29. 9. 2004
POLEMIKANesouhlasím s vámi, ale...Jsem brněnský rodák, mnoho času jsem ale v tomhle městě neprožil. Přesto si troufnu tvrdit, že ho znám lépe než například Plzeň či Ostravu. Jako příležitostný návštěvník velmi oceňuji, že mohu vystupit na hlavním nádraží, přejít ulici a jsem v centru, které mohu projít a obejít pěšky a kde přitom najdu téměř vše důležité. Brněnští radní kdysi toto řešení prosadili proti vůli inženýrů Severní dráhy, protože se nechtěli trmácet kamsi daleko do polí. Toto rozhodnutí bylo později často odsuzováno. V dnešní uspěchané době ale znovu získává na váze. Vždyť kolik je v této zemi lidí, kteří jezdí autem jen proto, že se nehodlají trmácet kilometry k nádraží neprovizorně schovanému kdesi v lese ? |
Nepochybuji, že současný stav nevyhovuje a že Brno je úzkým profilem na hlavním koridoru; ale je opravdu kvůli tomu nutno přesunovat nádraží z dopravně ideální pozice ? Pražské centrum je obklopeno železnici z jihu i východu, rozvoj Karlína či Vinohrad to ale nijak neomezilo. Dráha v těchto místech vede převážně tunely či viadukty. Nedalo by se to v Brně vyřešit podobně? Kolik "Jižanů" žije v prostoru mezi starou a novou dráhou a jak to pomůže těm, kteří bydlí ještě jižněji? Karel Kobosil hovoří o neschopnosti města komunikovat, ovšem jeho článek tomto směru žádným pokrokem není. Jako odborníkovi by mu jistě nedělalo problém "staronové" argumenty protivníků rozebrat a ukázat, v čem jsou chybné. Místo toho napadá protivníky přestavby žalezničního uzlu (ve skutečnosti jen posunutí nádraží) jako zamindrákované strážce veřejného blaha, ba co víc, jako bacily, díky nímž město dlouhodobě stůně. Nu, může mít pravdu. Jako poloviční Pražák jej ale mohu ujistit, že například v centru města mohou existovat horší věci než nezastavěná parcela. A že tyto hrůzy stvořili odborníci jmenovaní městskými radami, o jejichž demokratické legitimitě nebylo pochyb. Voltaire proslul výrokem "Nesouhlasím s Vámi, ale udělám vše proto, abyste svůj názor mohl obhajovat". Prý v souvislosti s nějakým obzvlášť neschopným oponentem. Řekl bych, že Karel Kobosil právě prokázal své věci medvědí službu. O posunu nádraží nediskutujeme, neboť je nejlepší. To nebudí zrovna důvěru. Může to být i naopak. |
Přesun brněnského nádraží - téma voleb | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
29. 9. 2004 | Vůdcovský mindrák Karla Kobosila | Radek Batelka | |
29. 9. 2004 | Nesouhlasím s vámi, ale... | Pavel Urban | |
29. 9. 2004 | Vlakové nádraží patří do centra Brna i kraje | Jiří Löw | |
29. 9. 2004 | Jde o "totalitní atak" na přesun nádraží? | ||
27. 9. 2004 | Smrkovského argumenty a pseudoproblémy zamindrákovaných "strážců veřejného blaha" jsou opět na stole | Karel Kobosil | |
24. 9. 2004 | Nádraží u Svratky aneb Utopené miliardy | Josef Ludvík |