5. 8. 2003
Česká pošta: kapitalismus, který zešílel, aneb "mají toho hodně" |
Potřebovali jsme v pondělí urychleně dopravit zásilku z Mariánských Lázní na pražskou adresu. Odesilatel v Mariánských Lázních - bohužel! - zvolil expresní službu České pošty EMS. Doporučujeme, nepoužívejte! Je nespolehlivá. Slyšte tento příběh. Za doručení malého balíčku do Prahy zaplatil odesílatel 120 Kč. Na dotaz, dokdy bude Česká pošta schopna balíček doručit, jmenovali sami pracovníci pošty v Mariánských Lázních lhůtu do 10 hodin v úterý dopoledne. V úterý čekal adresát na příslušné pražské adrese do 10.30 hodin dopoledne, zásilka nepřišla. Musel se posléze odebrat do města; ani po návratu na danou adresu kolem 14 hodin v úterý odpoledne nebylo po balíčku ani stopy, ani poštovní doručovatel nenechal na místě žádné oznámení. Adresát uvědomil odesílatele balíčku v Mariánských Lázních, že se balíček ztratil. Na odesilatelův dotaz v Mariánských Lázních odpověděla pracovnice tamější pošty, že nemůže osud balíčku, odeslaného rychlostní službou EMS, v Praze zjišťovat, protože nemá na žádné pražské pošty telefon, má jen seznam jejich poštovních směrovacích čísel. Až na velmi důrazné naléhání pak telefonní čísla pražských pošt přece jen nějak sehnala a zjistila, že prý byl balíček dodán na pražskou adresu v 11 hodin (na dotaz, proč až o hodinu později, než dokud se Česká pošta balíček zaručila doručit, se nám dostalo odpovědi: "Oni toho mají moc...") Adresát tedy posléze strávil asi hodinu výpravou na příslušnou obvodní poštu, kde jsme konečně asi v 15 hodin u přepážky balíků ("Ona tady paní úřednice není, ale ona přijde...") zdrženou zásilku dávno po termínu obdrželi. Přestože na zásilce odesílací pošta Mariánské Lázně jasně označila dobu doručení jako 10 hodin ráno, na zásilce bylo dopsáno rukou pražského doručovatele: "Doručeno v 11 hodin. Na místě nebylo zanecháno oznámení o uložení zásilky, protože dům byl zamčený." (Jak asi normálně doručují pošťáci v této čtvrti do činžovních domů poštu?) Upozornili jsme úřednici u přepážky, že Česká pošta nesplnila podmínky smlouvy, uzavřené se zákazníkem, totiž doručení zásilky do inzerované doby, která byla součástí smlouvy rychlostní přepravy balíčku, a že tedy požadujeme navrácení peněz. Nenásledovala žádná reakce. Telefonním dotazem zjistil odesílatel v Mariánských lázních, že pokud bude chtít v této věci podat reklamaci, bude muset za reklamační formulář předem zaplatit 50 Kč. Je to kapitalismus, který zešílel: Službu neposkytujeme, plýtváme zákazníkovým časem ("máme toho moc") ale peníze z vás budeme tahat při každé příležitosti. |
Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
6. 8. 2003 | Vyberte předsedu Nejvyššího kontrolního úřadu bez politikaření | Bohdan Dvořák | |
6. 8. 2003 | CzechTek budil lidi na ploše 615 km2 | Jaromír Zlámal | |
6. 8. 2003 | Krize české kinematografie? | Jan Lipšanský | |
6. 8. 2003 | Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky | Ilona Bílková | |
6. 8. 2003 | Jak se v ČR kradou platy | Jan Čulík | |
6. 8. 2003 | Proti hlučné restauraci lze zasáhnout - snad | Jan Čulík | |
5. 8. 2003 | Když se ruší cesty | Marie Lipoldová | |
5. 8. 2003 | LFŠ závěrem: Letošní Filmovka ve srovnání s loňskou | Jan Čulík | |
5. 8. 2003 | Jak smrt Davida Kellyho zaujala zahraniční média | ||
5. 8. 2003 | Děsí mě ten kontrast | Jan Čulík | |
5. 8. 2003 | Česká pošta: kapitalismus, který zešílel, aneb "mají toho hodně" | Jan Čulík | |
4. 8. 2003 | Disidenti jako tmavozelení pučisté? | Pavel Pečínka | |
4. 8. 2003 | Jméno Václava Fischera... | Martin Gřeš | |
4. 8. 2003 | CzechTek, rozhořčení měšťáci a spravedlnost pro všechny | Štěpán Kotrba | |
4. 8. 2003 | Propastná hysterie davu | Karel Mašita |