20. 10. 2004
Obavy o značku Made in GermanyPodle Klause Wucherera, prezidenta Svazu elektrotechniky a informatiky (VDE), má německý elektrotechnický průmysl rostoucí problémy se svým image. Přestože v celosvětové konkurenci a rychlosti inovací zaujímá Německo dlouhodobě přední místa, v průzkumech vnímání značky "Made in Germany" je situace údajně podstatně horší. Svaz elektrotechniky a informatiky hodlá proto zahájit v SRN i v zahraničí informační kampaň na podporu image německých výrobků. Svaz představil výsledky průzkumu mezi spotřebiteli, podle nichž dokonce i němečtí zákazníci věří daleko více zahraničním výrobkům, než domácím. |
40% Němců považuje za nejaktivnější v oblasti inovací Japonsko, které je následováno Spojenými státy americkými a oblastí Východní Asie (po 21%). Jen 6% dotázaných spotřebitelů považuje za zemi s nejvíce inovacemi Německo. Prezident svazu Wucherer dále upozornil na nedostatek financí i kompetence v německém vzdělávacím systému. Podle něj bude možné udržet si špičkovou pozici v oblasti inovací jen dostatečně vysokým počtem vysokoškolsky vzdělaných odborníků a vědeckých pracovníků. Zveřejněno díky zpravodajskému monitoru ekonomického portálu EXPORT DO SRN |