i Bulgakov fascinoval už za mého mládí), nechá se předžvýkat někomu z ČTK. Pofouká se, aby pár dní zchladlo, mezitím se nechá převzít "rozhořčeným křesťanem" do magazínu Christnet , tam se to chvíli přihřívá diskuzí, aby to změklo. Pak se to doplní o řízný titulek jak z Blesku: "Satan přichází už v úterý!". Úhledně zabalené a převázané krvavou mašličkou se to rozešle dalším novinářům. Určitě je pobaví, kterak křesťané na ďábelském internetu bojují proti stínům antikrista, přišedším z Hollywoodu přes ČTK. Odesílací adresa e-mailu je Bonton. Ďábelská intrika... Autorka? Kristina Maixnerová. Ten satan, který má přijít v úterý, přichází právě dnes. Protože dnes je úterý. Jenom mě přišel hodinu před půlnocí... Asi mám protekci. Satanův presskit ZDE Satanův průvodní dopis ZDE |
Satanův průvodní dopis z BontonuSatan přichází už v úterý!
6.6.06 Na stránkách křesťanského magazínu Christnet.cz se objevil následující článek: Natáčí se nová verze hororu Přichází satan
17.5. 2006 10:14 ČTK (Londýn)
Nová verze filmu Přichází satan, kterou připravuje společnost Twentieth Century Fox, přijde do kin přesně 30 let po té původní. Protože Antikristovým kódem je apokalyptická číslice 666, bude celosvětová premiéra nového filmu letos 6. června (tedy 6.6.06), na čemž je také založena reklamní kampaň i první ukázky z filmu. Režisér John Moore britskému tisku řekl, že katolická církev v Chorvatsku zablokovala jeho plány natočit tam některé scény, včetně jedné, která se děje ve Vatikánu a kde jistý kardinál a papež hovoří o Antikristovi. V Praze prý měli filmaři problémy s povolením k natáčení v okolí a uvnitř kostelů. Nedělník The Sunday Times citoval kněze Petera Malona (filmového kritika Misie Nejsvětějšího srdce Páně a vedoucího filmového oddělení Světového katolického sdružení pro komunikaci), který řekl, že bezvěrci ve filmu uvidí prostě další horor. "Věřící ale řeknou: Ano, tohle my už víme." Strach z filmu budou mít hlavně odpadlíci. Malone, který nedávno dal ve svých kritikách kladné hodnocení českému snímku Indián a sestřička, ovšem říká, že katolická církev není proti filmům, jako je The Omen. Dodal, že původní verze byla docela dobrá. (jpk)
Zdroj: http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=11147 A připojujeme některé zajímavosti z filmu:
Kristina Maixnerová Kristina Maixnerová
Bontonfilm, a. s.
Nádražní 23/344, Praha 5
Mobil: 605 018 961
Tel.: 257 415 302
ICQ: 279-798-821
jméno: press
heslo: pressbfilm
jméno: press
heslo: image
Satanův presskit made in BontonSYNOPSEMnozí lidé věří, že proroctví z knihy Zjevení je předzvěstí děsivé budoucnosti, která náš svět čeká... nebo že sestává ze střípků historie, které v naší době přišly k životu. Znamení vidíme všude okolo: teroristické útoky, extrémní projevy počasí... jejich výčet je dlouhý. Tato pasáž Bible pojednává konkrétně o příchodu Antikrista, který na svém těle nese numerickou sekvenci 666: znamení Bestie. Svou sílu bude čerpat přímo od Satana, který mu tak pomůže vytvořit falešné království, což bude signál počátku armagedonu. Robert Thorn o podobných temných proroctvích nic neví -- jako zkušený americký diplomat má jiné starosti. Jeho žena Kathryn právě prodělala komplikovaný porod a zatím ještě neví, že během něj dítě zemřelo. Thorn, který je nenadálou ztrátou zdrcen, o ni má velké obavy -- v minulosti potratila již dvakrát a tato zpráva jí jistě vezme poslední zbytky naděje. Nemocniční kněz, otec Spiletto, Thornovi ukáže jiné dítě, které se narodilo té noci a jehož matka zemřela při porodu. Přemluví jej, aby si nemluvně vzal -- Kathryn se nikdy nedozví pravdu a syn, kterému dali jméno Damien, bude vyrůstat jako jejich vlastní. Kathryn přijme dítě za své a v roli matky rozkvétá. Zdá se, že se Thorn rozhodl správně. Thornova kariéra je na vzestupu -- stává se americkým velvyslancem ve Velké Británii a rodina se stěhuje do jedné usedlosti poblíž Londýna. Některé okolnosti, které zjevně souvisejí s nyní již pětiletým Damienem, jsou však silně znepokojivé: na oslavě jeho narozenin se oběsí chůva, Thorn je důrazně varován záhadným knězem, výlet dětí do zoo vyvrcholí šíleným chaosem, Damien během návštěvy kostela propadá hysterii a rozmazané pohyby na sérii fotografií jsou předzvěstí šokujících úmrtí. Nepříjemné nehody jsou však stále častější a ukazují na to, že s Damienem není něco v pořádku. Do domácnosti přichází paní Baylocková, která se zdá být malému chlapci už od začátku zcela oddaná. Pak ale tragédie udeří ještě blíže a Thorna čeká odhalení děsivé pravdy: Damien není obyčejné dítě, ale ztělesněný Antikrist, jehož příchod byl již dlouho očekáván. Aby dokázal zabránit nevýslovnému teroru, který svět v případě dokonání Satanova díla čeká, musí Thorn učinit hrůznou oběť. O FILMUSATAN PŘICHÁZÍ je thriller odehrávající se v současnosti, který je založený na klasickém filmu Richarda Donnera Přichází Satan! s Gregorym Peckem a Lee Remick. Stejně jako dříve filmy Vymítač ďábla a Rosemary má děťátko paralyzoval tento klasický snímek publikum nejen pomocí šoků a napětí, ale také vypravěčského umění jeho autorů a skvělého obsazení. Přichází Satan! se stal jedním z největších filmových hitů roku. Mezi velké obdivovatele filmu se počítá i John Moore, který si uvědomil, že filmový průzkum fenoménu absolutního zla je nyní mnohem aktuálnější než kdy předtím a byl připraven zhostit se u nové verze tohoto příběhu role režiséra. "Nikdy nebyla vhodnější chvíle lidem připomenout, že zlo není jen koncept nebo teorie," říká Moore. "Má lidskou tvář a průchod mu dávají teprve lidské činy. Opravdová podstata zla nebyla nikdy dříve tak zjevná. Jen v posledních čtyřech letech svět postihla spousta devastujících událostí -- politických, přírodních i těch, které mají na svědomí lidé." Film se z velké části drží struktury a dějové linie původního scénáře Davida Seltzera z roku 1976, avšak bylo v něm provedeno několik důležitých změn, díky nimž získal současný ráz. Původně byli Robert a Kathryn Thornovi spokojeným párem středního věku, přičemž Robert měl za sebou už na začátku příběhu dlouhou a úspěšnou kariéru ve vládních složkách. V nové adaptaci jsou však o poznání mladší. "Cítili jsme, že pokud budou Robert a Kathryn mladší, budou působit jako pár, který je na vzestupu, a to jak v soukromém, tak i v profesionálním životě," říká producent Glenn Williamson. "Jsou vzdělaní a úspěšní, ale také mladí, a proto tvrdě pracují na tom, aby jejich kariéra i manželství fungovalo. Díky tom je zmatení a šok z prvotního podezření a později i odhalení pravdy o Damienovi o to větší." Na začátku příběhu učiní Robert z lásky ke své ženě rozhodnutí, které se později ukáže být zničujícím. "Co byste byli schopni udělat pro někoho, koho opravdu milujete? Co všechno byste dokázali udělat, aby byl ten člověk šťastný? Na tyto otázky se film ptá," říká Moore. "A to, co udělá Thorn, aby svou ženu ochránil před zdrcujícím zklamáním ze ztráty dítěte, je zdánlivě krásný skutek. Lidé adoptují děti každý den. Ale je to právě tahle nevinná lež, která otevře zlu vstupní bránu do jeho života i celého světa." Satan přichází stavěl Moorea, Williamsona a jejich tým před spoustu náročných kreativních a logistických záležitostí. Obsazení titulních postav k nim však nepatřilo. Při hledání vhodných představitelů do rolí mladých manželů použil Moore až překvapivě jednoduchou taktiku. "Satan přichází" jsem obsadil stejným způsobem jako všechny ostatní filmy -- napsal jsem na velkou tabuli jména všech postav a pak k nim přiřadil fotky herců, které jsem si v těch rolích představoval," říká režisér. "Jako první jsem tam přišpendlil fotku Julie Stiles, která tam zůstala po několik týdnů úplně sama. A u jména Kathryn Thorn po celou dobu ani žádná jiná fotka nebyla." Stiles, kterou diváci znají z filmů jako Bournův mýtus, Nežádej svůj poslední tanec nebo Deset důvodů, proč tě nenávidím, je v hororovém žánru nováčkem. Nabídka role Kathryn ji překvapila -- a nejen to: "Popravdě řečeno mě to docela vyděsilo," vzpomíná herečka. "Ale věděla jsem, že v Johnově představě o podobě filmu a ztvárnění této postavy je něco, čeho bych se mohla s chutí zhostit." Při srovnání s postavami původního filmu prošla největšími změnami právě Kathryn. "Společenské, osobní i politické vnímání mateřství se během posledních 30 let hodně změnilo," říká Moore. "V našem příběhu se Kathryn potýká s tím, že je mladá žena v domácnosti, která žije v cizí zemi, kde nemá mnoho přátel. A její vnitřní neklid se ještě zdůrazní, když zjistí pravdu o Damienovi." Kathryn se z mladé a sebevědomé mladé ženy promění v matku, která je plná pochyb, podezření a úzkosti. "Kathryn začíná vůči Damienovi pociťovat určitou odcizenost, což si Robert ani ona sama nedokáží vysvětlit," říká Stiles. "Postupem času ale zjistí, že je strach z jejího syna opodstatněný. A k eskalujícím problémům se přidává ještě pocit, že ji nikdo neposlouchá. Snaží se svou úzkost udržet vevnitř. Nechává se jí užírat, dokud se nakonec nezhroutí." K Mooreovým vysněným představitelům patřil také Liev Schreiber, který nedávno debutoval jako režisér filmem Naprosto osvětleno. Nabídka zhostit se role Roberta Thorna v nové verzi oblíbeného filmu jej zaujala. "Některé příběhy dokáží obstát i v případě, že je vyprávíte několikrát -- a k nim patří i tenhle. Má určitý prvek, který je vlastní Shakespearovým hrám: každých dvacet nebo třicet let získává díky změnám ve společnosti jiné vyznění, protože pojednává o určitém univerzální tématu, které je lidem blízké za všech okolností." Role paní Baylockové, Damienovy druhé chůvy, se zhostila Mia Farrow, která se zapsala do paměti fanoušků hororu jako matka ďáblova zplozence ve filmu Rosemary má děťátko. Paní Baylocková si Kathryn a Roberta ihned získá svou laskavostí a jemným hlasem, avšak později se ukáže, že je Damienovým ochráncem -- apoštolem z pekla, který by raději zemřel, než dopustil, aby bylo Antikristovi jakkoliv ublíženo. "Říkala jsem si -- proč zrovna já?" vzpomíná herečka. "V původním filmu byla paní Baylocková už od začátku velmi, velmi strašidelná -- ráda jsem se jí nechávala vyděsit. Vrtalo mi však hlavou, jak bych podobně hrozivě mohla už na první pohled působit já. John Moore měl ale v úmyslu přistoupit k této postavě trochu jinak -- řekl mi, že chce to tajemství udržet a odhalit její skutečné motivace až později v průběhu děje." Uznávaný britský herec Michael Gambon, do jeho obsáhlého hereckého portfolia patří mimo jiné nedávný snímek Harry Potter a vězeň z Azkabanu (ve kterém ztvárnil Brumbála), se zhostil role Bugenhagena. Je to právě tento zdánlivě bláznivý archeolog, kdo potvrdí Damienovu skutečnou totožnost a zapřísahá Thorna, aby spáchal hrůzný čin a zabránil tak armagedonu. Role Damiena si zahrál Seamus Davey-Fitzpatrick, který na stříbrném plátně debutuje. John Moore si během své kariéry v reklamě a filmovém průmyslu vybudoval specifický vizuální styl, kterému dává v tomto filmu plný průchod. Spolu se svými spolupracovníky dokáže proměnit i zcela nevinnou věc -- jakou je například narozeninová oslava za slunečného dne -- v dokonalou noční můru. Aby dokázal děsivou atmosféru navodit, přizval ke spolupráci na filmu kameramana Jonathan Sela. "Z hlediska vizuální atmosféry je Satan přichází založen na hře světla a stínu," vysvětluje Moore. "A v každém okénku filmu se odehrává tichý souboj, v němž se snaží světlo nad stínem zvítězit." K navození atmosféry a nevšednímu ztvárnění některých sekvencí Moore využil nejnovějších filmových technologií. V klíčové scéně, v níž je Kathryn shozena z balkónu, použili Moore a Sela kameru na speciálním nástavci Libra, s jehož pomocí lze podobné pohyby nasnímat velmi efektním způsobem. To jejímu pádu propůjčilo až nadpozemskou plynulost. Stejně jako Julia Stiles odehrál spoustu svých kaskadérských kousků také Schreiber, který ve filmu bojuje s rozzuřenými psy, dělá smyky na mokré silnici a bojuje s Miou Farrow s křičícím Damienem v náručí. Děs ve Schreiberově tváři, který diváci uvidí během scény na hřbitově, kde jsou Thorn s Jenningsem napadeni běsnícími psy, je zcela autentický. Několik měsíců před natáčením této scény byla Schreiberovi představena příjemná psí slečna, o níž se domníval, že bude v inkriminované scéně hrát. K jeho nemalému zděšení však po příjezdu na scénu uviděl úplně jiného, o poznání hrozivějšího rotvajlera: "Nebyla to fena, ale pes, a byl mnohem větší -- a bylo znát, že mě nenávidí," vzpomíná Schreiber. "Chtěli jsme natočit záběr, jak se mi zakousne do vycpaného rukávu, abychom viděli, jak to bude před kamerou vypadat," pokračuje herec. Pes však za hercovu ruku tahal trochu déle než se předpokládalo -- síla, s níž se Schreiberem zapřeným za železný plot cloumal, herce nejen vyčerpala, ale také mu přivodila zlomeninu žebra. Akci se nevyhnula ani Mia Farrow, která v klíčové scéně ke konci filmu uprostřed noční průtrže mračen divoce praští kriketovou pálkou do předního skla auta, které Schreiber řídí. Film se natáčel převážně v Praze. "Náš příběh má evropskou atmosféru a Praha našim požadavkům skvěle vyhovovala," říká vedoucí výroby Jeffrey Stott. Děj se začíná odvíjet v jedné z vatikánských budov, kterou ve filmu zastoupil hlavní sál letohrádku v Tróji. Ten filmařům poskytl ideální prostředí pro natáčení scény, v níž je Antikrist zrozen. Později se děj přesune do soukromých papežských prostor, pro jejichž ztvárnění produkci posloužil Strahovský klášter. Nástropní malba vídeňského malíře Antonína Franze Maulbertscha byla pro scénu a její dějové okolnosti velmi příhodná. Poté produkce na týden odjela do Lednice, kde vznikly záběry exteriérů a interiérů soukromé rezidence Thornových. Zámek Lednice je se svými novogotickými interiéry jednou s nejzajímavějších ukázek romantismu v České republice. V jeho zahradách se ve filmu odehrává Damienova narozeninová párty a následně i sebevražda jeho chůvy. Scéna, v níž má Thorn poslední krátké setkání s otcem Brennanem, se natáčela na dvou různých místech: první část vznikla pod Karlovým mostem a druhá -- přestože měla být původně natočena v kostele v Kutné Hoře, kde však hlavní výtvarník Patrick Lumb objevil několik dnů před natáčením nově vystavené lešení, které natáčení znemožnilo -- v kladrubském benediktinském klášteru. Jeruzalém, kde se Thorn s Jenningsem setkají ve starodávném podzemním labyrintu s Bugenhagenem a dozvědí se pravdu o Damienovi, pak zastoupil Vyšehrad. O HERCÍCHJULIA STILES (Kathryn Thorn) se zatím naposledy představila v roli Glenny ve filmu Davida Mameta Edmond s Williamem H. Macym, Dylanem Walshem, Joem Mantegnou a Menou Suvari, který měl premiéru na loňském ročníku MFF v Benátkách. Na dalším festivalu, tentokrát v Torontu, měl premiéru také její další loňský film, drama Baltasara Kormakura Little Trip to Heaven s Forestem Whitakerem. Další významnou rolí z poslední doby byla Nicky v pokračování úspěšného snímku Agent bez minulosti s názvem Bournův mýtus, jehož režie se zhostil Paul Greengrass. Mezi její další filmy patří Úsměv Mony Lisy, Cizí záležitost, Nežádej svůj poslední tanec a Velké trable malého města, který získal v roce 2000 kolektivní ocenění National Board of Review Award za nejlepší herecké obsazení. Stiles má na kontě také několik filmů inspirovaných Shakespearovými hrami: snímek O Tima Blakea Nelsona, který je moderní adaptaci Othella, Hamleta v režii Michaela Almereydy s Liev Schreiber a Ethanem Hawkem a Deset důvodů, proč tě nenávidím, který jí vynesl cenu Chicago Film Critics Award v kategorii nejnadějnější herečka. Svou kariéru začala v newyorských divadlech L.A. Mama Theater a Kitchen Theater, v nichž se představila ve hrách jako Everyday Newt Burman, Matthew School of Life nebo The Sandalwood Box. Nedávno se objevila také ve hře Eve Ensler The Vagina Monologues, v níž vystupovala s Glorií Reuben a Mary Testa. V létě 2002 se představila v rámci New York Shakespeare Festival jako Viola ve hře Twelfth Night. Na West Endu debutovala s Aaronem Eckhartem ve znovu uvedené hře Davida Mameta Oleanna. LIEV SCHREIBER (Robert Thorn) získal v roce 2005 cenu Tony za roli Rickyho Romy v divadelní adaptaci filmu Konkurenti, kterou na Broadwayi zrežíroval David Mamet. Jako režisér debutoval filmem Naprosto osvětleno, k němuž také podle knižního bestselleru Jonathana Safrana Foera napsal scénář. V roce 2004 si zahrál ve sci-fi thrilleru Jonathana Demmeho Manchurianský kandidát, v němž ztvárnil syna vlivné senátorky Eleanor Prentiss Shaw v podání Meryl Streep. Mezi jeho další filmy patří Nejhorší obavy, Kate a Leopold, Hamlet, Hurikán v ringu, Procházka po Měsíci, Soumrak, Koule, Vřískot 1, 2 a 3, Blázni a poloblázni a Výkupné. Na kontě má rovněž nezávislé filmy jako Žranice, Haló, tady Denisa, Cesta do města, Party Girl, Řeči, řeči..., Šílená láska a Spring Forward, u nějž zastal také roli producenta. Přestože jej zajímala především divadelní scénáristika, studoval Schreiber na britské Royal Academy of Dramatic Arts rok herectví. V roce 1992 získal magisterský titul na Yale. Na kontě má několik divadelních her, které mu vynesly mj. cenu Obie. Na televizní obrazovce se představil jako Orson Wells ve filmu RKO 281, za nějž byl nominován na Emmy a Zlatý glóbus, a dramatu Lackawana Blues s Halle Berry, Jeffreym Wrightem a Rosie Perez. MIA FARROW (paní Baylocková) si zahraje v nacházejícím animovaném filmu Luca Bessona Arthur & The Minimoys a romantické komedii Fast Track s Jasonem Batemanem a Zachem Braffem. Těsně před začátkem natáčení filmu Satan 666 si Farrow zahrála s Julií Stiles v divadelní hře Fran's Bed Jamese Lapinea. Mezi její divadelní hry z poslední doby patří také The Exonerated Jessicy Blake a Erica Jensona. Farrow debutovala jako divadelní herečka v roce 1963 ve hře The Importance of Being Earnest. Poté se na dva roky stala součástí hereckého obsazení telenovely Peyton Place, která jí pomohla získat spoustu příznivců po celém světě. Filmovou kritiku pak zaujala výkonem ve filmu Romana Polaskiho Rosemary má děťátko, v němž si zahrála po boku Johna Cassavetese. Na tento úspěch navázala dalšími televizními, divadelními a filmovými rolemi. Mezi její snímky z tohoto období doby patří mj. Velký Gatsby nebo Smrt na Nilu. Když si v roce 1982 střihla titulní roli ve filmu Woodyho Allena Sex noci svatojánské, stala se jeho můzou a poté s ním natočila 13 dalších filmů. Mezi jejich společné projekty patří Hana a její sestry, Zločiny a poklesky, Manželé a manželky, Stíny a mlha nebo Alice. Poslední ze jmenovaných filmů jí vynesl cenu NBR Award v kategorii nejlepší herečka. V roce 1997 Farrow vydala memoár What Falls Away, který se stal bestsellerem. V poslední době přibyl do jejího portfolia film Podraz.com a televizní snímek Americká děvčata: Samantha. DAVID THEWLIS (Jennings) oslavil velký úspěch u publika i filmové kritiky díky roli ve filmu Mikea Leigha Nahý. Nedávno se objevil v roli profesora Lupina v adaptaci třetího dílu knižní série o slavném čarodějnickém učni Harry Potter a vězeň z Azkabanu Alfonsa Cuarona a zahrál si v historickém velkofilmu Ridleyho Scotta Království nebeské. V nedávné době přibylo do jeho portfolia také dobrodružné romantické drama Terrence Malicka The New World a thriller Michaela Catona-Jonese Základní instinkt 2. Mezi jeho další filmy patří Goodbye Charlie Bright, Nejlepší gangster, Whatever Happened to Harold Smith?, Obležení, Big Lebowski, Divorcing Jack, Sedm let v Tibetu a Ostrov Dr. Moreau. Podle vlastního scénáře zrežíroval film Cheeky, ve kterém si také zahrál. Komediální drama mělo premiéru v roce 2003 na filmovém festivalu v Torontu. K jeho ranějším filmům, na kterých se podílel jako herec, patří Úplné zatmění, Dračí srdce, Čas smyslnosti, Krasavec Beauty, Proces, Resurrected, Vroom a dvojice filmů Mikea Leigha Short and Curlies a Life is Sweet. Mezi jeho četné televizní filmy patří Dinotopie, Endgame, Dandelion Dead, Hlavní podezřelý: Divné chutě, Journey to Knock, Filipino Dreamgirls, Skulduggery, A Bit of a Do, Road a Detektiv. Na kontě má také několik divadelních her, mezi něž patří mimo jiné The Sea Sama Mendese. PETE POSTLETHWAITE (otec Brennan) si zatím naposledy zahrál v komiksové adaptaci Aeon Flux a dramatu Nepohodlný, které sklidilo velký úspěch u filmové kritiky. Objeví se také v nadcházejícím snímku Roberta De Nira The Good Shepherd s Mattem Damonem a Angelinou Jolie. Během své kariéry, při níž se objevil ve spoustě televizních, divadelních i filmových rolí, byl Postlethwaite nominován na cenu BAFTA v kategorii nejlepší herec za práci na seriálech The Sins a Martin Chuzzlewit a televizním filmu Lost for Words. V roce 2001 byl nominován na Oscara v kategorii nejlepší herec ve vedlejší roli za roli Guiseppa Conlona v dramatu Jima Sheridana Ve jménu otce. Spolu s ostatními herci z filmu Obvyklí podezřelí se dělí o cenu asociace National Board of Review za nejlepší herecké obsazení. Postlethwaite spolupracoval se spoustou předních současných režisérů včetně Lasseho Halstroma (Ostrovní zprávy), Baze Luhrmanna (Romeo a Julie), Stevena Spielberga (Amistad, Ztracený svět: Jurský park), Michaela Manna (Poslední mohykán), Davida Finchera (Vetřelec 3), Franca Zefferelliho (Hamlet) a Bryana Singera (Obvyklí podezřelí). Pro SEAMUSE DAVEYHO-FITZPATRICKA (Damien) je role v tomto filmu hereckým debutem. Dříve se objevil v několika televizních reklamách. O TVŮRCÍCHJOHN MOORE (režisér, producent) se narodil v Irsku, kde také vyrostl a studoval. Kariéru začal jako kameraman televizního zpravodajství a poté se přesunul do oblasti celovečerních snímků jako pomocný kameraman. Spolupracoval s uznávanými režiséry Neilem Jordanem a Jimem Sheridanem. Když se začal věnovat režii reklamních spotů, přinesly mu jeho inovativní počiny pro firmy jako Adidas, Guinness nebo SEGA světový věhlas. Krátce poté, co jeho spot pro SEGU debutoval na MTV Music Video Awards, dostal Moore příležitost natočit svůj celovečerní filmový debut Za nepřátelskou linií -- akční thriller s GenemHackmanem a Owenem Wilsonem v hlavních rolích. Po úspěchu tohoto filmu Moore získal s Foxem smlouvu na vývoj několika projektů a založil produkční společnost Point Road. V roce 2004 zrežíroval film Let Fénixe s Dennisem Quaidem a Giovannim Ribisim. DAVID SELTZER (scénář) je autorem scénáře k původnímu filmu Přichází Satan! z roku 1976, který režíroval Richard Donner a v jehož hlavních rolích se představili Gregory Peck a Lee Remick. Seltzer debutoval jako režisér filmem Lucas, k němž také napsal scénář. Na kontě má také film Pointa s Tomem Hanksem a Sally Field a Záblesk s Michaelem Douglasem a Melanií Griffith. Oba filmy zrežíroval podle vlastního scénáře. Jako scénárista se podílel také na filmech The Hellstrom Chronicles, Okno do nebe, Proroctví, Šest týdnů, Stůl pro pět, Pták na drátě a Na křídlech vážky. |
Katolická církev | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 6. 2006 | Jak se dělá PR satanovi | Štěpán Kotrba | |
6. 6. 2006 | Nejasné zázemie Rádia Maryja | Juraj Marušiak | |
4. 5. 2006 | Připravuje se papež, že schválí kondomy? | ||
14. 4. 2006 | Papež odsoudí genetiky, "kteří si hrají na Pánaboha" | ||
11. 4. 2006 | Katolicismus a svoboda jako neslučitelné pojmy? | Boris Cvek | |
4. 4. 2006 | Katolicismus a svoboda, dva neslučitelné pojmy | Milan Valach | |
3. 4. 2006 | Registrované partnerství jako svátost | Boris Cvek | |
3. 4. 2006 | Nové stvoření a lekce z biblické sémantiky | Karel Sýkora | |
29. 3. 2006 | Každý monoteismus je totalitní | Milan Valach | |
24. 3. 2006 | S křížem v ruce, s ohněm v srdci | Pavel Pečínka | |
24. 3. 2006 | Vatikán chce rehabilitovat křižácké výpravy | ||
6. 3. 2006 | Díky za Tomáše Halíka | Tomáš Koloc | |
1. 3. 2006 | Milionář buduje "katolické nebe" | ||
28. 2. 2006 | Autor knihy Da Vinci Code stanul před londýnským soudem | ||
27. 2. 2006 | Opium moci, násilí a víry | Vladimír Rott |