Proč netočí Češi dobré filmy?

10. 7. 2015 / František Řezáč

Proč netočí Češi dobré filmy? (ZDE.) I když:

1) Kriticky zaměřené sociální drama mělo v Československu, dokonce i za normalizace, tradici. Co je například Olmerovo Bony a klid nebo Chytilové Kopytem sem, kopytem tam? V tzv. Česku, pojmenovaném pilnou snahou ředitele komerční televize, ovšem tradice přestala.

2) To, že se "se tvůrci bojí" je smutné zjištění. Ne proto, že tu vládne strach, to už popsali v BL jiní. Spíš proto, že tvůrci, kteří se bojí, nejsou tvůrci.

Další body jsou jen doplněním výše uvedeného a tedy rovnou k bodu

6) Česká filmová veřejnost, až na malou menšinu, ví o úrovni současného světového filmu prd. Jiné slovo se nehodí, tudíž budiž prominuto. Většina kvalitních (uměleckých) filmů se k nám vůbec nedostane. Příčiny netřeba rozebírat, jsou známé - prachy.

Na tohle si můžeme nechat zajít chuť, to se v "Česku" hrát nebude, stejně jako se v multikině hrál jen týden De Nirem financovaný The Good Shepherd či filmy o Che Guevarrovi. V tom se distributoři multikin shodnou s "pravicovými" snoby z filmových klubů. Co je kritické vůči soudobému "dobrému pastýři", to jim zavání komunismem.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 10.7. 2015