29. 9. 2004
POLEMIKA:Vlakové nádraží patří do centra Brna i krajeJiří Löw
Minulý týden jsem v tramvaji výjimečně nečetl noviny a díval se po letáčcích nad okny. Mezi nabídkami "nejlepších" kurzů, "nejvýhodnějších" nákupů a "nejlépe placených" prací jsem objevil letáček o "nejlepším nádraží". Nabízet "nejlepší" je dnes běžné, ale zatímco ostatních nejlepších nic nevím, o brněnském nádraží něco málo vím a tak jsem jej přečetl. A nevěřil jsem svým očím -- mně neznámá "Informační kancelář k projektu železničního uzlu" zde uvádí směs pravd a polopravd až snad poplašných zpráv typu: když neodsuneme, tak nejen klesne prosperita Brna , ale - ta ostuda -- i jeho prestiž. Dovolte mi abych alespoň nejdemagogičtější tvrzení trochu komentoval. |
V letáčcích se tvrdí že: Ale nelze již souhlasit s tvrzeními typu:
Jsem již stár, a přesto marně pátrám v paměti kdy někdo v poslední době seriózně projekčně zpracoval variantu "neodsunutí". Pro tato obecná tvrzení proto nejsou řádné argumenty. Dále mě udivuje, že se tvrdí, že: Proč chce vlastně město získat pro rozvoj centra jižní směr? Proč se nerevitalizuje tam, kde to jde -- na východě -- v prostoru ulic Francouzská, Cejl atd.? To je logický a připravený směr rozvoje centra Brna (naznačený ostatně i stávajícím areálem IBC). Je snad jednodušší odsouvat za desítky miliard nádraží než zlepšit tvář východního centra řešením problematiky nepřizpůsobivých spoluobčanů? Za čistou demagogii pak považuji tvrzení, že: Za nejvážnější problém však považuji to, co leták neříká : Aby šel tento problém dobře vyřešit, musí jít do hry další megastavba - tzv. severojižní kolejový diametr -- tedy linka podzemní tramvaje za dalších cca 18 mld. Kč! Leták je na konci označen logem města Brna a jako by tak jím byl podepsán. Dovolte mi prohlásit že já, jako jeden z občanů, kteří město Brno tvoří jsem jej nepodepsal a nesouhlasím s nim. A řeči, že rekonstrukce nádraží je věc odborníků? -- peníze jsou naše! Co se týče peněz, uvedu pár čísel: Přestavba uzlu bude stát min. 29 mld. Kč, severojižní diametr 18 mld. Kolik přestavba městské hromadné dopravy nevím. Ale co vím je to, že za 1 mld. Kč lze postavit:
Doc. ing. arch. Jiří Löw ( www.low.cz ), krajinný architekt, krajský zastupitel, 1998-2002 byl radním města Brna, kandiduje do Senátu v obvodu Brno-město jako nestraník za LiRA, je lídrem kandidátky pro krajské volby "Zelená pro Moravu" (www.ZelenaProMoravu.cz ) |
Přesun brněnského nádraží - téma voleb | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
29. 9. 2004 | Vůdcovský mindrák Karla Kobosila | Radek Batelka | |
29. 9. 2004 | Nesouhlasím s vámi, ale... | Pavel Urban | |
29. 9. 2004 | Vlakové nádraží patří do centra Brna i kraje | Jiří Löw | |
29. 9. 2004 | Jde o "totalitní atak" na přesun nádraží? | ||
27. 9. 2004 | Smrkovského argumenty a pseudoproblémy zamindrákovaných "strážců veřejného blaha" jsou opět na stole | Karel Kobosil | |
24. 9. 2004 | Nádraží u Svratky aneb Utopené miliardy | Josef Ludvík |