7. 8. 2003
Kdo je větší žrout peněz než České dráhy?Podle někdejšího usnesení vlády Václava Klause se pouze na dva železniční koridory mělo vynaložit celkem 49 miliard korun. Vláda Miloše Zemana pak rozpočet zvedla na 73 miliard. NKÚ však už v roce 2001 dospěl k závěru, že skutečné náklady přesáhnou osmdesát miliard korun. píše čtenář Petr Říha z Hradce Králové a polemizuje s článkem Zdeňka Borovičky... |
V článku Jezděte více vlakem! píše autor:
"Zkratka nejsou penize a diky vseobecne hlasanemu obecnemu nazoru, ze zeleznice je jen zrout penez (na rozdil od silnicni dopravy kde se o tom tise mlci) se penize na zeleznici v dohledne dobe nepriklepnou."
Dovoluji si upozornit, že podle někdejšího usnesení vlády Václava Klause se pouze na dva železniční koridory mělo vynaložit celkem 49 miliard korun. Vláda Miloše Zemana pak rozpočet zvedla na 73 miliard. NKÚ však už v roce 2001 dospěl k závěru, že skutečné náklady přesáhnou osmdesát miliard korun. Kontrolní orgány opakovaně konstatovaly neefektivnost některých investic, koridor stále nemáme. Možná za rok. Jak mám jako laik přijmout názor, že na železnici nejdou peníze? Není blíže pravdě, že peníze jsou, ale že s nimi ČD neumí hospodařit? Jsou další věci, kterým nerozumím. Tak třeba letos v lednu se České dráhy přeměnily na akciovou společnost. Současně vznikla státní organizace Správa železniční dopravní cesty, do níž byly převedeny železniční tratě. Za modernizaci koridorů však nadále odpovídají ČD, včetně výběrových řízení na jednotlivé stavby. Budu rád (bez ironie...), když mi to někdo vysvětlí. |