10. 6. 2005
Arogance mociCelá tématická oblast klimatických změn je velice politizována. Zdaleka nevládne jednotné mínění, jak se media -- ať už z jakéhokoliv důvodu - snaží přesvědčovat. Místo víry je na místě spíše skepse a používání logického myšlení, upozorňuje Tomáš Krček. |
Z uvedeného textu je zřetelné, že paní Camilla Cavendish z Timesů svým textem prozrazuje, že ji některé podstatné detaily unikají, nebo spíše, že je ji to asi jedno. Mně ale není jedno, když někdo napíše větu "...Americká firma General Electric je vedoucím výzkumníkem v oblasti "čistých" technologií, jako jsou větrné elektrárny a zplynování uhlí." a následuje "... Dokonce i nejnovější reklama firmy Exxon Mobil zdůrazňuje, jak důležité je omezovat plýtvání energií. " Tyto věty nejsou nic jiného, než psychologicky rafinovaná PR. Je mi líto, že té paní nedochází, že na konci procesu "zplynování uhlí" je zase jen CO2, který celý ten článek ovšem proklíná. A Exxon Mobil může ve svých reklamách zdůrazňovat cokoliv, protože to k ničemu nezavazuje a kšeftu s olejem takové výzvy samozřejmě nevadí, spíše naopak. Kázat vodu a pít víno je přece ta nejlepší metoda, používaná nejen v politice, ale i v jakékoliv jiné oblasti společenského chování. Takové kecy jen ukazují aroganci moci, kterou olejoví giganti mají a v praxi i uplatňují. Skutečnost, že takový článek tisknou Timesy je jen smutným důkazem úpadku žurnalismu, který prožíváme. |