4. 5. 2006
Mobilní telefony, internet, rozhlas a tisk používají dívkyStudie odhaluje genderové rozdíly při užívání nových médií. Je známo, že dívky dospívají rychleji než chlapci, jsou odpovědnější a mají lepší výsledky ve škole. Nyní vychází najevo, že dívky jsou daleko aktivnější než chlapci při využívání revoluce digitální technologie. |
Britský regulační úřad pro média Ofcom (Office for Communications) zjistil, že dívky ve věku od 12 do 15 let mají daleko častěji než chlapci mobilní telefon, užívají internetu, poslouchají rozhlas a čtou tisk a časopisy. Jen při hraní počítačových her předstihují chlapci dívky. Vzhledem k tomu, že je už dávno známo, že dospívající dívky používají nejčastěji telefonu, není zjevně překvapivé zjištění, že jsou to právě dívky, které využívají internetu ke komunikaci s přáteli po dlouhé hodiny. Téměř všechny britské děti ve věku 12 - 15 let používají internet v průměru osm hodin týdně. Avšak dívky využívají internetu daleko častěji než chlapci jako komunikační nástroj. Podrobnosti v angličtině ZDE Poznámka JČ: Zajímavé je, že v českém prostředí, např. v Britských listech, se tato tendence neprojevuje. Můžeme jedině usuzovat, že dámy v českém prostředí jsou natolik utlučené mužským machismem, že jsou zvyklé mlčet... Většina příspěvků pro Britské listy totiž bohužel - nereprezentativně - pochází od mužů. Poznámka ŠOK: Možná se šéfredaktorovi zdá divné , ale je to pochopitelné. Britské listy nečtou ani do nich nepíšou teenageři, neboť Britské listy hovoří příliš odborným jazykem o otázkách, zajímající většinou vysokoškolské studenty a absolventy vysokých škol. Věkovou strukturu 22+. Intenzivní využívání internetu ke "komunikaci" mladistvých je napojeno na infotainment, "gamesy" a soft bulvár. Britské listy většinou nepíšou o lásce, sexu, "čekankách, těhulkách a mamulkách", životě celebrit, módě, filmových "megahitech" a povrchní elektronické zábavě soft PR články. V Britských listech nenajdete recenze na poslední výkřiky populárních zpěváků ani melodie na mobilní telefony. Tam jsou mladiství. Tam je i spotřební propaganda. Tam upírá pozornost průmysl oné "elektronické komunikace", na které stojí broadbandový internet a mobilní telefoní operátoři. Přesto Britské listy oslovují už více než 3% návštěvníků českého internetu. K tomu však píše Radek Hajný: Ve druhé poznámce je uvedeno, že -Britské listy nečtou ani do nich nepíšou teenageři, neboť Britské listy hovoří příliš odborným jazykem o otázkách, zajímající většinou vysokoškolské studenty a absolventy vysokých škol-.Je mi 16 let a považuji se za tzv. teenagera a rozhodně nejsem kostnatý nýmand, co stráví u počítače 12 hodin denně.Britské listy čtu pravidelně, většinou věci týkající se globální politiky.Neříkám že čtu každý odborný článek a že všemu rozumím, ale i tak mohu říct, že mi BL rozšiřují obzory. S pozdravem 'nezletilý čtenář Britských listů'. |